ورزشی

جدال سخت تیم ملی ایران با لهستان در ال‌کلاسیکو والیبال جهان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار هفته اول مسابقات والیبال لیگ ملت های ۲۰۲۳ از ساعت ۱۲:۳۰ امروز به وقت ایران به مصاف لهستان می رود. شاگردان بهروز عطایی در اولین دیدار خود مقابل ژاپن نمایشی غیرمنتظره داشتند و با نتیجه 3 بر صفر مقابل چشم بادامیها شکست خوردند. دیروز لهستان در اولین بازی خود به مصاف فرانسه رفت و توانست این تیم را در یک بازی چشمگیر به زانو درآورد.

دو تیم ایران و لهستان 29 بار در تاریخ به مصاف هم رفته‌اند و اولین دیدارشان از جام جهانی 1998 است. نتیجه این دیدارها 10 برد برای ایران و 19 برد برای لهستان است.

تیم ملی والیبال کشورمان که از سال 2003 برای اولین بار موفق به کسب سهمیه لیگ ملت ها و لیگ جهانی شده است، 16 بار به مصاف لهستان رفته که 9 برد در لهستان و 7 پیروزی کسب کرده است. بخشی از ایران است.

تیم ملی والیبال لهستان در حال حاضر با 389.42 امتیاز در رده اول جهان قرار دارد و مدال طلای المپیک (1976 مونترال) و سه دوره قهرمانی جهان تایمز (1974، 2014 و 2018) را در کارنامه افتخاری خود کسب کرده است.

در رده بندی فدراسیون جهانی والیبال، تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران با 257.34 امتیاز در رده دهم قرار دارد. دیدار دو تیم ایران و لهستان به ال کلاسیکو جهانی والیبال معروف است و بدون شک شاگردان عطایی تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا برنده این دیدار حساس باشند تا با شکست مواجه شوند. ژاپن.

تیم ملی ایران در آخرین مرحله لیگ ملت های والیبال با نتیجه 3 بر 2 مغلوب لهستان شد و از صعود به جمع چهار تیم پایانی بازماند.

سارو قمتان ایران برای اولین بار مقابل قدرتمندترین حریف والیبال جهان با مربی ایرانی روبرو شد اما در نهایت تجربه پل بر جوانان شاگرد عطایی چیره شد. حالا سرمربی تیم ملی با وجود کار سختی که پیش رو دارد، در تلاش است تا با شاگردان جوانش انتقام ناکامی های گذشته را بگیرد.

دکمه بازگشت به بالا