اجتماعی

خطر مرگ در کانال‌های آب / تذکر آتش نشانی به متولیان

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران ضمن اشاره به خطرات کانال بویژه برای افرادی که جاده را بلد نیستند ، گفت: صاحبان مغازه ها یا صاحبان کانال که بیشتر آنها برای حمل و نقل یا “تصفیه آب باید برای تقویت آن گام بردارد.”

سید جلال ملکی در مصاحبه با سلام آنلاین ، وی در مورد ایمنی کانال گفت: “کانال یک وضعیت است و آنها مانند املاک هستند. در واقع آنها صاحبی دارند که مسئول و مسئول حفاظت است.”

وی گفت: “متأسفانه در گذشته مواردی داشته ایم كه به دلیل سقوط مردم به داخل كانال ها ، نیروهای ما به صحنه اعزام شده اند.” با این حال ، قربانیان حادثه یا زندگی می کنند یا می میرند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: “این نشان می دهد که نگهدارنده ها یا دارندگان کانال ها که بیشتر برای انتقال آب یا تصفیه آب استفاده می شوند ، باید برای احیا اقدام کنند.” ما می دانیم که طول برخی از شبکه ها بسیار طولانی است ، اما این دلیل نمی شود که از مسئولیت های خود صرف نظر کنید. اگر بستن این کانال ها امکان پذیر نباشد ، راه حل کوتاه مدت پوشاندن بخشی است که از منطقه مسکونی عبور می کند یا قرار دادن حصار یا دیواری در مقابل آن.

وی افزود: “در یک مورد ، یک مورد به آتش نشانی تهران در یک کانال در غیامدشت گزارش شد.” کانال در امتداد جاده دوید. شاید دو یا سه متر در کنار خندق وجود داشته باشد که ممکن است نگهبان نداشته باشد و اگر کسی نمی داند مسیر شب هنگام راه می رود ممکن است در آن بیفتد.

مالکی گفت: “نمونه بارز آن راه آهن است.” وقتی خط آن در خارج از شهر باشد ، باز است و روی زمین کار می کند. اما وقتی نوبت به مناطق مسکونی می رسد ، آنها دیوارهای بتونی در کنار آن ساخته اند که از عبور مردم جلوگیری می کند و اکنون خطر برخورد بسیار کاهش یافته است.

وی افزود: این مشکل می تواند به عنوان الگویی برای شبکه در نظر گرفته شود و اگر از سر تا پا پنهان نشود. چون گران است؛ در کوتاه مدت ، باید در مناطق مسکونی تحت پوشش قرار گیرد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: همچنین ممکن است چراغ هایی وجود داشته باشد که محل را نشان می دهد تا افرادی که منطقه و رانندگی را نمی شناسند وجود این کانال ها را ببینند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: در گذشته همزمان شاهد حوادثی در کانال ها بودیم اما سال هاست که این تعداد رو به کاهش است. چون کانالهای زیادی پوشیده شده یا در وسط بلوار است و کانال دیگری وجود ندارد. به همین دلیل است که اکنون حوادثی که دهه ها در جریان بوده اند کاهش یافته است. مواردی وجود دارد که موتورسواران تصادف می کنند اما در خندق نمی افتند.

وی افزود این باید الگویی برای موارد خارج از شهر باشد. می بینیم که قسمتهایی از کانال به خوبی انجام می شود ، اما به دلیل عدم حفاظت ، بعضی از آنها ممکن است به داخل سقوط کنند و از آنجا که سخت است هر دو طرف سیمان خارج شوند. برخی از کانال ها در حال بدتر شدن هستند و ما هنوز شاهد خاک در هر دو طرف هستیم. خاک هر از چند گاهی شسته و ریخته می شود.

“سرانجام ، متولیان این شبکه ها و اختیارات و ورودی های این شبکه ها تحت کنترل آنها هستند ، علاوه بر کار با این شبکه ها ، آنها باید در اطمینان از اینکه مراقبش باش متأسفانه ، در برخی موارد ، ما به دنبال راه حل های دشوار و گسترده هستیم. در حالی که سنگ بزرگ اشتباه نشان داد و ما باید قدم جلو بگذاریم. این تخته سنگ های بزرگ فقط راهی برای فرار هستند که در نهایت منجر به کمبود وقت و هزینه می شود ، اما در صورت عدم وجود تجهیزات می توانید واکسیناسیون های لازم را به صورت پیشگیرانه انجام دهید.

وی افزود: حدود یک ماه پیش کودکی در قیامدشت در کانال افتاد و جان خود را از دست داد. هلال احمر غیامدشت نیز در محل حاضر شد و سرانجام جسد پسر پیدا شد. ما نباید در این موارد ریسک کنیم و بگوییم که تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است و کپ سقوط نخواهد کرد. ما باید خود را جای این خانواده از کودکان متوفی قرار دهیم. ما باید هر جنبه از مسئولیت هایی را که به ما سپرده شده است ، در نظر بگیریم.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: “ما در گذشته تصادفات زیادی داشته ایم که برخی از آنها منجر به مرگ شده است.” در گذشته تصادف می کردیم که راننده کالسکه اسب به داخل خندق افتاد. البته کانال گل آلود بود و راکب بیرون آمد ، اما اسب او با جرثقیل گرفته شد.

وی گفت ، در پایان ، دستگاه های نظارتی نیز نقش دارند و باید از ایمن بودن چنین امکاناتی اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا