اجتماعی

تولید ۴ میلیون دوز واکسن ایران کوبا تا پایان شهریور

رئیس انستیتو پاستور ایران از تولید 1 میلیون دوز واکسن تا پایان ماه ژوئن و 3 میلیون دوز تا پایان ماه سپتامبر در صورت مجوز خبر داد.

به گزارش سلام آنلاین. دکتر علیرضا بیگلری ، در حاشیه بازدید از سایت واکسن ایران و کوبا در دانشگاه علوم پزشکی بابل ، گفت: 19 شبکه تشخیص ملی و اکنون بیش از 300 آزمایشگاه در سراسر کشور. آنها می توانند آزمایشگاه Covid 19 را با راهنمایی و تمرکز انستیتو پاستور ایران تشخیص دهند.

“پس از راه اندازی 19 سیستم تشخیص Covid در کشور و ایجاد پایگاه تولید تجهیزات داخلی انستیتو پاستور در ایران در اواسط بهار 1399 ، جهاد علمی دیگری وارد تولید واکسن شد و بسیاری از آنها طراحی و در انستیتو پاستور آغاز به کار کردند. ایران

“در راستای تصمیم وزارت بهداشت برای داشتن واکسن مشترک با یکی از برترین شرکت های تولید کننده واکسن در جهان و با توجه به همکاری دو دهه انستیتو پاستور با کوبا ، تصمیم به سازماندهی گرفته شده و تولید مشترک برنامه ریزی شده است.

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: “این واکسن در کوبا در آزمایش های اول و دوم و در مرحله دوم آزمایش شده است.” 3 در کوبا هزاران داوطلب آزمایش شده اند و نشان داده شده است که واکسن بسیار موثر و ایمن.

بیگلری گفت: در ایران ، کار در اصفهان در تاریخ 26 مه 1400 آغاز شد و در سه آزمایش یا مراحل نهایی واکسن برای 24000 نفر هدف قرار گرفت. در هشت شهر کشور (اصفهان ، زنجان ، همدان ، کرمان ، یزد ، بندرعباس ، بابل و ساری) برای راه اندازی تجارت خود.

وی گفت: “تقریبا نیمی از 24000 نفری که باید در این مطالعه شرکت می شدند ، اولین دوز را دریافت کردند. این واکسنی است که به Covid وارد شده و تنها واکسنی است که واکسینه شده است. یکی از بهترین ابزارهای کشور برای مدیریت Quid 19 در دسترس خواهد بود.

رئیس انستیتو پاستور ایران اذعان کرد: “تا پایان ماه ژوئن ، یک میلیون دوز واکسن آماده خواهد شد ، با مجوز ، می توانیم 3 میلیون دوز دیگر را نیز تا پایان ماه سپتامبر تولید کنیم.”

واکسن جدید موسسه پاستور برای مهندسی در مواجهه با پیوند عروق

بر اساس وب سایت رئیس انستیتو پاستور ایران ، “خوشبختانه چندین واکسن برای آزمایش حیوانات در این م instسسه تکمیل شده است و یکی از این واکسن ها به زودی وارد آزمایشات بالینی می شود.”

بیگلری گفت: “ویژگی جدید واکسن انستیتوی فناوری پاستور این است که تاکنون به چهار کشور ایالات متحده ، انگلیس ، روسیه و چین محدود شده است و ایران پنجمین کشور دارای این فناوری است.”

وی گفت: “ویژگی دیگر واکسن جدید این است که اگر جهش جدیدی در ویروس کووید رخ دهد ، واکسن می تواند در کمتر از دو هفته به سرعت تولید شود تا جهش خنثی شود.”

بیگلری با اشاره به اینکه بیشتر واکسن ها برای جهش ویروس ها در آینده باید دوباره مهندسی شوند ، گفت: صورت “

رئیس انستیتو پاستور ایران ادامه داد: “سایت واکسن ایران و کوبا در بابل نتیجه تفکر هوشمندانه و پشتکار رئیس دانشگاه علوم پزشکی باله و تلاش همه همکاران دانشگاه است. آنچه با آنها انجام دادند موقعیت و برنامه خوب

هیچ عارضه جانبی واکسنهای ایرانی و کوبایی در این کشور گزارش نشده است

مدیر مرکز کنترل بیماری های عفونی وزارت بهداشت از عدم وجود عوارض برای هموطنان دریافت کننده واکسن ایران و کوبا خبر داد.

دکتر محمد مهدی گویا ، در حاشیه بازدید از مرکز واکسیناسیون ایران و کوبا در دانشگاه علوم پزشکی بابل ، گفت: “یکی از پیشرفته ترین واکسن های جهان تاکنون در حال آزمایش است. بیش از 12000 نفر. تزریقات در هشت شهر ، حتی یک عارضه در این فرد گزارش نشده است.

مدیر مراکز کنترل بیماری وزارت بهداشت با اشاره به شروع روند نزولی مرحله 4 بیماری قلبی در کشور گفت: خوشبختانه تعداد موارد کاهش یافته است اما این مسئله نگران کننده نیست. خیالتان راحت باشد ، بگذارید وضعیت ما پایدار باشد.

وی گفت: “مهمترین ابزار در جهان برای مقابله با این بیماری واکسیناسیون است و تا زمانی که 70 درصد مردم را واکسینه نکنیم ، نمی توانیم از کنترل بیماری اطمینان داشته باشیم.” نه در کشور “

گویا گفت: “با کشف سویه های جدید ویروس در جهان ، هر یک از آنها باعث نگرانی بیشتر و بیشتر در جهان می شود زیرا این گونه های جدید می توانند به قدری متنوع باشند که مورد هدف قرار گیرند.” این گونه ها در حال انقراض نامیده می شوند.

مدیر مراکز کنترل بیماری در وزارت بهداشت افزود: جهش های ویروس کرونا در مقایسه با ویروس های اصلی با انتقال پذیری بالا مشخص می شوند و همچنین جهش ها می توانند در برابر واکسن ها و واکسن ها مقاوم باشند. ممکن است تاثیری در آنها نداشته باشد.

“خوشبختانه ، واکسن تولید شده توسط انستیتو پاستور قادر به مقاومت در برابر گونه های جدید است و حتی با تغییراتی در آینده روبرو می شود که می تواند به سرعت تولید شود و واکسن برای ایجاد گونه جدید سازگار شود.” همچنین پوشانده شده است.

گویا گفت: “ما باید آگاه باشیم که واکسن ها به تنهایی از شیوع بیماری جلوگیری نمی کنند و علاوه بر واکسیناسیون ، افراد باید از دستورالعمل های بهداشتی که تاکنون معرفی شده و به ویژه مدیریت آن پیروی کنند.” تا خدا بخواهد آنها اتفاق بیفتند. هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

گویا با اشاره به اینکه نگرانی های ما درباره کوید 19 همچنان ادامه دارد ، گفت: “ما هنوز چهار قله را به طور کامل تکمیل نکرده ایم و افزایش ترافیک و ازدحام باعث نگرانی می شود.”

سرانجام ، مدیر مراکز کنترل بیماری وزارت بهداشت افزود: “اگر در شرایط فعلی نقطه بهداشت مشاهده نشود ، احتمال عود بسیار زیاد است.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا