حقیقت و مجاز حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به حزب‌الله

حقیقت و مجاز حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به حزب‌الله

رژيم اشغالگر اسرائيل از خروج اجباري از غزه وحشت داشت و بدون نتيجه به جنگ خاتمه داد. تهدید حزب الله لبنان به پاسخ قاطع به حادثه «مجدل شمس» نیز یکی از این تیرها محسوب می شود.

به گزارش سلام آنلاین، سعدالله زارعی در سرمقاله کیهان نوشت: «اما مردان جنگ می دانند که وقتی پای عمل می آید، میدان است که به شکل واقعی اش حرف می زند و تیراندازی می کند. در این داستان چیزی می توان گفت:

حادثه شنبه گذشته در باشگاهی در مجدال شمس در جولان که منجر به اشغال و کشته شدن 12 شهروند سوری و زخمی شدن حدود 20 نفر دیگر شد، با تبلیغات انجام شده توسط تجهیزات امنیتی و عملیات روانی این رژیم مغایرت داشت. رژیم در ابتدا می دانست که سیاست حزب الله در ده ماه گذشته در مورد حمایت از زنان، کودکان، بیماران و توده ها و سازمان های مقاومت در غزه، هرگز به غیرنظامیان حمله نکرده است و در این مورد بسیار صبور باشید. که خود اسرائیل فکر می کند به عناصر غیرنظامی حمله نمی کند خط قرمز مبارزات لبنان است. دوم، زمانی که حزب الله به عناصر غیرنظامی در شمال فلسطین حمله نکرد، چگونه توانست به مردم سوریه در جولان اشغالی حمله کند؟ ثالثاً، با فرض اینکه اشغالگران این شهروندان را شهروند خود می دانستند، آیا این اولین باری بود که اسرائیل در جنگ غزه آسیب می دید؟ چهارم، قانون جنگ می گوید که وقتی با یک حمله مواجه می شوید، می توانید به همان روش پاسخ دهید. بنابراین، این همه سروصدا و بحث نمی تواند به یک رویداد پاسخ دهد. مشکلات اصلی رژیم اسرائیل با حزب الله و با دیگران و مسائل دیگر چیست؟

حزب الله لبنان اولین یگان منطقه ای بود که بلافاصله پس از شروع جنگ غزه و بمباران این منطقه توسط هواپیماهای نظامی اسرائیل وارد نوار غزه شد و رسما اعلام کرد که تا توقف دشمنان صهیون به حملات خود ادامه خواهد داد. جنگ غزه ادامه دارد. حزب الله تا به امروز به این معامله ادامه داده و هزینه جانی و مالی سنگینی برای آن پرداخته است. شهادت حدود 400 سرباز و هوادار و میلیون ها مارمولک و ریسک پذیری بخشی از این هزینه هاست. حمایت از این عملیات سه پیامد اصلی دارد. اولین پیامدها درگیر شدن بخش بزرگی از نیروهای زرهی اسرائیل – حدود سه لشکر – و قطع حدود 30 درصد از توان جنگی هوایی این رژیم بود که منجر به انهدام ارتش اسرائیل و کمبود نیروی انسانی شد. حردی افزود: تهاجمی روزافزون برای جبران این نقیصه با تبدیل موضوع به نقطه گفتگوی قوی سیستم اسرائیل، دومین پیامد توسعه عملیات فرامرزی برای حفاظت از غزه، ورود یمن به جنگ و. فلج اقتصادی و تجاری این رژیم و ورود عراقی ها برای گسترش درگیری از ایلات تا گالیله و دریای مدیترانه و سواحل حیفا و این تل آویو بود که پس از ورود حزب الله صورت گرفت. نفوذ این حامیان به حدی بود که اشغالگران در پاسخ به حملات یمنی ها به ساختمانی در تل آویو به سواحل استان حدیده حمله کردند. سومین پیامد حمایت حزب‌الله از مبارزات غزه است که منجر به افزایش مقاومت و امید آنها در برابر جنایات ننگین رژیم صهیونیستی و مبارزه وحشیانه نزدیک به ده ماه شده است. دلیل بی کفایتی رژیم در جنگ غزه و درگیر شدن آن در طولانی ترین جنگ شرم آورترین عمرش حزب الله است. و این در حالی است که حزب الله ادعای هیچ نقشی در این حادثه نکرده است.

3- نخست وزیر رژیم جعلی در سفر چند روز پیش به واشنگتن و تبریک مکرر و مکرر مجلس نمایندگان و دموکرات های آمریکا که برای آنها شرم ابدی است وانمود کنند اسرائیل به قدرتی دست یافته است. قبل از سفر نداشته باشید، بنابراین هم حریفان و هم رقبا در داخل و خارجی ها باید پاسخگو باشند. تهدید حزب الله مبنی بر «پاسخ قوی» اسرائیل را قطعاً می توان در این چارچوب تحلیل کرد. البته این ادعاها خلاف واقعیات بیرونی است. اولاً، آیا آمریکایی‌ها از ابتدای جنگ غزه در کنار اسرائیل نبوده‌اند، بلکه فرماندهی جنگ غزه را بر عهده داشتند؟ خود آمریکایی ها بارها کمک های نظامی، اطلاعاتی و مالی زیادی به اسرائیل در همین جنگ غزه اعلام کرده اند و خود آمریکا نیز حدود یک ماه پیش پس از جنایات غزه در اردوگاه نصیرت که نیروهای آمریکایی اطلاعاتی را ارائه می کردند، فاش کرد. در مورد این اردوگاه به مقامات ارتش اسرائیل که در عملیات جنایتکارانه علیه اردوگاه واقع در شمال غربی رفح با اعزام یک واحد نظامی برای آزادی زندانیان شرکت داشتند. پس نتانیاهو از چه قدرتی صحبت می کند؟ نکته دیگر اینکه مدت زیادی است که مقامات نظامی با انجام عملیات نظامی مختصر در غزه به مقامات اسرائیلی اعلام کرده اند که می توانند حماس را شکست دهند و اسرای خود را آزاد کنند.

آنها چند روز پیش با نتانیاهو به توافق نرسیدند که ترامپ به او گفت که باید هر چه زودتر به جنگ غزه پایان دهد، زیرا اسرائیل در برابر حوادث غیرقابل پیش بینی آسیب پذیر است. بنابراین واضح است که با وجود سیرک مجلس نمایندگان، پیام آمریکا به نتانیاهو این است که «در غزه نمی توانی نتیجه بگیری!». خود را آزاد کنید، دیروز، وب‌سایت خبری Axios که به مقامات نظامی آمریکا نزدیک است، فاش کرد که پنتاگون و مقامات نظامی اسرائیل نگران هستند که اگر جنگ به شمال کشیده شود و حزب‌الله و اسرائیل درگیر شوند، منجر به این موضوع می‌شود. عاموس هوخشتاین، فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا در لبنان، دو روز به مقامات اسرائیل هشدار داد: «این خلاصه ای از جنگ در غزه است و شکنندگی اسرائیل را در موقعیت های غیرقابل پیش بینی و گاه غیرقابل پیش بینی نشان می دهد پیش از این که حزب الله در صورت مواجهه با حمله به این بخش ها با موشک های دوربرد حمله می کند.

مجدال شمس از حزب الله پیروی کرد بدون اینکه نشان دهد رژیم با مقاومت به موقعیت جدیدی در جنگ رسیده است.

4. رژیم کودتا وانمود کرد که برای یک «عملیات بزرگ» علیه لبنان آماده است. اما آنچه از داخل رژیم شنیده می‌شود حمله‌ای است که جدی‌تر از حمله قبلی است، اما ماهیت واقعی جنگ وجود ندارد. در همین حال، عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان روز گذشته در تلویزیون الجدید عربی اعلام کرد که «لبنان از سوی ذینفعان اطمینان دارد که پاسخ اسرائیل به حادثه مجدال شمس محدود خواهد بود». رادیو اشغالگر اسرائیل نیز دیروز اعلام کرد: «اسرائیل علاقه ای به جنگ با حزب الله ندارد» و فقط می خواهد حمله دردناکی به حزب الله ایجاد کند. تحلیلگران منطقه ای از جمله رمزی رباح فلسطینی و جلال البرغوثی که تحولات نظامی در مناطق شمالی فلسطین را از نزدیک رصد می کنند، معتقدند که اسرائیل علیرغم تبلیغات خود علیه حزب الله، هیچ نشانه ای از آمادگی عملیاتی در منطقه شمالی نشان نداده است. این را بدانید که اگر درگیری بین رژیم و حزب الله تشدید شود، ابتدا نفوذ آن در شمال فلسطین و جنوب لبنان آشکار خواهد شد. آنچه ما در عمل از آغاز این ادعاها شاهد بودیم، افزایش حملات رژیم در جنوب لبنان است. رژیم روز یکشنبه برای یازدهمین بار به روستاهای حوله، میره، عیتا شعب، خیام، شاهین، یارون، مس الجبل، کفرکلا و برج شمالی حمله کرد. این روستاها قبلاً چندین بار در جریان جنگ غزه مورد حمله جنگنده‌های اسرائیلی قرار گرفته‌اند، اما تعداد حملات در روز به حدود دو برابر روزهای دیگر افزایش یافته است.

5. به نظر می رسد رژیم با برجسته ساختن تهدید حزب الله سعی در سرپوش گذاشتن بر شکست خود در غزه دارد. سر و تکان دادن سر نتانیاهو در سفرش به آمریکا حکایت از این ورشکستگی ها و دست های خالی دارد. زیرا همه می دانند که سرنوشت نتانیاهو و دولتش ارتباط خود را با مقامات حزب دموکرات و رقبای آن از دست داده است. و این دو حزب از ماه ها قبل درگیر انتخابات و روند آن بودند و آنقدر با هم برخورد کردند که یکی از نامزدهای یک حزب استعفا داد و نامزد حزب دیگر ترور شد. بنابراین، واضح است که تمرینات نتانیاهو در مورد همبستگی عملیاتی جدید بین او و پیرمردان حاکم بر ایالات متحده چقدر ضعیف بوده است. اسرائیل مانند حیوانی است که به دلیل خفگی که با آن مواجه می شود باید نفس بکشد، اما هیچکس نمی تواند بگوید این بیمار دوباره نفس می کشد یا نه. زیرا نشانه های اصلی صهیونیسم رو به افول است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا