اجتماعی

توصیه‌هایی برای مبتلایان به آسم و آلرژی فصلی

به گفته یکی از متخصصان، اگر به طور همزمان به آسم و آلرژی فصلی مبتلا هستید، راه هایی برای کاهش اثرات هر دو وجود دارد.

دکتر میراندا کورتیس، استادیار دانشگاه آلاباما می گوید: «افراد مبتلا به آسم، یک بیماری مزمن ریوی، باید سعی کنند آلرژی را کنترل یا از گسترش آن جلوگیری کنند.

وی گفت: استروئیدها و آنتی هیستامین ها ساده ترین و موثرترین راه برای محافظت در برابر حساسیت های فصلی هستند. علاوه بر این، این داروها بدون نسخه یا با نسخه در دسترس هستند. واکسن آلرژی گزینه دیگری است.

کورتیس افزود واکسن آلرژی ممکن است برای بیماران مبتلا به آلرژی فصلی و سالانه مفید باشد. با این حال، این یک سرمایه گذاری بلندمدت است که نیاز به ادامه روند بهبودی برای 3 تا 5 سال دارد تا حداکثر سود حاصل شود. بیماران آسمی که می خواهند در برابر آلرژی واکسینه شوند باید قبل از شروع واکسیناسیون علائم آسم را بررسی کنند.

وی توصیه کرد: در شرایط پر گرده بستن پنجره های خانه یا خودرو و استفاده از تهویه مطبوع ضروری است. تعویض لباس در صورت امکان و دوش گرفتن پس از ورود به خانه نیز می تواند مفید باشد.

آلرژی های داخلی مانند پشه ها، قارچ ها، حشرات و حیوانات خانگی در طول سال شایع هستند، اما بسته به عوامل موثر بر آلرژن خارجی می توانند متفاوت باشند. از آنجایی که این آلرژی ها در مقایسه با آلرژی های فصلی دائمی هستند، تعیین تأثیر آنها بر آسم و آلرژی دشوار است، اما می توانند تأثیر قابل توجهی بر علائم آسم داشته باشند.

استفاده منظم از اسپری استنشاقی آسم می تواند به مبتلایان به آسم کمک کند تا علائم خود را مدیریت کنند. این مهمترین راه برای محافظت بیماران از خود است.

اگر نیاز به تزریق بیش از دو بار در روز به مدت یک هفته یا بیش از دو بار در شب به مدت یک ماه دارید، آسم قابل کنترل نیست و باید با پزشک خود مشورت کنید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا