اجتماعی

تهرانی‌ها حواسشان باشد؛ افزایش نرخ کرایه از فردا

بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، کرایه ها و بلیت حمل و نقل عمومی امسال از اول اردیبهشت (فردا) 25 درصد افزایش می یابد.

به گزارش سلام آنلاین، بهمن ماه سال گذشته اعضای شورای شهر تهران لایحه ای را تصویب کردند که براساس آن از اول اردیبهشت ماه، هزینه حمل و نقل عمومی اعم از مترو، اتوبوس و تاکسی بر اساس میانگین کرایه و کرایه 25 درصد افزایش می یابد. (فردا-پنجشنبه) افزایش می یابد.

بر اساس مصوبه شورای شهر تهران مقرر شد نرخ کرایه تاکسی مانند اتوبوس در تهران در سال 1401 به طور میانگین 25 درصد و تا 35 درصد نسبت به نرخ پایه مصوب سال 1400 افزایش یابد.

همچنین نرخ کرایه اتوبوس در تهران در سال جاری به طور میانگین ۲۵ درصد افزایش می یابد. اما از آنجایی که در برخی خطوط حجم کرایه ها کم و نامتناسب است، مقرر شد تا حداکثر تا 35 درصد و نرخ کرایه مینی بوس ها در سال جدید 1.2 درصد افزایش یابد. مقدار کابل اتوبوس بر اساس طول کابل تعیین می شود.

این در حالی است که شورا به مترو اجازه داده تا نرخ کرایه خود را برای سال جاری 25 درصد افزایش دهد. کرایه فرودگاه امام خمینی 12500 تومان خواهد بود. البته این مبالغ برای بلیط های تک میز بوده و بلیط های بلند مدت نیز بر اساس مبلغ پرداختی اخذ می شود.

به گزارش سلام آنلاین، بر اساس مصوبه شورای شهر تهران مانند سال گذشته 100 درصد تخفیف برای اقشار ویژه خانواده ها، ایثارگران، معلولان، جانبازان و 50 درصد تخفیف بلیت مترو و اتوبوس برای خبرنگاران در نظر گرفته شده است. بلیت 400 هزار تومانی بدون ترافیک در نظر گرفته شده و افراد بالای 65 سال دارای کارت وضعیت نیز از تخفیف 90 درصدی استفاده می کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا