علمی و پزشکی

جهش‌های جدید کووید-۱۹ رو به افزایش است

ظهور سویه جدیدی از ویروس که در انگلیس ، آفریقای جنوبی و برزیل جهش یافته است ، نگرانی کارشناسان بهداشت را در مورد تأثیر احتمالی این روند در موارد Covid-19 در سراسر جهان افزایش داده است. جهان و اندازه واکسن های موجود برای آنها

به گزارش سلام آنلاین ، دکتر آشیشجا ، رئیس دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه براون ، توضیح می دهد که چرا دنیا انتظار دارد این جهش از کشوری که در وهله اول گسترش ویروس کرونا را کنترل نکرده و عواقب آن برای آینده جامعه. بده

“آیا در مورد جهش ویروس SARS-Koo-2 در ژاپن چیزی شنیده اید؟” نه؟ بنابراین ممکن است شما در مورد تغییرات ویروس در نیوزیلند و ویتنام چیزی شنیده باشید؟ البته نه ، زیرا این کشورها اجازه نمی دادند چنین پرش وحشتناکی اتفاق بیفتد.

این کشورها می توانند با اقدامات سریع و م suchثر مانند مقررات جداگانه ، استفاده از ماسک های صورت و نگهداری فاصله اجتماعی از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند.

برای مقایسه ، ایالات متحده به همراه انگلیس ، آفریقای جنوبی و برزیل از معدود کشورهایی هستند که سعی در کنترل شیوع و پیامدهای ویرانگر ویروس کرونا داشته اند.

وی گفت: “ویروس با گسترش سریع به آسمان تغییر کرد.” به یاد داشته باشید که هرگونه عفونت با ویروس فرصتی برای نقص ژنتیکی یا جهش است.

از زمان شیوع ویروس در ووهان چین ، دانشمندان از جهش ZB-19 متعجب نشده اند. این یک اتفاق رایج برای هر ویروسی است و به گفته دکتر جیسون ، این جهش ها در رابطه با انتقال و (مقاومت) در برابر درمان ، از جمله واکسن ها ، تا حد زیادی ناچیز است.

با این حال ، “هر از گاهی ، جهش ها توانایی ویروس را گسترش می دهد و آن را کشنده تر می کند ، یا توانایی آن را برای فرار از ایمنی واکسن افزایش می دهد.”

تحقیقات در مورد اثرات جهش ویروس در انگلیس ، برزیل و آفریقای جنوبی آغاز شده است ، اما دانشمندان می گویند عفونت های جدید ویروس مسری تر از جهش های قبلی است ، به این معنی که موارد عفونت بیشتر بیمارستان ها است.

در عین حال ، این ویروس ها می توانند بر ایمنی واکسن تأثیر بگذارند. انستیتوی طب مدرن می گوید واکسن آن هنوز در برابر ویروس انگلیس مثر است ، اما هشدار می دهد که ممکن است به همان نسبت در برابر ویروس آفریقای جنوبی موثر نباشد. Modina در حال حاضر روی واکسنی کار می کند که از جهش نیز محافظت کند.

نوع دیگری از غده هایی که تولید آن دشوار است در لس آنجلس ، کالیفرنیا باعث افتخار است.

دکتر جا اشاره می کند که کشورهایی مانند ایالات متحده ، انگلیس و برزیل قبل از ویروس جدید شیوع Covid-19 را گذرانده اند و در واقع نسبت به ویروس واکنش نشان داده و جهش های آن را مسری تر می کند.

اگر برنامه واکسیناسیون عمومی در برخی کشورها اجرا شود در حالی که معمولاً در جاهای دیگر مورد استفاده قرار می گرفت ، واکسن فعلی تأثیر خود را بر جهش جدید از دست می داد. در این حالت ، دانشمندان باید واکسن های خود را ارتقا دهند و (دوباره) همه را در برابر ویروس جدید واکسینه کنند.

وی افزود: “این یک کابوس اپیدمی های بی پایان است.”

به گفته دکتر جی ورلد ، تنها راهی که جهان می تواند بر کابوس این اپیدمی غلبه کند ، کنترل همه گیری ها در سراسر جهان است.

وی گفت: “این به معنای اتخاذ سیاست کنترل ویروس و اطمینان از استفاده افراد از موانع بسیار موثر و مطابقت با پروتکل ها و آزمایش های بیشتر است.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا