تازه های کسب و کارعمومی

خصوصیات و مزایای عایق الاستومری

اگر به حوزه خودروسازی یا ساخت و ساز علاقه مند هستید، احتمالا نام عایق الاستومریک به گوشتان خورده است. عایق الاستومری که بافت سلولی خاصی در آن به کار رفته، برای نخستین بار نیمه های قرن 20 وارد بازار شد. از ویژگی های مهم این عایق، می توان به مقاومت در برابر رطوبت، جلوگیری از انتقال حرارت یا صدا، استحکام و انعطاف پذیری بالا اشاره کرد. برای آن که بدانید عایق الاستومری چیست و چه کاربردهایی دارد، ابتدا باید با ساختار و ویژگی های آن آشنا شوید.

عایق الاستومری چیست و چه انواعی دارد؟

عایق پلی یورتان ، یک نوع عایق حرارتی و برودتی می باشد که در ساختار آن از لاستیک بوتادین نیتریل، پروپیلن دین و پلی وینیل کلرید استفاده می شود. این عایق را می توان به طور کلی به 2 نوع عایق رولی یا ورقه ای و عایق لوله ای تقسیم کرد. در ادامه انواع مختلف تولید شده در هر مدل و ویژگی های آن ها را معرفی می کنیم. ضخامت عایق رولی یا ورقه ای، انواع مختلفی دارد که با توجه به شرایط آب و هوایی انتخاب می شود. در ادامه ویژگی های مختلف آن ها را بیان می کنیم. آیا می دانید مزایا عایق الاستومری چیست؟ از مهم ترین مزایای عایق الاستومریک نسبت به نمونه های مشابه، می توان به جلوگیری از هدر رفتن انرژی اشاره کرد. همچنین به دلیل ساختار فوم پلی یورتان در مقابل صدا و حرارت عایق است.

این عایق در صنعت ساختمان سازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است زیرا همیشه انرژی قابل توجهی در موتور خانه مصرف می شود. به همین دلیل عایق استفاده شده اهمیت دارد زیرا در حفظ انرژی کمک زیادی می کند. برای انتخاب درست و به صرفه بهتر است به طور کامل بدانید مزایا استفاده از عایق الاستومر چیست؟ این عایق ها به دلیل نصب آسان و مقاومت بالا در برابر پارگی، بسیار پرطرفدار هستند. انتخاب عایق الاستومریک مزیت های زیر را به همراه خواهد داشت:

  • مقاومت در برابر سرما و گرما
  • انعطاف پذیری بالا
  • نصب آسان
  • مقاوم در برابر کپک
  • بدون ضرر و غیرسمی
  • عدم نیاز به موانع اضافی
  • مقاومت زیاد در برابر رطوبت
  • چسبندگی و پذیرش رنگ
  • بهترین جایگزین برای پشم شیشه، پشم سنگ، پلی یورتان و پلی اتیلن
  • مقاوم در برابر آتش و خود خاموش شونده
  • مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار شدید

در پاسخ به این سوال که معایب عایق الاستومری چیست باید گفت: قیمت عایق الاستومری با توجه به عملکرد و کیفیت خوب آن، نسب به عایق های قدیمی بیشتر است. مقاومت در برابر دما یکی از ویژگی های بسیار مهم این عایق است، ولی به علت ساختار عایق الاستومری، اگر مدت زیادی در معرض افزایش دما باشند، ساختار و انعطاف پذیری خود را از دست می دهند. ولی در دمای ثابت و معمول، ساختار انعطاف پذیر آن مجدد برمی گردد.

عایق های الاستومری را می توان جایگزین انواع قدیمی کرد، زیرا از مواد غیر سمی تشکیل شده و برای طبیعت و انسان ضرری ندارد. مهمترین ویژگی این عایق ها، حفظ انرژی است، که اهمیت بالایی در ساختمان سازی دارد. عایق الاستومریک در مکان هایی مانند استخر، حمام، سرویس بهداشتی که رطوبت بالایی دارند، بسیار مناسب و بهینه است و در  به کار می رود. از جمله کاربردهای عایق الاستومریک در صنایع، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ساختمان
  • پتروشیمی
  • خودروسازی
  • شیمیایی

بعد از خرید عایق، بهتر است بدانید روش نصب عایق الاستومریک چیست؟ برای نصب عایق های الاستومر، نیاز به چسب مخصوص دارید. این چسب به دلیل مقاومتی که در برابر رطوبت، بخار آب، دمای بالا و همچنین سرما (مثل زیر برف و باران) از خود نشان می دهد، بسیار مناسب است

  • همیشه از درزگیر مخصوص عایق استفاده کنید.
  • نصب عایق الاستومر باید با دقت خاصی انجام شود.
  • این عایق ها را بر روی سقف های شیروانی یا شیب دار نصب نکنید.
  • هیچ زمان این عایق ها را کنار لوازم برقی یا کابل های برق استفاده نکنید.
  • برای برش عایق های الاستومری نیاز به کاتر مخصوص دارید، که کادربندی شما را دقیق تر می کند.
  • فراموش نکنید سطح قبل از عایق کاری باید تمیز شود، که می توانید با تینر این کار را انجام دهید.
  • هیچ وقت عایق را خیس نکنید. اگر عایق الاستومری را به صورت خشک استفاده کنید، بازدهی آن چند برابر می شود.
  • هنگام عایق کاری تمام سطح را بپوشانید، زیرا اگر سطح کمی هم بدون پوشش بماند، نتیجه دلخواه بدست نمی آید.

به کارگیری عایق الاستومریک در ساختمان

فاکتور بعدی این است که از کدام یک از انواع عایق الاستومری استفاده می کنید. عایق های الاستومری در انواع رولی، لوله ای، چسب دار، ساده، روکش دار و…تهیه می شوند. بسته به نوع کاربردی که از عایق انتظار دارید، باید یکی از آن ها را انتخاب کنید. آیا می دانید در ساختمان سازی، کاربرد عایق الاستومری چیست؟ امروزه موتور خانه ها، لوله ها و منابع ذخیره آب، بیشترین مصرف انرژی را دارند، از این جهت باید عایق کاری مناسبی انجام شود که صاحبین ساختمان ضرر مالی زیادی نبینند. یکی از عایق های مناسب ساختمان، عایق الاستومری است زیرا:

  • نگهداری بسیار آسانی دارند.
  • رنگ های متنوع و نصب آسان دارند.
  • دوام زیادی در مقابل آب و رطوبت دارد.
  • در برابر پوسیدگی و خوردگی بسیار مقاوم هستند.
  • حساسیت تنفسی و پوستی برای افراد ایجاد نمی کند.
  • ضد حریق هستند و ویژگی خود خاموش شونده دارند، به همین دلیل برای موتور خانه بسیار مناسب است.

عایق الاستومر چیست؟

امروزه کاربرد انواع عایق در صنایع مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا جلوگیری از اتلاف انرژی های برگشت ناپذیر به یک چالش جهانی بدل شده است. اما در بین تمام انواع آن، دلیل محبوبیت عایق الاستومری چیست؟ مزی۱۴۰۱-۰۲-۲۸ هرزمانی که نام عایق و عایق کاری به گوشم می رسد، فوراً یک صبح پاییزی در ذهنم مجسم می شود. در شهرستان کوچک ما، و زمانی که هنوز بچه بودیم خبری از ایزوگام یا دیگر مدل های عایق کاری نبود. بوی پاییز به معنای آب زمستان و درنتیجه باران بود. به همین خاطر هر جا که می رفتی، تپه ای از کاه و گل می دیدی که وسطش حوضچه ای آب درست کرده بودند و تعدادی کودک خردسال هم سن ما، داخلش بازی می کردند.

قیمت عایق الاستومری

مهم ترین نکته ای که باید در مورد قیمت عایق الاستومری بدانید این است که استفاده از آن ها برای عایق کاری بسیار به صرفه تر از دیگر مصالح می باشد. چراکه عمر و دوام بیشتری دارند و بعد از سال ها هم چنان قابل استفاده خواهند بود. اصلی ترین فاکتور تأثیرگذار در قیمت عایق الاستومری، ضخامت آن می باشد. باید یادآور شویم که ضخامت های مختلفی از این محصول تولید می شوند و هرکدام برای بخش های مختلفی از صنعت و ساختمان سازی قابل استفاده هستند. طبیعتاً هرچقدر که ضخامت این عایق ها بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

رنگ عایق الاستومری

نوعی از عایق های الاستومری وجود دارند که بر پایه ی الاستومری آکریلیک هستند و قابلیت حل شدن در آب را دارا می باشند. این ویژگی باعث می شود تا مقاومت آن ها در برابر حرارت بالاتر برود. هم چنین باید در نظر داشته باشید که برندهای مختلفی از عایق الاستومری در بازار موجود هستند که همین مسئله موجب تنوع قیمت آن ها شده است. هرچقدر که کیفیت و دوام عایق بالاتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. به طورکلی باید بگوییم که عایق الاستومری بسته به نوع و متراژ از ۳۵۰۰ تومان آغاز خواهد شد و بالاتر می رود.

بسیار مقاومت خوبی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف دارند و به سادگی در برابر گرما و سرما آسیب نخواهند دید. مقاومت شیمیایی این نوع از عایق ها نیز بسیار بالاست و تماس با مواد شیمیایی در کارکرد آن ها اخلالی ایجاد نمی کند. درصورتی که از این نوع عایق الاستومری آکریلیک استفاده کنید، می توانید اطمینان داشته باشید که هیچ گونه خوردگی ای در زیر عایق به وجود نخواهد آمد. در حقیقت حدود ۸۵ درصد نور خورشید منعکس می شود و درنتیجه میزان حرارتی که به داخل نفوذ می کند بسیار کمتر خواهد بود.

استفاده از رنگ های آکریلیک در ساختار عایق الاستومری باعث می شود که بتوان نور خورشید را انعکاس داد. از دیگر مزایای بی نظیر عایق الاستومری آکریلیک این است که ضد قارچ و جلبک هستند. به خاطر داشته باشید که یکی از اصلی ترین کاربردهای عایق الاستومری در صنعت لوله کشی و سیستم های تهویه است. همان طور که می دانید لوله ها مکان فوق العاده ای برای رشد و نمو جلبک ها هستند اما با استفاده از عایق های الاستومری آکریلیک دیگر نیازی نیست که نگران این مورد به خصوص باشید.

هم چنین هیچ گونه محدودیتی در کنترل ضخامت عایق نخواهید داشت و به سادگی این کار انجام پذیر خواهد بود. عایق الاستومری آکریلیک به خوبی به سطح های مختلف می چسبد و از این بابت نظیر ندارد. به این ترتیب نصب آن بسیار ساده و راحت خواهد بود. از دیگر ویژگی های منحصربه فرد عایق الاستومری آکریلیک این است که هدایت حرارت بسیار کمی دارد. به این معنی که علاوه بر مقاومتی که خودش در برابر حرارت نشان می دهد، اجازه ی عبور حرارت را نیز نخواهد داد.

خرید اینترنتی عایق الاستومری در حال حاضر اینترنت و خرید اینترنتی به قدری بازندگی ما عجین شده است که تقریباً کمتر کسی را پیدا خواهید کرد که تجربه ی خرید اینترنتی را نداشته باشد. اینترنت کار ما را بسیار ساده و راحت تر کرده است. در حال حاضر شما به جای این که با هزار زحمت آماده شوید و به بازار فروش مصالحی مانند عایق الاستومری بروید، می توانید به سادگی از طریق اینترنت خرید خود را انجام دهید.

خوشبختانه وب سایت های زیادی وجود دارند که امکان خرید اینترنتی عایق الاستومری را فراهم می سازند. شما می توانید تمام ویژگی ها و کاربردهایی که این محصول دارد را به صورت آنلاین مطالعه کنید و سپس تصمیم به خرید بگیرید. هم چنین برخی از وب سایت ها، فهرست قیمت عایق الاستومری را نیز عرضه می کنند. به این ترتیب شما می توانید برای بودجه ی خود نیز برنامه ریزی کنید و بهترین خرید ممکن را با توجه به نیاز خود داشته باشید. درنهایت امیدواریم که از این مطلب استفاده کرده باشید و توانسته باشیم که اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار بدهیم.

وب سایت پرشین سازه همواره مفتخر به پاسخ گویی سؤالات شما عزیزان در مورد عایق الاستومری، خرید این عایق و قیمتش خواهد بود. ت این عایق در ویژگی هایی همچون نصب آسان، مقاومت در برابر نفوذ کپک ها و قارچ ها، عدم جذب رطوبت، ضد حریق بودن، دوام و کیفیت بالا نهفته است که به ویژه در ساختمان سازی و خودروسازی مورد استفاده قرار می گیرد. دوام و انعطاف پذیری بالای عایق الاستومریک هم از دلایل تمایز آن به حساب می آید. شما می توانید جهت تکمیل اطلاعات خود به سایت مراجعه کرده و از مطالب مفید آن استفاده کنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا