ثبت ۲۰۱ میلیون تردد در کشور طی ۷ روز گذشته / کاهش ۱۹ درصدی تصادفات نسبت به هفته گذشته

ثبت ۲۰۱ میلیون تردد در کشور طی ۷ روز گذشته / کاهش ۱۹ درصدی تصادفات نسبت به هفته گذشته

رئیس پلیس راهور فرجا از افزایش چشمگیر تردد در جاده های کشور به ویژه جاده های منتهی به استان های شمالی و خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش سلام آنلاین. سردار سید تیمور حسینی با توجه به آمار تردد در جاده های کشور در تعطیلات اخیر گفت: از دهم شهریور لغایت ساعت 9 صبح امروز شانزدهم شهریور شاهد افزایش 8 درصدی نسبت به روزهای عادی هستیم و این تعداد افزایش داشته است. به بیش از 201 میلیون افزایش یافت

رئیس پلیس راهور فرجا افزود: با توجه به افزایش تقاضا برای سفر در ایام تعطیلات، استان‌های شمالی مازندران، گیلان و خراسان رضوی بیشترین ورود خودرو را تجربه کردند اما در روزهای اخیر و با پایان یافتن روز عزاداری بازگشت مسافران به شهرها آغاز شده است.

بر اساس آخرین آمار، در مقایسه با تعداد خودروهای ورودی همچنان در مازندران حدود 90 هزار دستگاه، در گیلان 60 هزار و در خراسان رضوی 30 هزار دستگاه خودرو وجود دارد.

تصادفات نسبت به هفته قبل 19 درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه فراجا خاطرنشان کرد: با وجود افزایش حجم ترافیک، خوشبختانه تصادفات نسبت به هفته گذشته کاهش چشمگیری داشته است. بر اساس آمار رسمی پلیس راهنمایی و رانندگی، شاهد کاهش 19 درصدی در مجموع تصادفات، معادل 16 درصد فوتی ها و 46 درصدی در تصادفات و خسارت های رانندگی هستیم.

محدودیت های ترافیکی برای تسهیل تردد

حسینی افزود: پلیس راه به منظور کنترل ترافیک سنگین و جلوگیری از تصادفات احتمالی، تردد در محورهای موجود را محدود کرده است تردد، از ورود کامیون و تریلر به محور هراز، فیروزکوه، باند قدیم قزوین – رشت، آستارا و اردبیل تا شب ممنوع است.

توصیه های پلیس راهنمایی و رانندگی

وی ضمن تشکر از مردمی که در اجرای قانون راهنمایی و رانندگی جاده ای همکاری کردند، از رانندگان خواست با صبر و حوصله و رعایت فاصله مناسب به مسیر خود ادامه دهند. وی همچنین توصیه کرد قبل از سفر از آخرین وضعیت جاده ها مطلع شده و برنامه ریزی دقیق تری برای سفر خود داشته باشند.

رئیس پلیس راهور با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی دقیق و به موقع از مردم خواست تا اطلاع رسانی وضعیت جاده ها را از طریق رسانه های رسمی و شبکه ارتباطی پلیس پیگیری کنند. قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید تا از خود و سایر رانندگان محافظت کنید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا