فرهنگ و هنر

جزییات مراسم وداع و تشییع پیکر سیدمحمود دعایی

زمان و مکان دقیق تشییع و خاکسپاری سیدمحمود دعایی اعلام شد.

به گزارش سلام آنلاین، سایت جماران وداع، تشییع و خاکسپاری این دوست دیرینه ایما را به شرح زیر اعلام کرد:

به نام پروردگار حق

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا مَا مَا اللّهَ ّهَلَیْه َیْهلَیْه َیْه.

در سالروز رحلت امام خمینی (ره) و شهدای قیام 15 خرداد، روح مطهر حضرت روح الله خمینی، یاران باوفای مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی و پس از یک عمر عراق در مجالس ائمه اطهار و شهدای انقلاب و دفاع مقدس شرکت می کرد و دعوت حق را لبیک گفت و برای عاشقان ائمه و ایران عزادار شد.

دعای مرد بزرگی که آیینه اخلاص و پاکی و ایثار و خشوع و فروتنی او بود همه را غبطه می خورد. مجاهدین نابردبار که سالهای زیادی را در تبعید در عراق در راه امام گذرانده بودند، عمداً به پاریس مهاجرت کردند و همراه امام به ایران بازگشتند. او در تمام دوران زندگی شگفت انگیزش به ایران و اسلام و مردم درون خود عشق می ورزید. ضمن به اشتراک گذاشتن این زندگی غم انگیز و گرم برای امام زمان (عج) و امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و بیت مطهر امام خمینی (ره)، با روح پاک و مطهر دوست دیرین وداع کردند. طول امام دوشنبه، خرداد. 7 بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه، جماران یکم برگزار می شود.

مراسم تشییع و تدفین امام صادق(ع) روز سه شنبه 17 خردادماه از حسینیه شماره یک جماران به سمت موسسه اطلاعات و از موسسه اطلاعات به سمت حرم امام خمینی(ره) انجام می شود و پیکر مطهر آن مرحوم تشییع می شود. مجاور مراد و مقتدا.

دوشنبه 16 خرداد بعد از نماز مغرب و عشا مراسم وداع با یار دیرین امام در حسینیه شماره یک.

سه شنبه 17 خرداد – ساعت 9 صبح مراسم یادبود آن مرحوم تقدیم به روح آیت الله حاج سید حسن خمینی در مؤسسه اطلاعات و انتقال پیکر برای سوزاندن در حرم امام خمینی (ره).

حجت الاسلام سیدمحمود دعایی، رییس موسسه اطلاعات ایران ظهر امروز (یکشنبه 15 خرداد) در سن 81 سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا