تازه های کسب و کارعمومی

تونیک مو چه تاثیری بر رشد و تقویت موها دارد؟

گاهی شدت ریزش مو به حدی زیاد است که پوست سر دیده می شود. کاهش تراکم موها در افرادی که مدت زیادی دچار ریزش مو هستند، کاملا طبیعی است. موهای از دست رفته به سختی جایگزین می شوند. در برخی موارد به خصوص در مردان ریختن موها به مدت طولانی منجر به طاسی نیز خواهد شد. داروهای شیمیایی و مواد طبیعی زیادی برای جلوگیری از ریزش موها وجود دارد. تونیک رویش مو دکتر بیز از درمان های موثر هستند که از ریزش موها جلوگیری می کنند.

تونیک مو هیرفرند بیز محصولی تقویت کننده برای مو و پوست سر است. این ماده دارویی به دو صورت مایع یا نیمه جامد (ژل، پماد، کرم) تولید شده است. انواع تونیک روغنی و غیر روغنی با فرمولاسیون متفاوت توسط برندهای تولید کننده لوازم آرایشی به بازار عرضه شده است. این محصولات حاوی مواد موثر در رشد مو، تقویت مو و ضخیم شدن ساقه های مو هستند. استفاده مداوم از تونیک می تواند همه مشکلات پوست سر و موها را برطرف کند.

تونیک مو چیست؟

این محصول معمولا به شکل مایع تولید می‌شود، اما گاهی به شکل کرم یا پماد نیز ساخته می‌شود. پس مشتریان می‌توانند به شکل‌های مختلفی این محصول را خریداری کنند. مهم‌ترین کاری که این محصول انجام می‌دهد، افزایش رشد موها و همینطور تامین سلامت آنان است.

مزایای استفاده از تونیک مو

محصولات متنوعی برای مراقبت از مو به بازار آمده ولی در این بین تونیک ها جایگاه خاصی دارند. به شرط استفاده مداوم از تونیک ها می توانید از مزایای شگفت انگیز این محصولات بهره مند شوید. موقع خرید به معتبر بودن برند تولید کننده دقت کنید. یک توینک موی خوب این ویژگی ها را دارد:

حالت‌دهندگی موها

تونیک های مویی که حاوی مواد روغنی هستند برای حالت دادن به موها موثر عمل می کنند. این محصولات کارایی مشابه و روغن مو را دارند و موها را براق و درخشان تر نشان می دهند. روغن استفاده شده در مخلوط تونیک ها، دارای چربی زیادی نیست و موها را چرب نمی کند بلکه تنها به ظاهر موها براقیت و درخشندگی می دهد. اگر موها خشک و بی حالت شده و دارای وز  و پف کردگی است درمان های موثر با تونیک های روغنی را شروع کنید.  همینطور می توانید از روغن ماکادمیا برای حجم دهی موهای خود استفاده کنید.

طراوت و تازگی مو

مواد موثر در تونیک مو باعث رطوبت دهی به پوست سر می شود. به این ترتیب فولیکول مو نیز سلامت خود را باز یافته و با افزایش کلاژن سازی، رشد موها را در پی خواهد داشت. موهایی که رطوبت مناسب دارند نرم و خوش حالت هستند. این موها سالم و با طراوت بوده و شادابی به خصوصی دارند. خشکی و به دلیل کاهش رطوبت پوست سر و ساقه مو است که به شدت موها را آسیب پذیر می کند.

تحریک گردش خون

محصولات تونیک مو به صورت موضعی روی پوست سر استعمال می شوند. وجود موادی مانند منتول، کورکومین و کپسایسین در ترکیبات تونیک ها عامل موثر در گشاد شدن رگ های خونی هستند. به خصوص اینکه تونیک ها بر روی پوست سر ماساژ داده می شوند و این امر موجب تحریک رگ های خونی شده و بهبود گردش خون را در پی دارد. تحریک موضعی با انگشتان دست جهت استفاده از تونیک بر روی پوست سر، در جذب بهتر مواد نیز موثر است. ماساژ منظم و اصولی با تحریک گردش خون، مواد مغذی مناسب را در اختیار ریشه مو قرار می دهد.

کاهش تنش پوست سر

پوست انسان دارای ساختار پیچیده ای است. انواع اعصاب و رگ های خونی و ماهیچه ها در زیر لایه های پوستی قرار دارند. پوست سر نیز ساختمانی مشابه بقیه قسمت های بدن دارد. هر گونه تحریک موضعی یا تنش پوست سر منجر به در هم ریختن نظم طبیعی پوست می شود.. گاهی شدت تنش و یا تداوم ان به حدی است که موها نیز دچار آسیب می شوند و شروع به ریزش می کنند. تونیک مو با کاهش تنش پوست سر، از ریزش مو جلوگیری می کند.

رفع خشکی پوست سر

بسیاری از افراد به طور ژنتیکی مستعد خشکی پوست و مو هستند. کسانی که در مناطق خشک زندگی می کنند بیش از ساکنین شهرهای ساحلی به این عارضه دچار می شوند. شستشوی بیش از حد موها و آب داغ در حمام نیز می تواند پوست سر را خشک کند. با استفاده از مواد مرطوب کننده و آبرسان می توانید رطوبت از دست رفته پوست سر و موها را باز گردانید.

تونیک مو یک آبرسان و مرطوب کننده قوی برای موهای سر است. اگر موهای تان به شدت خشک شده، احتمالا موخوره و شوره سر را تیز تجربه کرده اید. خشکی بیش از حد موها معمولا با علائم دیگری نیز همراه است. خشک شدن پوست سر و پوسته ریزی یکی از این موارد است که نگرامو نیز مانند هر عضو دیگری نیاز به مراقبت دارد و به این منظور شرکت‌های بهداشتی و مراقبتی پوست و مو محصولات زیادی را در این زمینه راهی بازار کرده‌اند. یکی از این محصولات تونیک مو نام دارد.

تونیک‌ها چطور تنش پوستی را کاهش می‌دهند؟

در کاهش تنش پوستی تونیک‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند و یکی از فواید تونیک مو نیز همین ویژگی است. برای گرفتن نتیجه مناسب باید بدانید که استفاده درست از آن بسیار مهم است. برای استفاده درست از آن لازم است که پوست سر ماساژ داده شود. با این کار تنش از روی پوست برداشته می‌شود. با ماساژ نیام کلاهخودی که لایه ضخیم پوست سر به شمار می‌آید، کشیده می‌شود. با این کار التهاب این قسمت برداشته خواهد شد. برای ریزش‌هایی که الگوی مردانه دارند، این شیوه از درمان بسیار مهم تلقی می‌شود.

مهم‌ترین فایده تونیک پوست سر چیست؟

از فواید تونیک مو باید به بهبود سلامت پوست سر اشاره کنیم. در نتیجه‌ آن می‌توانیم شاهد افزایش رشد موی سر باشیم. پوست سر نیز در اثر استفاده از این محصول بهبود چشم‌گیری خواهد داشت.

پوست سر نیز مانند پوست بدن و صورت نیاز به مراقبت دارد. از فواید دیگر تونیک مو می‌توانیم به ضدالتهاب، ضدمیکروب، آنتی‌باکتریال و آنتی اکسیدان بودن آن اشاره کنیم. دیگر فواید تونیک مو عبارت هستند از:

  • رطوبت‌رسانی به فولیکول‌های مو
  • کاهش موخوره
  • محافظت از پوست سر
  • کاهش شوره سر و پوسته پوسته شدن
  • حالت دادن آسان‌تر موها

تونیک مو از چه موادی تشکیل شده است؟

بد نیست اگر تصمیم دارید که از این محصول استفاده کنید، با مواد تشکیل‌دهنده آن نیز آشنا شوید.

روغن رزماری

یکی از مهم‌ترین فواید تونیک مو در حقیقت روغن‌هایی است که در آن به کار می‌رود. یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین موادی که در این محصول یافت می‌شود، روغن رزماری است که خواص بسیار زیادی داشته و به خاطر این خواص نقش مهمی در کاهش ریزش مو و درمان آن دارد. این روغن رشد مو را تحریک کرده، به فولیکول‌های سر نفوذ پیدا کرده و با افزایش جریان خون آن‌ها را تغذیه می‌کند.

عصاره گزنه

وجود گزنه در این محصول از دیگر فواید تونیک مو به شمار می‌آيد که خاصیت ضدریزش دارد. به همین دلیل است که آن را در این محصول نیز می‌بینید. اما این تنها خاصیت این ماده نیست. مواد مغذی که در آن یافت می‌شود، مانند ویتامین K و انواع مواد معدنی نقش مهمی در سلامت پوست و سایر اعضای بدن دارد. گزنه علاوه بر آن باعث درخشش مو نیز می‌شود. همینطور اگر کسی هستید که مدام پوست سرتان دچار شوره می‌شود، استفاده از این ماده برای شما بسیار مناسب خواهد بود.

نارون کوهی

نارون کوهی ماده دیگری است که می‌توانید آن را در این محصول بیابید. مهم‌ترین خاصیت این ماده متعادل ساختن پوست سر است. این ماده خاصیت منقبض‌کنندگی دارد که برای مقابله با شوره سر بسیار مناسب است. نارون کوهی در این محصول سبب می‌شود که موها حالت درخشنده به خود بگیرند. در کنار این خاصیت، این ماده می‌تواند که روی مو قرار دارد را از بین ببرد. نارون کوهی در تونیک مو حتی می‌تواند چربی اضافه پوست را نیز جذب کند و به این شکل پوست سر را متعادل سازد.

چگونه از تونیک مو استفاده کنیم؟

برای بهره‌مند شدن از فواید تونیک مو دانستن نحوه استفاده از آن ضروری است. نحوه استفاده از این ماده بسیار مهم است که در این قسمت آن را به شما توضیح می‌دهیم.

  • کمی از تونیک را روی دست بریزید. نوک دست دیگر را به آن‌ها آغشته کنید و سپس روی پوست سر بمالید.
  • ماساژ پوستی را دایره‌ای انجام دهید. این کار را از رستن‌گاه مو شروع کنید و به سمت دیگر قسمت‌ها روی سر حرکت کنید.
  • موهای پشت سر معمولا از دید پنهان هستند، اما نباید آن‌ها را فراموش کنید.
  • شب این کار را انجام دهید و صبح موها را آب بکشید.

بهبود کیفیت پوست سر

تونیک مو یک تقویت کننده موثر برای موها است که از ریزش و خشکی موها جلوگیری می کند. ترکیبات به کار رفته در تونیک به بهبود کیفیت پوست کف سر نیز کمک می کند. این محصولات به ریشه موها و کف سر مالیده می شوند و قابلیت جذب در پوست سر را دارند. تونیک مو دارای خاصیت ضد التهابی، ضد میکروبی، آنتی باکتریال و آنتی اکسیدانی بوده و با ارتقا سلامت پوست سر، در تقویت موها نیز اثرگذار است. این موارد به طور مستقیم بر روی رشد و تقویت موها تاثیر ندارد ولی پوست سر سالم قطعا مواد مورد نیاز مو را تامین می کند.

نرم‌کننده

تونیک هایی که حاوی روغن های گیاهی طیعی هستند به عنوان نرم کننده و حالت دهنده مو نیز کاربرد دارند. اگر موهای خشک، وز و غیر قابل کنترل دارید از محصولاتی که دارای روغن گیاهی هستند استفاده کنید. به این ترتیب خشکی و شکنندگی موها نیز برطرف می شود.

روش صحیح استفاده از تونیک مو

با استفاده از انگشت دست تونیک را روی سر خود ماساژ دهید. مقدار کمی از این محصول را روی انگشت ریخته و به صورت دایره ای، پوست سر را ماساژ دهید. به آرامی و با حوصله همه قسمت های سر را با تونیک آغشته کنید.

مواد را به ریشه مو و پوست سر بمالید و با حرکات آرام انگشتان، کف سر را بمالید. با این کار جذب و پخش مواد روی پوست سریع تر خواهد شد و نتیجه بهتری می گیرید. لازم است تا چند ساعت تونیک روی موها باقی بماند بنابراین توصیه می شود شب این کار را انجام دهید. سپس صبح موها را با آب ولرم شستشو دهید.

دکمه بازگشت به بالا