اجتماعی

توصیه‌هایی برای اثربخشی بهتر جراحی مفصل ران و زانو

یک جراح ارتوپد در کلینیک مایو می گوید: «برخی تغییرات در شیوه زندگی در افرادی که جراحی تعویض مفصل ران یا زانو انجام داده اند ممکن است در بهبود نتایج مؤثر باشد.

دکتر متیو عبدالله، جراح ارتوپد در کلینیک مایو می گوید: «قبل از جراحی، کاهش وزن از طریق رژیم غذایی و ورزش توصیه می شود. شاخص توده بدنی هدف (BMI) کمتر از 40 است، اما هر چه 25 به 30 نزدیکتر باشد، بهتر است.

رعایت موارد زیر نیز توصیه می شود:

حداقل شش هفته قبل از جراحی از استعمال دخانیات و سایر محصولات تنباکو خودداری کنید. همچنین از مصرف محصولات نیکوتین پس از جراحی خودداری کنید.

حداقل دو هفته قبل از جراحی مصرف مسکن را قطع کنید.

اگر دیابت دارید، قبل از جراحی مطمئن شوید که این وضعیت تحت کنترل است.

جراحان ارتوپد همچنین تاکید می کنند که برخی از تغییرات سبک زندگی پس از جراحی تعویض مفصل ران و زانو باعث بهبود وضعیت بیمار نمی شود، از جمله استفاده از مکمل ها و ویتامین ها، استفاده از کرم های زخم و تحریک الکتریکی.

همچنین مشخص نیست که آیا سایر روش‌های قبل از عمل، از جمله درمان حرکتی قبل از لگن و زانو و حرکت درمانی بعد از زانو، نتایج را بهبود می‌بخشند یا خیر.

برخی از بیماران قبل از جراحی تعویض مفصل ران یا زانو تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار می گیرند، اما تحقیقات اخیر سوالاتی را در مورد اثربخشی این روش ایجاد کرده است. متخصصان دریافتند که این بیماران بدون توجه به شاخص توده بدنی، نسبت به افرادی که به تنهایی تحت عمل جراحی تعویض مفصل قرار گرفته اند، عوارض بیشتری دارند. این عوارض شامل عفونت و تأثیر بر اثربخشی نتایج جراحی تعویض مفصل است.

به گزارش HealthD، وی گفت: تصور می‌شود که این وضعیت ممکن است به میکروبیولوژی روده و تنوع ژنتیکی بیمار مرتبط باشد. حتی با وجود کاهش وزن، بافت نرم و وضعیت لایه کلاژن زیر آن ثابت می ماند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا