عمومی

خرید ۱۰۰ میلیونی کارت‌های ملی

کارت ملی شما را 100 میلیون خریدیم. این سخنان پرنده فروشی است که مدعی است حاضر است این پول را فقط بابت کد ملی بپردازد. حجم هنگفت پولی که در بحبوحه شرایط سخت اقتصادی که رو به گسترش است قطعا افراد زیادی را برای موافقت با این پیشنهاد جذب خواهد کرد.

به گزارش سلام آنلاین ایده آل امروز وی درباره حرفه جدید دلالی نوشت: شاید درخواست های مشابهی از سوی تاجران و افراد گروه های مختلف مطرح شود. صرف نظر از اینکه رواج چنین رویکردی در جامعه بیانگر عمق فاجعه اقتصادی است که همه اقشار جامعه را به دلالی و استفاده از رانت های ناشی از کنترل اقتصاد و تداوم سوق داده است که با این امر اجتناب ناپذیر خواهد بود. وضعیت اما این افراد با کارت ملی چه درآمدی دارند؟ حاضرند 100 میلیون برای آن بپردازند، موضوعی که بررسی ها نشان از رانت های هنگفت در بورس کالا دارد. زیرا علیرغم سودی که خودروسازان از فروش محصولات خود در بورس کالا به دست می آورند، عدم عرضه مناسب و تورم مورد انتظار باعث شده تا بازار آزاد ارزش خود را بر اساس نرخ 40 هزار دلاری تعدیل کند. البته ممکن است این روند در خودروهای داخلی زیاد خود را نشان ندهد، اما قبل از ظهور خودروهای وارداتی، کشمکش‌های بازاریابان و مالکان قدیمی خودروهای خارجی میلیاردها دلاری را به همراه داشته است. خودروهای خارجی کیفیت خوبی دارند و صدها میلیون سود کرده اند محدودیت خرید چاره ای جز خرید و فروش کارت ملی مردم و قیمت پایین جامعه ندارد.

گسترش کارگزاران به کل جامعه

بررسی امروز آرمان از رشد معاملات خرید خودرو در بورس کالا نشان می دهد که در هفته های اخیر محدوده زیادی برای خرید و فروش خودرو در بورس کالا ایجاد شده است و امکان برنامه ریزی برای فروش 12000 خودرو در این بورس وجود دارد. سالن هفته آینده از سوی دیگر خبر واردات خودروهای وارداتی در بازار بورس نیز دلیلی بر افزایش دامنه خرید است اما محدودیت خرید خودرو در بازار سیاه خود را نشان داده است. تراکنش های کارت ملی . در واقع، طبق قوانین خرید خودرو در مقابل، «هر کد ملی (خریدار واقعی) مجاز به ثبت سفارش بر روی هر یک از کدهای ارائه شده در روز فروش و تنها برای یک خودرو است. بنابراین از بین برخی از محصولات ارائه شده تنها یک نفر می تواند برای خرید خودرو ثبت نام کند. طبق قانون، افرادی که دارای کارت ملی بالای 18 سال هستند و از سال 1397 خودرو داشته یا دارند، نمی توانند از طریق بورس خودرو داشته باشند. در واقع شرط اصلی خرید خودرو استوک داشتن گواهینامه ملی و نداشتن خودرو از 4 سال قبل تا به امروز است.

سود 50 تا 500 میلیون تومانی برای خریداران کارت ملی

حالا چه اتفاقی می افتد که علاوه بر کارت های پایین جامعه طبقه متوسط ​​چاره ای جز فروش کارت ملی خود ندارند؟ مشکلات به وجود آمده در بورس کالا و نتیجه آن که نه تنها باعث کاهش قیمت دلالان و خودرو در بازار آزاد نشد، بلکه تعداد معدودی از افرادی که توانایی خرید خودرو از طریق قرعه کشی را داشتند از بازار خارج شد. . البته میزان سودی که دارندگان کارت از خودروهای بورسی دریافت می کنند بسته به نوع خودرو از 50 تا 500 میلیون تومان متغیر است.

اجاره کارت ملی برای خرید خودرو یعنی کسانی که سرمایه دارند بدون پول از کارت ملی شما استفاده کنند و خودرو بخرند. این اتفاق در بازار دلار در سال های اخیر رخ داده است. در این معامله، صاحب سرمایه از کارت ملی شخص دیگری استفاده می کند. در اینجا به دارنده کارت ملی اجاره داده می شود یا بخشی از سود. در بازار ارز هر کارت ملی از 300 تا 500 هزار تومان اجاره داده می شود.

از آنجایی که سود خرید خودرو از بورس کالا معمولاً بیش از 50 میلیون تومان است و در خودروی گران قیمت می تواند صدها میلیون تومان باشد، شاید پولی که به دارنده کارت ملی داده می شود بیشتر از بازار ارز باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا