فرهنگ و هنر

حسن ناهید برای جوان‌ها چه آرزویی دارد؟

جانباز هانسان نهید ، 78 ساله ، آرزو کرد که همه جوانان با واکسن کرونا هر چه سریعتر به زندگی عادی برگردند.

حسن ناهید ، یکی از مهمترین چوب بری ها در ایران ، با توجه به اینکه مدتی به دلیل مشکلات در بیمارستان بستری بود ، در مصاحبه با سلام آنلاین در مورد وضعیت سلامتی خود 78 ساله شده است. در اوایل ماه ژوئن ، من برای اولین بار علیه ویروس کرونا واکسینه شدم. من قرار بود دوز دوم خود را در 20 ژوئن مصرف کنم ، اما وقتی برگشتم آنها به من گفتند که م workingثر نیست و هنوز هم به من نمی گفتند که باید برگردم.

وی گفت: هدف من این است که جوانان بتوانند واکسن کرونا را دریافت کنند و با ورزش و مراقبت از سلامتی خود زندگی امیدوار و سالم داشته باشند. امیدوارم اکنون شرایط کرونا مناسب نباشد ، اگر واکسنی در دسترس باشد ، آنها باید آن را تزریق کنند و پروتکل بهداشتی را رعایت کنند و تا زمان ایجاد بیماری تعداد بیماران را افزایش ندهند.

حسن ناهیت بازیکن باسابقه رید است که سالهاست قادر به بازی نی نیست.

وی به سلام آنلاین گفت که به دلیل جراحی ایمپلنت دیگر نمی تواند ساز بزند و توضیح داد: “دندانپزشک نمی دانست من چه می خواهم. “با این کار لایه ای به فک من افزود که تمام دهانم را پوشانده بود.”

ناهید می گوید که پس از این کار ، زندگی خود را فقط به تدریس در دانشگاه و در کلاسهای خصوصی می گذراند.

این نوازنده پیشکسوت یک بار در مورد حمایت خود گفت: حقوق بازنشستگی وزارتخانه کافی نیست و 180 هزار توماسی که موسسه هنر پیشکسوتان به او می دهد کرایه تاکسی وی نیست.

حسن ناهیت درباره سبک نوازندگی خود گفت: “هر نوازنده باید سبک خاص خود را داشته باشد ، زیرا صدای سانزا و سیمهای دیگران در نواختن تارها متفاوت است ، در نواختن تارها یکسان است. هر ساز صدای خاص خود را دارد و سبک آن مشخص است. من هرگز زنده از کسی تقلید نکردم و کارهای خودم را انجام دادم و تعداد زیادی انفرادی بازی کردم.

وی همچنین در مورد ورود و نوازندگی خود اظهار نظر کرد: “وقتی به ارکستر پیوستم ، فهمیدم که نیها ضعیف هستند ، و این زمانی بود که شما می خواستید باس را پایین بنوازید. در همین راستا ، ما از Gurin Barry-Hay برای از بین بردن ویژگی های این درخت سرو کمک خواسته ایم ، اما این زمانی است که می توان زیبایی نی را به همان شیوه به وجود آورد. در حالی که شخصی سالهاست با همان نیت بازی می کند. به یاد دارم روزی که با گروه Longfim Tholston به سرپرستی عراق سبائه کار می کردم ، یک روز نوازنده ای از گروه پیش من آمد و ساز من را گرفت و گفت: “به نظر می رسد” مانند یک ابزار دشوار.

ناهید در سال 1322 متولد شد و از 10 سالگی به کار موسیقی پرداخت. ناهید از 18 سالگی توسط حسین تهرانی آموزش دیده و دانش آموزی است که با حسن کسایی ، بازیکن برجسته رید زندگی می کند. این نوازنده در کارنامه خود سابقه همکاری با گروههای ایرانی و خارجی را دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا