اجتماعی

«جوانی جمعیت»؛ تلاشی برای بقاء که یک ساله شد

قانون “حمایت از خانواده و جوانان مردم” اکنون یک ساله شده است و با وجود اینکه هنوز در اجرای آن خللی وجود دارد که نیاز به بودجه دارد، اما در عرض یک سال و چند ماه پس از تصویب می تواند حمایت هایی را فراهم کند. بچه داشتن ..

به گزارش سلام آنلاین. به گفته مسئولان، نرخ باروری به 1.67 کاهش یافته و با سیاهچاله جمعیت فاصله داریم. از این حیث بیش از یک سال پیش به منظور افزایش جمعیت و کمک به خانواده ها در امر فرزندآوری، اعضای شورای اسلامی شهر قانون حمایت از خانواده ها و جوانان را به تصویب رساندند.

حمایت از جوانان در آستانه ازدواج یا زوج های جوان، پیشگیری از ناباروری و ناباروری، حمایت از مادران در دوران بارداری و زایمان و شیردهی حمایت از خانواده های دارای سه فرزند یا بیشتر برای حمایت مالی از تولد چند برابر و به طور کلی تامین امکانات اقتصادی و اجتماعی معاونت. برای خانواده مهمترین رکنی است که ماده 73 این قانون از آن پیروی می کند.

از کاهش سن بازنشستگی مادران تا فروش خودروهای ایرانی بدون قرعه کشی؛ حمایت حقوقی از «جوانان مردم»

همچنین پرداخت وام ازدواج، وام تولد فرزند اول تا پنجم به بالا، فروش خودروهای ایرانی بدون وقت قبلی و بدون قرعه کشی به قیمت کارخانه بعد از تولد فرزند دوم و بعد از این اطلاعیه. قانون مادران سن بازنشستگی مادران را به ازای تولد هر فرزند به مدت یک سال و از زمان لازم الاجرا شدن با اختصاص یک سوم ظرفیت ارتقای محیط زیست به موضوع تولید مثل کاهش می دهد.با باروری آموزش حقوقی ، اخلاق، قانون و سلامت روان و سلامت باروری در دوران ازدواج، افزایش 2 درصدی امتیاز در انتخاب و اجاره به ازای هر ازدواج و همچنین تک تک فرزندان، همه زوج های بدون فرزند بیمه شده و مادر نه همه بیمه های دوران بارداری و شیردهی در کودکی تا پایان پنج سالگی بر اساس آزمون “WAS” از جمله حمایت مد نظر قانون برای “جوانان جمعیت” است.

بر اساس قانون، «دفتر ملی مردم» باید با تقسیم کار ملی، تعیین نقش ها و ایجاد هماهنگی و همکاری بین وزارتخانه ها، برای دستیابی به اهدافی مانند برنامه اقدام در راستای قانون به رئیس پیشنهاد دهد. اعتبار نهاد مربوط به این قانون در بودجه سنواتی به سازمان برنامه و بودجه، دریافت گزارش عملکرد سالانه و ارزیابی فعالیت های انجام شده و تنظیم و ابلاغ دستورالعمل ارزیابی عملکرد تجهیزات.

همچنین بر اساس ماده 19 قانون حمایت از خانواده و جوانان، دفتر ملی جمعیت موظف است با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) برای تأمین سالانه «جایزه ملی جوانان جمعیت» همکاری لازم را داشته باشد. . در رابطه با تدوین شاخص‌های ارزیابی و اندازه‌گیری برای هر قشر خانوار، رسانه‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های خصوصی و مدیریت نخبگان باید بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده از سوی نهادهای ذیربط در خصوص نفوذ اقدام کنند. در مورد پیشرفت ازدواج و فرزندآوری در جامعه، هدف باید در اعطای جایزه ملی جوانان باشد.

“جوانان مردم” سرمایه های تقسیم نشده را از دست می دهند

اجرای 35 درصدی قانون در سال 1401

این در حالی است که طی یک سال گذشته، دفتر ملی مردم سه جلسه با رئیس جمهور برگزار کرد که به گفته مسئولان، حدود 35 درصد از احکام این قانون در سال 1401 تطبیق شده و شرایط اصلی «جوانان جمعیت «هنوز معلول است. با بودجه تخصیص نیافته

پیش از این فاطمه محمدبیگی، رئیس گروه حمایت از مردم و خانواده شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه برنامه ریزی، چالش های اصلی این نهاد کمبود اعتبارات و نبود زیرساخت ها بوده است، گفت: تاکنون حدود 25 تا 35 درصد از مفاد این قانون در سال قبل اجرا شده است و باید در حوزه اجرا اعتبار اختصاص دهیم.

نیاز به تکمیل زیرساخت ها برای رفاه جمعیت و پویایی جمعیت

به گفته وی، زیرساخت های لازم برای معیشت مردم باید در برنامه هفتم توسعه گنجانده شود، برنامه ای که به روند نظام مندی مانند افزایش حقوق بر اساس حقوق خانواده فرزندان، تامین مسکن، اشتغال و تامین زیرساخت های آب کشور پایان می دهد و آموزش و پرورش و به زودی. زیرساخت های فرهنگی شاهد حضور جوانان انرژی و سلامتی برای کشور و آینده ایران داشته باشیم.

کاهش تعداد پیشنهادی مجریان قانون در سال 1402

اما در اسفند 1401، امیرحسین بانکی پور، رئیس کمیسیون مشترک برنامه ریزی جوانان جمعیت و حمایت از خانواده شورای اسلامی، مسئولیت کمیته علمی جایزه ملی جوانان جمعیت در همایش را نیز بر عهده داشت. چاپ اول. رویداد ملی جوانان جمعیت با بیان اینکه به دلیل کمبود بودجه درخواستی برای جایزه از سوی سازمان برنامه و بودجه هنوز نوع جایزه قطعی نشده ضمن شکایت به برنامه و سازمان بودجه با تاخیر. وی در واریز بودجه این قانون به نهادها تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه برخورد خوبی از خود نشان نداده است و تاکنون بودجه ای برای تجهیزات اجرای قانون جوانان مردم تخصیص داده نشده است. از سوی دیگر بودجه اجرای قانون جمعیت و جوانان در سال 1402 نیز 37.5 درصد کاهش یافت.

اما در قانون بودجه سال 1402 به تشکیل خانواده، ازدواج و حمایت از خانواده در امور باروری توجه ویژه ای شده است که در ادامه برخی از این موارد را می خوانیم.

قرض گرفتن مواد برای فرزندآوری در سال جدید

اما ماده 10 قانون حمایت از خانواده و جوانان، بانک مرکزی را موظف به بازپرداخت وام زایمان متولدین بعد از سال 1400 کرده و در تبصره ذیل نیز تاکید شده است که افزایش مبلغ وام در سال آینده باید متناسب با حداقل تورم باشد. نرخ در قانون بودجه سالانه باید پیش بینی شود.

مبلغ وام سال گذشته (1401) برای فرزند اول 20 میلیون تومان با مدت بازپرداخت 3 سال (36 ماه)، فرزند دوم 40 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 4 ساله (48 ماهه) است. فرزند سوم 60 میلیون تومان با دوره باز. پرداختی 5 سال (60 ماه)، فرزند چهارم 80 میلیون تومان با بازپرداخت 6 سال (72 ماه) و برای فرزند پنجم به بعد است. 100 میلیون تومان با بازپرداخت 7 ساله (84 ماهه).

در قانون بودجه سال 1402 مقرر شد که در سال جاری (1402) برای فرزندان متولد شده از سال 1400 وام فرزندآوری 30 میلیون به فرزند اول، 60 میلیون به دوم و 60 میلیون است. لان تومان برای فرزند سوم. 90 میلیون تومان، فرزند چهارم 120 میلیون تومان و فرزند پنجم به بعد 150 میلیون تومان.

از طرف دیگر، متقاضیان می توانند تا 2 سال پس از تولد فرزند برای وام زایمان درخواست دهند.

از سوی دیگر، وام ازدواج که سال گذشته (1401) برای دختران زیر 23 سال و پسران زیر 25 سال 150 میلیون تومان و برای سایر سال ها (1402) 120 میلیون تومان بود، برای دختران زیر 23 سال و پسران زیر 25 سال 220 میلیون تومان بود. و 180 میلیون تومان بقیه محسوب می شود.

این تسهیلات به تمامی زوج های دارای تاریخ ازدواج بعد از 1397/01/01 ارائه می شود و مدت بازپرداخت آن 10 سال می باشد.

تهیه جهیزیه کالای ایرانی و لوازم منزل برای زوجینی که از وام ازدواج و فرزندآوری استفاده نمی کنند.

همچنین مبلغی از محل منابع ماده 68 قانون «جوانان مردمی» به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای تأمین جهیزیه کالای ایرانی اختصاص یابد.

به این معنا، بر اساس بند چهارم تبصره 16 قانون بودجه سال 1402، مبلغ 5 هزار میلیارد تومان (همت) از محل این تفاهم نامه با هدایت امام خمینی (ره) درج شد. کمیته بهزیستی کشور و ستاد کل نیروهای مسلح و بسیج سازندگی برای تأمین جهیزیه کالای ایرانی و لوازم منزل زوجینی که از وام ازدواج یا زایمان استفاده نمی کنند به مؤسسات فوق محول می شود.

خانواده بی سرپرست با 3 فرزند 200 میلیون تومان وام مسکن دریافت می کنند

بر اساس ماده 69 قانون «حمایت از خانواده و جوانان مردم»، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است نسبت به اعطای تسهیلات وام و سپرده و یا خرید یا ساخت مسکن برای خانواده های بی سرپرست دارای سه فرزند یا بیشتر اقدام کند. از ابتدای سال 2019 به بعد.

از این حیث برای سال 1402، اعطای وام و سپرده یا خرید یا ساخت مسکن برای خانواده های بی سرپرستی که از ابتدای سال 1399 به بعد صاحب یک سوم یا بیشتر می شوند، به 200 میلیون تن محدود شده است.

کمک عائله مندی و حق اولاد در سال 1402 چقدر است؟

در اجرای ماده (16) قانون حمایت از خانواده و جوانان، حق دریافت کمک عائله مندی و حقوق کودک موضوع ماده 4 ماده (68) قانون مدیریت خدمات عمومی. برای مستخدمین و بازنشستگان به ترتیب 2280 و 1050 و معادل امتیازات موضوع ماده (16) قانون فوق در سال 1402 مقرر شده است.

برای سال 1402 حداقل مزد و مزایای مستمر کارکنان مشمول قانون خدمت وظیفه عمومی و حداقل دستمزد سایر حقوق حداقل دستمزد بازنشستگان و کارکنان مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح نیروهای مسلح . نیروها و سایر اعتبارات مربوط به دستگاه های اجرایی 20 درصد افزایش یافت.

زمین به خانواده های دارای 4 فرزند یا بیشتر داده می شود.

بر اساس ماده 4 قانون حمایت از خانواده و جوانان، در اجرای ماده (ج) ماده (102) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دولت تعهد دارد خرید زمین یا مسکن در متراژ حداکثر (200) مترمربع بر اساس ضوابط حد نصاب تقسیم بندی بر اساس طرح رهبری روستایی و شهری یا طرح جامع و تفصیلی شهری مصوب برای جمعیت در تعداد کمی از روستاها یا شهرها بیشتر بیش از 500000 بعد از تولد یک سوم یا بیشتر فرزند با هم و عادلانه به والدین در یک مکان بر اساس هزینه آماده سازی فقط یک بار به صورت فروش اقساطی با نفس دو ساله و هشت ساله داده شود. اقساط و اسناد مالکیت باید پس از آخرین قسط حداکثر ظرف یک ماه به مالک مسترد شود.

برای این منظور وزارت راه و شهرسازی موظف است در سال 1402 با رعایت شرایط مندرج در ماده (4) قانون حمایت از خانواده نسبت به واگذاری زمین یا مسکن رایگان اقدام کند. و جوانان جمعیت به خانواده های دارای چهار فرزند و زیر 20 سال..

اعمال کسر مالیات برای فرزند سوم و بیشتر

بر اساس ماده 18 قانون «جوانان»، معافیت مالیاتی اشخاص حقیقی موضوع ماده (84) قانون مالیات های مستقیم برای فرزندان سوم و بیشتر متولدین پس از تصویب این قانون مشمول 15 درصد می باشد. تخفیف برای هر کودک که در بودجه تصویب می شود سالانه است.

بدین منظور در قانون بودجه 1402 مقرر شده است تا ماده (18) قانون حمایت از مردم و خانواده ها، میزان معافیت مالیاتی اشخاص حقیقی را مستقیماً به موجب ماده (84) ق.م. قانون مالیات علاوه بر اجرای این معافیت برای فرزندان سوم و بیشتر متولدین آبان ماه 1400 به بعد، برای هر فرزند 15 درصد کسر مالیات در نظر گرفته می شود.

به گزارش سلام آنلاین، مسئولان معتقدند قانون، امکانات و مسائل رفاهی در رتبه دوم باروری قرار دارند. این در حالی است که به گفته کارشناسان تنها 6 تا 7 سال فرصت داریم تا به مردم غرامت بدهیم و اگر زودتر اقدام نکنیم در سنین پیری خواهیم بود. بنابراین نقش توسعه فرهنگی در کنار حمایت اقتصادی را نباید در مسائل باروری نادیده گرفت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا