اجتماعی

خطر آلوده شدن “بهترین ماده غذاییِ طبیعت” به مواد شیمیایی

نیویورک (سلامت رویترز) – میزان تورم شیمیایی (ماده شیمیایی پایدار) در نمونه های شیر 50 مادر آمریکایی “نگران کننده” بود ، یک مطالعه جدید توصیف کرد.

به گزارش سلام آنلاین ، نتایج این مطالعه که برای اولین بار در گاردین منتشر شد ، نشان می دهد که مقدار مواد شیمیایی سمی در شیر مادران حدود 2000 برابر آنچه متخصصان بهداشت می نامند است.

اریکا شرودر ، یکی از نویسندگان ، به گاردین گفت: “این مطالعه نشان می دهد که شیر مادر می تواند در سراسر ایالات متحده آلوده شود و این مواد شیمیایی باعث آلودگی بهترین مواد غذایی در جهان می شوند.”

پلی فلوئور فلوروکربن ها و پرها که به آنها “PFA” یا “تثبیت کننده های شیمیایی” نیز گفته می شود ، با انتشار در جو تجزیه نمی شوند.

از این زمینه شیمیایی به دلیل خاصیت مقاوم بودن ، در محصولات مختلف مصرفی مانند مواد تمیز کننده ، ظروف آشپزخانه ، بسته بندی مواد غذایی و تجهیزات پردازش مواد غذایی استفاده می شود.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده می گوید برخی از “پیافیا” در بدن انسان و حیوان نیز در آزمایش خون نشان داده شده است.

وی افزود: “اگرچه اطلاعات مربوط به اثرات احتمالی غلظت برخی PFA در دست بررسی است ، اما شواهدی وجود دارد که (این مواد) ممکن است خطر جدی برای سلامتی باشد.”

خطرات شیردهی در آدم ربایی در آمریکا

این گزارش که توسط متخصصان دیگر تأیید شده و در ژورنال Science and Technology Journal منتشر شده است ، بیان می کند که میزان مواد شیمیایی پایدار و مضر در نمونه های مادر (شیر) بین 50 قسمت در تریلیون در هر ppm است.) تا بیش از 1850 لوله. .

اگرچه هیچ استاندارد خاصی برای میزان مواد شیمیایی موجود در شیر مادر وجود ندارد ، اما کارگروه محیط زیست بهداشت عمومی دستورالعمل هایی را صادر کرده است که حداکثر میزان مواد شیمیایی موجود در آب آشامیدنی را به یک درصد محدود می کند.

آژانس دیگری ، آژانس فدرال کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، که با وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده همکاری می کند ، در ساعت 2 بعد از ظهر سطح شیمیایی پایدار را در آب آشامیدنی کودکان تعیین کرد.

توجه به این نکته مهم است که دامنه این آزمایشات به 50 نمونه محدود شد.

نویسندگان این مطالعه و متخصص اطفال گفتند: “نتایج این مطالعه بیانگر این واقعیت است که این مواد شیمیایی در بسیاری از جنبه ها (زندگی و تغذیه) وجود دارند که بیان اینکه” از همه بیشتر تحت تأثیر قرار گرفته است “استفاده شود ، مشکل است. در دانشگاه واشنگتن.

هزاران ماده شیمیایی در تولید کالاهای کارخانه ای استفاده می شود. گاردین خاطرنشان می کند که این مطالعه با ادعای صنایع شیمیایی مبنی بر انباشت نسل جدید پیافیا در انسانها مغایرت دارد.

به گزارش ایندیپندنت ، شرودر همچنین گفت كه در این مطالعه شواهد زیادی وجود دارد مبنی بر اینكه شركت ها در محصولات خود از موادی مشابه سموم غیررسمی استفاده می كنند. این مواد وارد شیر مادر می شوند و کودک را در آسیب پذیرترین مرحله قرار می دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا