اجتماعی

حاجی پور: برای ساختن آینده باید به حوزه «آموزش» در بودجه ۱۴۰۲ نگاه ویژه داشت

سخنگوی هیأت آموزشی، فرهنگی و فناوری شورای اسلامی با انتقاد از بودجه در نظر گرفته شده برای آموزش و پرورش در قانون بودجه 1402 گفت: اگر می خواهیم آینده را بسازیم باید آموزش و پرورش را درک کنیم زیرا با این اعداد کم نمی توانیم این کار را انجام دهیم. او گفت. نه. برای مدیریت آموزش و پرورش و وقت خود را تلف می کنیم.

رضا حاجی پور در گفت وگو با سلام آنلاین، درباره بودجه 1402 آموزش و پرورش، گفت: سرانه آموزش برای هر آموزش 110 هزار تومان است که با هیچ کشوری قابل مقایسه نیست.

برای ساختن آینده، ما نیاز به پیدا کردن مدارس داریم

وی با تاکید بر اینکه اگر می خواهیم آینده را بسازیم باید مدارس و دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی از مهدکودک تا دبیرستان پیدا کنیم، تاکید کرد: اگر بخواهیم آموزش و پرورش را با استفاده از این اعداد و ارقام مدیریت کنیم راه را اشتباه می رویم. و وقتمان را تلف کنیم

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری شورای اسلامی با تایید اینکه خودرو بدون استفاده از بنزین می تواند حرکت کند، بحث تامین اعتبار در آموزش و پرورش به عنوان بخشی از تعهدات را تایید کرد. بنابراین از رئیس جمهور انتظار داریم در رابطه با اولویت هایی که اخیراً در حوزه راه آهن برای توسعه کشور و نظام اعلام کردند، به آموزش و پرورش توجه کنیم.

حاجی پور افزود: اگر آموزش را بفهمیم راه را برای خودمان هموار کرده ایم. البته تامین مسکن، مستمری، معلمان و کارمندان همه بخش ها جزو تعهدات است و به دلیل تورم ایجاد شده، اگر تقویت نشود، خود به خود در حوزه کاری با مشکل مواجه خواهیم شد. اکنون این یک موضوع آموزش و پرورش است که در اولویت قرار دارد و باید کادر خودمان را پیدا کنیم.

در سال 1402 بودجه آموزش و پرورش 2/11 درصد کل بودجه بود

وی در خصوص بودجه آموزش و پرورش در قانون بودجه 1402 اظهار کرد: در بسته بودجه آموزش و پرورش اگر بخواهیم درصدی فکر کنیم رشد داریم. به عنوان مثال بودجه منطقه در سال گذشته 15 هزار میلیارد تومان بوده که 13.3 درصد کل بودجه کشور برای آموزش و پرورش تخصیص داده شده است، اما کمبودهایی هم داریم مثلاً در بودجه عمومی سال 1402 که 2186 است. هزار میلیارد تومان 11.2 درصد از بودجه عمومی کشور به آموزش و پرورش اختصاص دارد که نشان می دهد در این بخش نسبت به سال گذشته در حال کاهش هستیم و باید به آموزش و پرورش توجه ویژه شود.

نماینده مردم عامل در عین حال خاطرنشان کرد: در بحث آموزش انفرادی در رشته های فنی و حرفه ای، کار و دانش و مواردی از این دست چیزی حدود 203 هزار میلیون تومان برای سال 1401 و. این رقم برای سال 1402، 242 هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل تقریباً 29 درصد افزایش در نظر گرفته شده است.

در حوزه بودجه نیز باید به آموزش و پرورش نگاه ویژه ای داشت

حاجی پور تاکید کرد: اینها مواردی است که باید آموزش و پرورش را در حوزه بودجه به صورت ویژه در نظر بگیریم و در وصیت نامه ایشان هم نمایندگان مجلس و هم دوستان ما در حوزه آموزش و پرورش باید توجه ویژه ای داشته باشند برای این بخش.

وی در پایان یادآور شد: همچنین باید به بحث وام های عمرانی، نوسازی و تکمیل پروژه های نیمه تمام در استان ها توجه ویژه داشته باشیم و تکمیل طرح های ارزشیابی معلمان نیز باید به طور کامل اجرا شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا