استان ها

خطر ابتلا به اختلال رفتاری کوکان کاهش می‌یابد

با ورزش منظم؛

نیویورک (رویترز سلامت) – طبق یک مطالعه جدید، ورزش منظم می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به ADHD را در کودکان کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه آنا، نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد ورزش منظم می تواند خطر ابتلا به اختلال کمبود توجه و بیش فعالی را در کودکان کاهش دهد.

به گفته متخصصان، ورزش منظم، متوسط ​​تا زیاد، به کاهش بیش فعالی در کودکان کمک می کند و سطح بالای فعالیت نیز منجر به کاهش افسردگی می شود.

بر اساس این یافته ها، ورزش نه تنها برای تناسب اندام کودکان در این سن مفید است، بلکه می تواند رفتار بد را متوقف کند و سلامت روان را بهبود بخشد.

تحقیقات نشان می دهد که ورزش منظم، متوسط ​​تا شدید باعث کاهش تمرکز و مشکلات رفتاری مانند احساسات منفی، مشاجره با کودکان دیگر، دروغ گفتن و دزدی در کودکان 11 تا 13 ساله می شود.

محققان ادعا می کنند که مقاله آنها اولین مقاله ای است که یک رویکرد جامع برای سلامت روان و غربالگری ورزش در کودکان ارائه می دهد. در حالی که تشخیص مشکلات رفتاری مانند ADHD در میان نوجوانان آمریکایی رایج است، به جای مصرف دارو، می توان کودکان را به ورزش و بازی در خارج از خانه دعوت کرد.

فروش ADHD در طول اپیدمی افزایش یافت، زمانی که بسیاری از مردم مجبور بودند ساعات طولانی را در خانه بگذرانند و بدون تجویز پزشک به راحتی دسترسی داشته باشند.عدم داروهای تجویزی برای این بیماری.

متخصصان این وضعیت را اینگونه تعریف می کنند: «بیش فعالی یک اختلال عصبی است که با ترکیبی از بی توجهی، بیش فعالی و رفتارهای مضطرب مشخص می شود و علائم آن عبارتند از: مشکل در یک جا نشستن، مشکلات عدم تمرکز در مدرسه یا محل کار، و پاسخ هایی که قبل از فکر کردن رخ می دهد. علائم بیش فعالی می تواند شامل بی تفاوتی، اضطراب و گفتار و حواس پرتی بیش از حد باشد. ADHD معمولا در سنین پایین تشخیص داده می شود و از طریق مشکلات رفتاری در مدرسه خود را نشان می دهد، با مشکل در درک آن نشان دهنده پایان مسئولیت یا به سادگی مزاحم شدن توسط دیگران است.

بر اساس داده ها، حداقل 5 درصد از کودکان در سن مدرسه به ADHD مبتلا هستند و این بیماری در پسران دو برابر بیشتر از دختران است. دختران بیشتر و بیشتر ویژگی های مربوط به بی توجهی را نشان می دهند.

محققان داده‌های یک مطالعه دهه 90 روی کودکان، معروف به Avon Parent-Child Child را بررسی کردند، که سطح ورزش را در بین 4755 کودک 11 ساله در انگلستان بررسی کرد. این مطالعه توسط محققان دانشگاه ادینبورگ، استراثکلاید و بریستول در انگلستان و جورجیا در ایالات متحده انجام شد.

در این مطالعه، دانشمندان حرکات کودکان و نوجوانانی را که در حال آزمایش بودند با استفاده از دستگاهی که سطوح متوسطی از فعالیت بدنی را که معمولاً به‌عنوان پیاده‌روی سریع یا دوچرخه‌سواری تعریف می‌شود، و همچنین فعالیت شدید، اندازه‌گیری کردند. ضربان قلب و تنفس، مانند فعالیت هوازی. . بدوید یا شنا کنید.

نوجوانان و والدین آنها همچنین سطوح علائم افسردگی را در سنین 11 و 13 گزارش کردند و از والدین و معلمان در مورد رفتار عمومی و مشکلات روانی کودک سؤال شد. این تیم در تجزیه و تحلیل خود از اثرات ورزش با شدت متوسط ​​بر سلامت روانی و رفتاری نوجوانان، عواملی مانند سن، جنس، و وضعیت اجتماعی-اقتصادی را نیز در نظر گرفت.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله سلامت روان و فعالیت بدنی، سطوح بالای فعالیت بدنی متوسط ​​یا شدید ارتباط کمی دارد، اما می توان آن را با کاهش علائم افسردگی و اختلالات روانی یافت. محققان تاکید کرده‌اند که فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​می‌تواند تأثیر مخربی بر سلامت روان در نوجوانان داشته باشد، اما تأثیرات آن در زندگی بعدی آشکار است.

پروفسور جان ریلی از دانشگاه Strathclyde گفت: “نتایج قابل توجه است، زیرا سطح ورزش در بین نوجوانان امروزی هشدار دهنده است؛ در سطح جهانی، میزان فعالیت متوسط ​​تا بالا در بین نوجوانان محدود است. بسیار پایین، به کمتر از یک سوم تعداد توصیه شده می رسد. توسط سازمان جهانی بهداشت اگرچه بدیهی به نظر می رسد که فعالیت بدنی سلامت روان را بهبود می بخشد، اما شواهد کمی از این فواید برای کودکان و نوجوانان وجود دارد، بنابراین یافته های این مطالعه بسیار مهم است.

جوزی بوث، از دانشکده آموزش و ورزش دانشگاه ادینبورگ، گفت: “این مطالعه به شواهد فزاینده ای در مورد اهمیت فعالیت بدنی برای همه جنبه های رشد کودک اضافه می کند. ورزش می تواند به کودکان کمک کند احساس بهتری داشته باشند. و در مدرسه عملکرد خوبی داشته باشند. و کمک به نوجوانان برای داشتن زندگی فعال و سالم باید در اولویت باشد.

Adderall محبوب ترین داروی ADHD در ایالات متحده است که انتظار می رود تا سال 2021 به 41 میلیون نسخه برسد که 10 درصد بیشتر از سال قبل است. میلیون ها کودک و نوجوان از آن استفاده می کنند. تخمین زده می شود که تا 10 درصد از کودکان مدرسه ای و یک سوم دانش آموزان نیز مواد مخدر مصرف می کنند.

داروخانه‌های آنلاین همچنین در طول همه‌گیری کووید، زمانی که بسیاری از خانواده‌ها برای کمک به مقابله با این بیماری تحت فشار بودند تا در انزوا قرار بگیرند، داروها را توزیع می‌کردند، اما پزشکان گزارش می‌دهند که اکنون تقاضا وجود ندارد. این روزها مجبورند چندین ساعت در روز با داروخانه تماس بگیرند. برای گرفتن دارو

این امر به ویژه در مورد ایالات متحده صادق است، جایی که بسیاری از کشورها نرخ پایین تری از ADHD در کودکان دارند. ایالات متحده همچنین تمایل دارد یک داروی جایگزین به نام ریتالین را برای درمان بیماران انتخاب کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا