اقتصادی

حمایت از دانش‌بنیان‌ها برای تولید فراسرزمینی در دستور کار صندوق نوآوری/تامین ۸همتی سرمایه اولیه

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اهمیت توسعه صادرات برای شرکت های مبتنی بر دانش، حمایت خود را از تولید برون مرزی این شرکت ها اعلام کرد.

دکتر محمدصادق خیاطیان در نمایشگاه رسانه ایران با حضور در غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران در گفت وگو با سلام آنلاین.وی با تاکید بر اهمیت صادرات برای شرکت های دانش بنیان، افزود: در صورت عدم توجه شرکت های دانش بنیان به این مقوله، اهداف مورد نظر ما محقق نخواهد شد.

با اشاره به اینکه ظرفیت صادرات این شرکت ها به حدی افزایش یافته که می توانند وارد بازارهای سایر کشورها شوند، گفت: برنامه های زیادی برای صادرات این شرکت داریم که یکی از آنها تولید و صادرات این شرکت ها است. تولید فراساحل.

خیاطیان به این معنا توضیح داد: برخی کشورها نیاز شرکت ها را برای ورود به بازار تعیین می کنند که از جمله این الزامات ایجاد زیرساخت ها در آن کشور است که به عنوان بخشی از کار در کشور هدف فراهم خواهد شد.

رئیس بنیاد نوآوری و توسعه افزود: از تولید برون مرزی این شرکت ها برای صادرات محصولات دانش بنیان با نام و برند ایرانی حمایت می کنیم به گونه ای که 10 تا 15 درصد از تولید این شرکت ها حمایت زمینی شود. .»

خیاطیان این حمایت ها را در جهت جایگاهی برای شرکت های دانش بنیان در بازارهای خارجی دانست و گفت: زمانی که بتوانیم به این بازار دسترسی پیدا کنیم، می توان به صادرات محصولات با برندهای ایرانی امیدوار بود.

وی در خصوص اعتبار صندوق نیز اتفاقات خوبی را که در منطقه رخ داده است، بیان کرد: یکی از این اقدامات افزایش سرمایه صندوق است که با دستور مدیرعامل صندوق از 3 هزار میلیارد تومان به 10 همات و … افزایش یافت. تاکنون حدود 8 هزار میلیارد تومان از این اعتبار پرداخت شده است.

انتهای پیام/

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا