اجتماعی

تلاش دولت برای حذف مازوت از پالایشگاه‌ها و خاموش کردن مشعل‌های نفتی

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به اینکه علت آتش سوزی شازند کمبود گاز بوده است، گفت: تلاش دولت برای رفع آتش سوزی در پالایشگاه ها و صنایع کلیدی و تعطیلی مشعل هاست.

به گزارش سلام آنلاین. امروزه سوخت یکی از مقصران اصلی آلودگی هوا در برخی از شهرهای بزرگ است. آلودگی هوا بر تنفس مردم تأثیر گذاشته است، زیرا مسئولان علت نوسانات دما و افزایش منابع آلودگی را نسبت داده اند. با این وجود، با توجه به مرکز ملی تغییر اقلیم و تغییرات آب و هوایی، افزایش دی اکسید گوگرد. آلودگی و قهوه ای شدن آسمان نشان دهنده سوختن گازوئیل است. دولت در تلاش است تا نیروگاه شازند اراک تا حد امکان سوخت نسوزد. همچنین اقداماتی از جمله حذف مشعل های گاز در دستور کار دولت برای رفع آلودگی مناطق نفت خیز مانند عسلویه قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

علی سلاجقه در گفت وگو با سلام آنلاین وی در خصوص نفت سوزی در کشور اظهار داشت: همانطور که در مصاحبه های قبلی گفته شد نفت سوزی در آن کشور صورت نمی گیرد. در مسیر این ولایت نیز متوجه شدیم که این اتفاق در ولایت قندل رخ می دهد، به همین دلیل بلافاصله با وزیر نفت تماس گرفتیم و وی گفت که اخطاریه مشترکی با وزارت نیرو در ولایت کندل صادر شده و آنها عذرخواهی کردند. . به جمعیتی که به دلیل کاهش میزان گرما و پایان سهمیه. گاز آنها باید از گازوئیل استفاده کنند. وزارت نفت در حال حاضر در تلاش است تا حد امکان گاز شازند را تامین کند.

وی با تاکید بر عدم سوختن سوخت در تهران، البرز و اصفهان، یکی از اقدامات اساسی دولت سیزدهم برای کاهش آلایندگی را تلاش برای خروج سوخت از پالایشگاه ها به ویژه پالایشگاه های مادر و نیروگاه های کیفیت هوا دانست. به ویژه در مناطق پرجمعیت و مسکونی سریعتر بهبود خواهد یافت.

سلاجقه در پایان گفت: وزارت نفت اقدامات مناسبی را برای خاموش کردن چراغ ها و مشعل ها انجام داده است و امیدواریم بر اساس برنامه عملی این امر ختم به خیر شود.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا