اقتصادی

حملات داس رکورد جدید زدند

حملات انکار سرویس توزیع شده (DAS) در سه ماهه اول سال 2024 به میزان قابل توجهی افزایش یافت و یکی از کشورهای اروپایی به شدت آسیب دید.

به گزارش سلام آنلاین، گزارش تهدیدات DAS Cloudflare برای سه ماهه اول سال 2024 نشان می دهد که سیستم دفاعی خودکار این شرکت در سه ماهه اول سال جاری، 4.5 میلیون حمله DAS را خنثی کرده است که تقریباً یک سوم از کل حملات مربوط به سال 2023 یا در واقع آن است نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد افزایش نشان می دهد.

در مجموع، سیستم Cloudflare 10.5 تریلیون درخواست حمله DOS HTTP یا بیش از 59 پترابایت ترافیک حمله DOS را در سه ماهه اول در یک لایه شبکه رهگیری کرد.

نه تنها تعداد حملات داس افزایش یافت، بلکه قدرت آنها نیز افزایش یافت. اکثر این حملات تقریباً هر هفته بیش از یک ترابیت در ثانیه است. بزرگترین حمله ای که Cloudflare تاکنون مسدود کرده است بات نت Mirai است که به 2 ترابیت در ثانیه می رسد و ارائه دهندگان هاست آسیایی را هدف قرار می دهد.

محققان همچنین می گویند که حملات Das همچنان یک سلاح قدرتمند در حملات سیاسی است. بنابراین، پس از پذیرش این کشور در ناتو، حملات به سوئد بیش از چهار برابر (466٪) افزایش یافت. کلودفلر خاطرنشان کرد که پس از پیوستن به ناتو در سال گذشته، اتفاق مشابهی برای فنلاند رخ داده است.

به گفته TechRadar، حملات به خدمات انکار توزیع شده با استفاده از هزاران دستگاه آلوده انجام می شود که ترافیک اینترنتی جعلی را به یک مکان ارسال می کند. این سایت قادر به پردازش درخواست های قانونی و خرابی ها نیست. برای انجام این حملات، شخصیت‌های تهدیدکننده بات‌نت‌هایی را ایجاد می‌کنند که شبکه‌هایی از دستگاه‌های آلوده مانند روترهای تلویزیون هوشمند و سایر سخت‌افزارها هستند. هر چه بات نت بزرگتر باشد، حمله Das بزرگتر است.

انتهای پیام/

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا