اقتصادی

تهرانی‌ها برای نهضت مسکن ثبت نام کنند

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تایید کرد که در شهر جدید ایوانکی می تواند برای داوطلبان نهضت ملی مسکن مجددا ثبت نام کند و تا 10 تیرماه ادامه دارد. متقاضیان برای پروژه های مختلف توصیه می شوند.

خلیل محبت خواه در گفت وگو با سلام آنلاین، با بیان اینکه از روز چهارشنبه 24 تیرماه برای نامزدهای نهضت ملی مسکن در استان تهران شرایط ثبت نام یا ویرایش اطلاعات در شهر جدید ایوانکی فراهم شده است، گفت: تا 10 تیرماه ادامه دارد. .

وی افزود: در این مرحله از ثبت نام در شهرستان ذیصلاح در برخی استان ها ظرفیت خالی در شهر جدید ایوانکی استان تهران وجود دارد. متقاضیان باید به سامانه طرح های کمک مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با تایید اینکه در ایوانکی زمین به عنوان ملک خود واگذار می شود، گفت: به متقاضی در قالب دو گروه زمینی داده می شود که می توانند ویلا بسازند. در واقع ساخت و ساز به عهده خود متقاضی می باشد که مزیت محسوب می شود. در ایوانکی نوع اقامت ویلا می باشد.

به گزارش «محبت خواه»، تنها شهرهای جدید پرند، هشتگرد، ایوانکی و پاکدشت و رباط کریم برای داوطلبان نهضت ملی مسکن در تهران در نظر گرفته شده است و ظرفیت در چهار شهر مذکور تکمیل شده و در این مرحله می توانند. فقط در ایوانکی ثبت نام کنید.

وی در خصوص تعیین تکلیف متقاضیانی که هنوز پیامک ارسال نکرده اند، گفت: در تمامی شهرستان های استان تهران از جمله پیشوا، قرچک، دماوند، فیروزکوه، پاکدشت و رباط کریم زمین در حال ارائه است. مراحل مشاوره حوزه مشاور تکمیل شده است. پیش از این برای شروع پروژه با پیمانکاران و سازندگان بزرگ قرارداد بسته ایم. پس از شروع، کسانی که ثبت نام می کنند با پروژه معرفی می شوند.

بر اساس این گزارش، دولت سیزدهم بر اساس قوانین جهش در تولید و عرضه مسکن مصوب 26 مرداد 1400 ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در 4 سال در برنامه خود گنجانده شده است. حدود 5.4 میلیون نفر برای این طرح ثبت نام کرده اند که از این تعداد 3.6 میلیون مورد تایید قرار گرفته است. در 24 تیر 1401 ثبت نام مجدد در 40 شهر از چهار استان گیلان، هرمزگان، بوشهر و سمنان آغاز شد و تا 10 تیرماه ادامه داشت. ثبت نام در سامانه جامع برنامه ریزی حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir انجام می شود.

تا 15 جولای 1401 کلیه واحدهای پروژه ذکر شده است یک میلیون و 383 هزار و 513 واحد است. از این تعداد 954 هزار و 238 واحد در حال ساخت و 429 هزار و 275 واحد تکمیل شده است. زمین برای ساخت یک میلیون و 535 هزار و 276 واحد پیش بینی شد. 507 هزار نفر برای نهضت ملی مسکن در بانک مسکن حساب افتتاح کردند و 290 هزار نفر برای فسخ قرارداد و دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شدند. قرارداد با 91000 نفر بسته شد و آنها در واقع نصب اولیه محل برگزاری را گرفتند. براساس آخرین برآوردها قیمت هر مترمربع واحد نهضت مسکن ملی 4 میلیون و 750 هزار تومان و مدت زمان ساخت پروژه 18 تا 24 ماه است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا