اجتماعی

حقوق معلمان به‌اندازه کارمندان دولت نیست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، رضا مراد صحرایی درباره حقوق معلمان گفت: دوران کودکی خود را در یکی از روستاهای روستای نورآباد به کشاورزی گذراندم و باید افتخار کنیم که در روستا به دنیا آمده ایم.

در یک برنامه تلویزیونی در خرم آباد به این زبان صحبت کرد. تنبل این زبان یکی از زبان‌های کهن ایران است، افزود: چنین زبان غنی تنها زبان بازمانده مادها است و ما باید برای حفظ سرمایه معنوی خود تلاش کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دلم سوخته است، گفت: بنده در مدرسه شهید طالقانی نورآباد هستم. قسمتی از در یکی از مدارسی که در لرستان ویران شده بود، درس خواندم.

وی با تحسین اعتماد دولت و مجلس سیزدهم به انتخاب روستایی از لرستان به عنوان وزیر آموزش و پرورش گفت: روزی که به عنوان وزیر انتخاب شدم به رئیس جمهور گفتم که من یک معلم عادی هستم که به خاطر انقلاب بزرگ شده ام. گفت: اگر انقلاب نبود این راه ممکن نبود.

صحرایی گفت: رئیس جمهور و مجلس با انتخاب روستاییان به عنوان وزیر آموزش و پرورش نشان می دهند که اولویت دولت برنامه مردم است نه محل سکونت آنها.

وزیر آموزش و پرورش در این مراسم یادبود، معلم کلاس اولی مسجدی از زحمات معلمان به ویژه کلاس اولی ها قدردانی کرد و باید آنها را بوسید.

صحرایی با بیان اینکه هیچ تغییری در آموزش و پرورش بدون حضور معلمان امکان پذیر نیست، گفت: به گفته شهید رجایی، وزارت آموزش و پرورش وزارت تربیت و رفاه معلم است.

وی با تاکید بر اینکه معلمان قلب و روح آموزش و پرورش هستند، افزود: اگر معلمان وضعیت خوبی نداشته باشند، وضعیت آموزش و پرورش خوب نیست و اگر وضعیت این وزارتخانه خوب نباشد، وضعیت کشور خوب نیست. هر دو.

با توجه به حقوق معلمان، وزیر آموزش و پرورش گفت که حقوق معلمان به اندازه سایر ادارات نیست و آنها به جز حقوق، مزایایی مانند سایر نهادها دریافت نکرده اند.

وی با اشاره به اینکه طرح های ارزشیابی باید عملکرد معلمان را بر اساس وظایفشان بسنجد، گفت: چرا طرح های آموزش و پرورش مانند شهید زین الدین، شهید محمودوند و شهید همت در ارزشیابی لحاظ نمی شود؟

صحرایی با اشاره به فعالیت 3000 معلم عشایری در مناطق عشایری کشور، گفت: باید بسنجیم آیا این معلمان بر اساس تعداد مقالات تمرین می کنند؟ هر قدمی که این معلمان در مسیر تعلیم و تربیت برمی دارند باید رد پایشان را طلا بپوشاند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تحقق عدالت آموزشی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت، گفت: برای تمام مناطق کشور به ویژه نیازمندان برنامه داریم و نگاه ما به لرستان منسجم است.مرکز آموزش و پرورش مناطق کمبود

صحرایی با اشاره به وفاداری مردم لرستان به آرمان شهادت گفت: وفاداری آنان به انقلاب در عرصه های مختلف دور از انتظار بود.

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا