اقتصادی

حقوق کارگران ۳۰ درصد هزینه های زندگی را تامین می‌کند

سلام آنلاین/ مرکز دبیر اجرایی ساوه و زرندیه می گوید حقوق ماهانه کارگران تنها 30 درصد از هزینه های زندگی روزانه را پوشش می دهد.

داوود میرزایی روز شنبه 23 بهمن در دیدار مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی با تشکل کارگری ساوه که در خانه کارگری این شهرستان برگزار شد، گفت: حضور موثری دارد.

وی افزود: طبقه کارگر در جنگ اقتصادی به دشمن با تحریم های سرکوبگرانه اجازه توطئه و حفظ اقتصاد کشور را در سنگر اقتصادی ندادند و چرخ تولید را تغییر دادند.

دبیر اجرایی خانه کارگر با اشاره به اینکه حمایت واقعی از جامعه کارگری صورت نگرفت، گفت: تنها با سردادن شعار انقلابی نمی توان به مطالبات جامعه کارگری پاسخ داد اما در عمل و شنیدن. منوهای برتر برای حمایت از تولید و سربازان.” اقتصاد به عنوان کارگران خواسته های آنها را برآورده کرد.

وی با اشاره به آخرین روز سال و موضوع حقوق و معیشت کارگران در سال آینده گفت: پیشنهاد می شود در صورت عدم تسلط کامل بر وضعیت اقتصادی کار، برآوردها و اعلام ارقام غیرکارشناسی رد شود. بر اساس ماده 40 قانون کار، شورای عالی کار باید حقوق و دستمزد جامعه کارگری را تعیین کند.

میرزایی افزود: نمایندگان مجلس برای کمک به جامعه کارگری موظف دولت نباید در شورای عالی کار به عنوان یک کارفرمای اصلی در کنار بخش خصوصی و به عنوان عضوی بی طرف برای استخدام کارفرمایان و کارگران در تعیین دستمزد حضور پیدا کنند. به عدالت برسند توافق.

وی در خصوص بسته معیشت جامعه کارگری گفت: کارگران روزهای سختی را در زمینه معیشت سپری می کنند و دولت باید با در نظر گرفتن همه نیازهای کارگران در تقویت بسته معیشتی کمک کند.

وی گفت: حقوق کارگران با هزینه های آنها همخوانی ندارد و تنها 30 درصد نیاز روزانه آنها را تامین می کند و حتی داشتن محل اقامت و حتی خودرو به آرزوی کارگران تبدیل شده است. به دلیل شرایط سخت اقتصادی و دستمزد پایین، ازدواج برایشان سخت شد و پس از ازدواج از بچه دار شدن خودداری کردند.

دبیر خانه کارگر از شورای عالی کار خواستار تعیین دستمزد عادلانه برای جامعه کارگری شد و افزود: دولت نباید با رسیدگی به مسائل کارفرمایان اجازه دهد مشکلات کارفرمایان از سوی کارفرما بها داده شود.

وی افزود: گفته شده که 4200 تومان مفسده است و منجر به اجاره می شود، دولت و مجلس باید به این موضوع رسیدگی کنند و آن را حذف نکنند. حذف ارز 4200 تومانی برای مادران و صنایع بزرگ هزینه بیشتری برای تامین مواد اولیه خواهد داشت که باعث افزایش قیمت محصولات می شود و مصرف کنندگان اصلی اعم از متوسط ​​یا کارگران مجبور به خرید کالاهای گرانتر خواهند شد. با سختی زیاد..

آقای میرزایی با بیان اینکه استحکام اقتصاد در گرو انگیزه بالای کارگران در بخش تولیدی است، گفت: تشکیل شورای اسلامی کار و احیای تعاونی های صنعتی و مسکونی باعث تقویت روحیه و روحیه کارگران در بخش تولید شد. بخش

وی همچنین کمبود نیروی انسانی در این صنعت را نتیجه ارزانی نیروی کار دانست و افزود: هیچ جوانی حاضر نیست با حقوق 4 میلیون تومان در این صنعت کار کند، بنابراین علاوه بر افزایش حقوق، رفاه و مصرف کنندگان و تعاونی های مسکن باید ایجاد شود. برای ورود به صنعتی با نیروی کار با انگیزه بالا.

میرزایی در خصوص برابری حقوق بازنشستگان گفت: با وجود اینکه بر سر حقوق 75 درصد بازنشستگان اتفاق نظر وجود دارد، پیش بینی می شود 25 درصد دیگر برابر و نرخ عیدی آنها برابر شود، افزایش می یابد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا