اجتماعی

جای خالی «زلزله » در سیل وعده‌ها

کارشناسان ایمنی و مدیریت بحران زیست محیطی از عدم توجه به زلزله و سایر بلایای طبیعی در برنامه های انتخاباتی و تبلیغاتی نامزدها انتقاد کرده اند.

محسن حسینخانی در مصاحبه با سلام آنلاین ، وی با اشاره به بحث پیرامون انتخابات دو مرحله ای ریاست جمهوری اظهار داشت: تاکنون دو دور بحث ریاست جمهوری برگزار شده است و علاوه بر این زمان پخش از سیستم پخش شده است. تبلیغات ملی برای تبلیغات. از این افراد علاوه بر این ، نامزدها برنامه های خود را برای اداره کشور در زمینه اینترنت و رسانه ارائه دادند.

وی با اشاره به انتخابات شورای شهر گفت: تبلیغات انتخاباتی شورای شهر تهران رسماً آغاز شده و باید دید آیا برنامه های این افراد و لیست نامزدها لحاظ می شود یا خیر. “انتخابات چیست و آنها چه می کنند؟ شبیه باشی؟ “

این کارشناس ایمنی محیط زیست گفت: “شما باید بدانید که ایران یکی از خطرناکترین کشورها در جهان است و طبق برخی مطالعات ، کشور ما در رده ششم جهان قرار دارد.” جمعیت تحت تأثیر زلزله قرار می گیرند. “سیل وجود داشت ، اما جای تعجب است که هیچ پروژه ای توسط کاندیداها برای این مسائل ساخته نشده است.

حسین خان با تأکید بر نیاز کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا برای درک آسان ایمنی و رفاه مردم گفت: جالب است بدانید افراد زیادی در این بحث ها و تبلیغات پرورش می یابند ، اما اگر خداوند زمین لرزه را منع کند . اگر این اتفاق در تهران بیفتد ، خسارات وارده آنقدر زیاد خواهد بود که بودجه یک ساله کشور هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت. بنابراین من نمی دانم که چرا نامزدهای افتخاری توجه زیادی به این موضوع نکرده اند و در واقع می توانند بگویند که آنها اصلاً اهمیتی نمی دهند.

وی گفت مردم باید چنین مواردی را از نامزدها بخواهند. وی گفت: “من فکر می کنم تمرکز بر یارانه های ازدواج ، درگیری های اجتماعی و غیره بسیار خوب و قابل اندازه گیری است.” اما آقا باید توجه داشته باشد که قبل از همه اینها بهتر است به زندگی و ایمنی مردم فکر کرده و برنامه ای برای آن ارائه دهید.

به گفته حسین خانی ، طبق قانون رئیس جمهور ، رئیس شورای عالی مدیریت بحران گفت: “کاهش دهید؟”

کارشناسان ایمنی محیط زیست با تأکید بر اینکه امروزه جلوگیری از خسارات ناشی از زلزله ، سیل ، طوفان و غیره آسان است و حتی می تواند خطرات بیشتری را پیش بینی و پیشگیری کند ، ممکن است از رانش زمین جلوگیری شود. “اما دانش امروز می تواند زمین لرزه را چند مورد پیش بینی کند. ثانیه قبل از وقوع آنها ، و ایمنی در ساخت و ساز ، تغییر در مقررات و دستورالعمل ها ، و نظارت بیشتر می تواند آسیب را کاهش دهد.

حسین خانی افزود: در صورت جاری شدن سیل ، طوفان و … با برنامه ریزی می توان از بروز آن جلوگیری و یا کاهش داد. سیل قابل پیش بینی و کاملاً قابل پیشگیری است. می توان طوفان ها را پیش بینی کرد … اما همه اینها به یک برنامه تخصصی و هزینه اعتبار و بودجه نیاز دارد.

وی گفت: “مردم واقعاً از اولین یارانه در زمان بقا یا ضرب راضی هستند” ، مسائل ایمنی و مدیریت بحران ، انعطاف پذیری و بهبود ایمنی در کشور باید در بالای لیست باشد. برنامه نامزد و من از این عزیزان می خواهم سوالات مشابه می پرسم ، برنامه ای که ایران می تواند در برابر زلزله و سیل مانند ژاپن رفتار کند چیست؟

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا