اجتماعی

تنها یوز باقی‌مانده از “ایران” ۲ ماهه شد

معاون سازمان حفاظت محیط زیست وزن و پایداری فرزند سوم خود را در دو ماهگی اعلام کرد.

به گزارش سلام آنلاین.در 20 اردیبهشت 1401، «ایران» و «فیروز» سه توله گرفتند، اما دو توله گم شدند. اکنون پس از گذراندن هر مرحله حساس و گذراندن مراحل درمان، توله های باقی مانده دو ماهه در شرایط پایدار هستند.

حسن اکبری در گفت وگو با سلام آنلاین وی به وضعیت سوم فرزند سوم اشاره کرد و گفت: از زمانی که کنسروها و غذاهای مخصوص را شروع کردیم، وضعیت «بچه خیلی بهتر شده است». امروزه تنقلات به تدریج جایگزین مرغ می شوند. عملکرد دستگاه گوارش و کاهش وزن شدید و فاصله از وزن استاندارد اندکی بهبود یافته و در وضعیت پایدارتری قرار دارد.

وی افزود: تفاوت ها با اوزان استاندارد همچنان باقی است. به گفته دکتر کالدول، دامپزشک خرس آفریقایی، شیرخشک مناسبی برای خرس وجود ندارد، بنابراین او حداکثر احتمال زنده ماندن توله سوم یعنی 60 درصد را دارد، اما طبق پروتکل خاصی شیر خشک را در رژیم غذایی توله یوزپلنگ معرفی کرده است. به حد قابل قبولی کاهش یافت و این باعث شد که وزن وی در مقایسه با وزن استاندارد به نصف کاهش یابد.

اکبری مشکل را سخت ترین قسمت برای زنده ماندن فرزند سوم دانست و گفت: این گوساله با این روش زنده مانده و می تواند از مرحله تغذیه بگذرد و به مرحله تغذیه برسد.گوشت.

فرزند سوم به مرحله گوشتخواری می رسد

معاون سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به این سوال که گوشت تا چه زمانی باید در رژیم غذایی کودکان گنجانده شود، گفت: حدود دو هفته کنسرو مرغ و مرغ خورد و اضافه وزن داشت. بهتر. قبل از آن وزن بلوط برای مدت قابل توجهی حدود یک کیلوگرم بود و وزن آن افزایش نمی یافت اما در عرض دو هفته وزن خوبی پیدا کرد و تقریبا به یک کیلوگرم و 300 گرم رسید.

اکبری استفاده از مکمل هایی را که توله ها علاوه بر غذا از آنها تغذیه می کنند برای تامین کلسیم و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن توضیح می دهد. وی همچنین به بهبود وضعیت حرکت و خروج توله سگ اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد.

اکبری دلیل مصرف مرغ برای توله خرس را راحت هضم بودن آن نسبت به گوشت قرمز عنوان کرد و تصریح کرد: رژیم غذایی اصلی خرس ها گوشت قرمز است که با توجه به توصیه دامپزشک وی تغذیه مرغ را آسانتر آغاز کردیم. گوارش. اگرچه او هنوز یک حیوان تنومند نیست، اما در مرحله بعد باید ابتدا گوشت بخورد، سپس دوباره مرغ بخورد و سپس وارد رژیم غذایی اصلی خود یعنی گوشت قرمز شود.

او دریافت که گذراندن این مرحله آسان تر از گذراندن مراحل شیرخشک به کنسرو است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست به ضعیف شدن سیستم ایمنی توله سگ سوم اشاره کرد و افزود: سگ به مدت 3 تا 4 ماه برای او مرحله مهمی است.

اسکان تولیوز سوم چه شد؟

اکبری درباره محل اختفای تولیوز توضیح داد: او باید تا گذراندن مرحله بحرانی در پردیسان بماند و تا زمانی که حداقل چهار ماه نگران نیاز او به دامپزشک و درمان باشیم تا به وضعیت پایدارتری برسد. بازرسی مستقیم از طریق معاونت محیط طبیعی با حضور وی در پردیس انجام می شود.

وی افزود: در نهایت اگر مراحل مهمی را طی کند به سایت توران منتقل می شود. در مجموعه توران جایی برای این توله سگ فراهم خواهیم کرد. توران زیستگاه طبیعی است، آلودگی کمتر و شرایط برای زندگی بهتر است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست درباره تامین تجهیزات در طرح باروری توضیح داد: باید بتوانیم چنین مکان هایی را بیمارستان صحرایی تجهیز کنیم.

اکبری افزود: بر اساس منابع موجود فعالیت ها را آغاز کرده ایم. ما مجدداً طرح حفاظت از جرثقیل آسیایی را با اطلاعات قبلی، از جمله پروژه های پرورش، به روز کرده ایم و در حال حاضر به دنبال تأمین مالی هستیم. اگر سازمان از برنامه و بودجه حمایت کند، می‌توانیم بخش اصلی برنامه را ارتقا دهیم، در غیر این صورت با اعتبارات موجود اقدام را آغاز خواهیم کرد.

وی محل مناسب توران را برای این کار ندانست و خاطرنشان کرد: مرکز تولید مثل برای درمان، معاینه و بازرسی بعدی نیاز به مداخله انسانی دارد و به دلیل مسافت زیاد محل، حمل و نقل دامپزشکان سخت و پرهزینه است. اما به دلیل هزینه بالای وب سایت در گذشته امکان جابجایی آن وجود نداشت و فعلاً باید از آن استفاده کنیم.

اکبری در پایان با اشاره به نام تولیوز سوم گفت: وی هنوز نام رسمی ندارد اما با بررسی روابط عمومی احتمالا به زودی نام رسمی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا