بین الملل

حمله هوایی ترکیه به مقر ارتش سوریه در شمال حلب

به گزارش خبرگزاری آنلاین سلام آنلاین، منابع خبری از حمله جنگنده های ترکیه به مواضع ارتش سوریه در غرب شهر عین العرب در شمال استان حلب خبر دادند.

به گزارش المیادین، تعدادی از نظامیان سوری در جریان این حمله کشته شدند. مقر ارتش ترکیه در ارتفاع «جرگلی» در شمال سوریه، هدف حملات ترکیه قرار دارد.

المیادین به نقل از منابع محلی گزارش داد که جنگنده های ترکیه سه بار مقر این فرماندهی را بمباران کردند. هنوز آمار دقیقی از تعداد سربازان سوری کشته شده در دست نیست.

با این حال وب سایت نورث پرس گزارش داد که جنگنده های ترکیه 9 بمب بر روی مقر ارتش سوریه پرتاب کرده اند که در این مدت 22 سرباز سوری کشته شده اند.

این پایگاه خبری همچنین گزارش داد که در جریان بمباران کوبانی و مناطق اطراف آن توسط ترکیه که بامداد اولیه انجام شد، چندین غیرنظامی نیز کشته شدند.

روزنامه الکترونیکی رای الیوم به نقل از رامی عبدالرحمن، مدیر مرکز ضد دولتی “دیده بان حقوق بشر سوریه” گزارش داد که در این حملات 11 نفر کشته شدند.

عبدالرحمن در عین حال گفت مشخص نیست که آیا همه کشته شدگان از ارتش سوریه بوده اند یا از شبه نظامیان کرد که کنترل منطقه را در اختیار دارند.

دو روز پیش (یکشنبه) وب‌سایت خبری «عناب بلدی» سوریه در گزارشی گزارش داد که ارتش ترکیه کاروانی از خودروهای سنگین، توپ و تانک را وارد استان ادلب در شمال غرب سوریه کرده و این سلاح‌ها را توزیع کرده است. جزئیات).

در همین حال، علی محمود عباس، وزیر دفاع سوریه امروز (سه شنبه) در جریان سخنرانی در کنفرانس “مسکو برای امنیت بین المللی” در روسیه گفت: “ما بر لزوم پایان دادن به اشغالگری آمریکا و ترکیه در برخی مناطق سوریه تاکید می کنیم.” کنترل دولت را بر آنها گسترش دهید و در منابع ملی خود سرمایه گذاری کنید که در معرض سرقت و دزدی است.

این حملات در حالی صورت گرفت که مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه بعد از ظهر امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای لتونی خود در آنکارا، موضوع آشتی با سوریه را مطرح کرد و گفت: «همه طرف‌ها باید پشت میز مذاکره بنشینند و به جنگ پایان دهند.» در سوریه.”

اخیرا ارتش و نیروهای مسلح سوریه اعلام کردند که ارتش سوریه برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی ترکیه به خاک سوریه آمادگی کامل دارد. این در حالی است که حملات به مرزهای ترکیه و سوریه ادامه دارد و برخی رسانه های داخلی از احتمال مذاکره آنکارا و دمشق خبر می دهند.

انتهای پیام/




این مقاله را به صفحه اول معرفی کنید

دکمه بازگشت به بالا