اجتماعی

خاتمی: تدبیر عرضه و تقاضای دارو از کنترل خارج شده است

خاتمی: عرضه و تقاضا برای دارو از کنترل خارج شده است

وی گفت: امروز شاهد چرخه ای از مدیریت فعالیت ها، طراحی و اجرای طرح های دارویی هستیم که از کنترل خارج شده و مردم در دسترسی به داروهای معمولی با مشکل مواجه هستند.

به گزارش سلام آنلاین، سید مرتضی خاتمی در جلسه علنی روز سه شنبه شورای اسلامی شهر و در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص اجرای طرح دروار و دلایل کمبود داروهای کنترل کننده بازار دارو، اظهار کرد: یکی از این موارد است. مهمترین وظایف نظام سلامت طرح دارو از سوم تیرماه با محوریت انتقال یارانه ها از ابتدای زنجیره به انتهای زنجیره دارو اجرا شد. تامین نقدینگی و بازرسی خطوط تولید، توزیع و نگهداری به موقع واردات و به طور کلی توجه به عرضه و تقاضا در اجرای این طرح حائز اهمیت است. تکمیل بیمه اجتماعی و قیمت گذاری مناسب یکی از مهم ترین محورهایی است که در اجرای این طرح باید در نظر گرفته شود.

نماینده ماهنشان افزود: اما ابتدا با کمبود نقدینگی مواجه شد، سپس بلاتکلیفی در برخی بخش ها آمد و رفت و سپس نوسانات نرخ ارز رخ داد. چرخه مدیریت فعالیت ها، طراحی و اجرای پروژه راه خودش را طی کرده و حتی برخی نهادها در اجرای طرح دروری همکاری نکرده اند. عدم تولید توسط شرکت های دارویی و عدم کاهش واردات مواد اولیه امروزه نه تنها داروهای کم واردات را غیرقابل استفاده می کند، بلکه داروهای رایج بدون نسخه را نیز غیرقابل استفاده می کند. وزارت بهداشت در قبال شرایط فعلی مسئول است و باید در این زمینه پاسخگو باشد. امیدواریم مدیریت نظام دارویی داروها را به موقع در اختیار مردم قرار دهد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا