اجتماعی

تلاش برای تکمیل آبخیزداری تا پایان برنامه هشتم توسعه

رئیس سازمان مدیریت منابع آب و منابع طبیعی کشور ضمن اشاره به اینکه 90 میلیون هکتار از اراضی کشور نیاز به مطالعه و اجرای عملیات مدیریت منابع آب دارد، اظهار داشت: طی برنامه اجرایی در داخل سازمان طی دوره هفتم اجرایی، اجرای عملیات مدیریت منابع آب در داخل سازمان، در حال انجام است. این طرح در مساحتی بالغ بر 40 میلیون هکتار برای اجرای طرح های مدیریتی در نظر گرفته شده است حوزه های آبی طبیعی این طرح در حالی برنامه ریزی شده است که بر اساس مفاد برنامه هفتم، اجرای مدیریت 20 میلیون هکتار آب واگذار شده است. به منابع طبیعی

به گزارش سلام آنلاینمدیریت آب علم و هنر برنامه ریزی مستمر و اجرای اقدامات لازم برای مدیریت منابع طبیعی، کشاورزی، اقتصاد و منابع انسانی بدون تأثیر نامطلوب منابع آب و زمین است. از سوی دیگر مدیریت مخازن عبارت است از طراحی و مدیریت مخازن برای حفاظت و استفاده صحیح و پایدار از منابع طبیعی با توجه ویژه به منابع آب و زمین. بر اساس پهنه بندی، مساحت حوزه حدود 125 میلیون هکتار از مساحت کشور را در بر می گیرد. 39 میلیون هکتار باقی مانده از کشور را بیابان، بیابان، مرداب، دریاچه، شهر و … تشکیل می دهد. . . ایجاد شده

با توجه به اینکه شالیزارهای کشور تحت تاثیر آب و باد است. سازمان مدیریت منابع طبیعی و منابع آب برای مدیریت حوزه آب اقداماتی انجام داده است. پیش از این حمید نوری، مدیرکل دفتر مدیریت آب و حفاظت خاک سازمان منابع طبیعی گفت: مطالعه حدود 19 میلیون هکتار از اراضی مورد نیاز آبخیزداری انجام شده و نیاز به برنامه ریزی برای اقدامات است و مدیریت حوزه آب امکان پذیر است. . برای آنها و بقیه منطقه که حدود 70 میلیون هکتار است نیز نیاز به مطالعه دقیق دارند.

بیشتر بخوانید:

کاهش حدود 30 درصدی بودجه حوزه آبی در سال جاری.

عباسعلی نوبخت نیز در گفت وگو با سلام آنلاین حضور داشت. وی با بیان اینکه آخرین اقدامات برای انجام مطالعات و مدیریت حوزه های آبخیز محلی انجام شده است، گفت: طبیعتاً حدود 90 میلیون هکتار در کشور نیازمند مطالعه و اجرای عملیات مدیریت آب است. در قالب برنامه های هفتم و هشتم توسعه به مدت 10 سال برنامه ریزی برای انجام این کار انجام می شود و حتی برش های استانی تهیه می شود و مشخص می شود که آیا مدیریت آب باید مطالعه شود و چند مورد اعمال شود.

رئیس سازمان منابع طبیعی و مدیریت منابع آب کشور تایید کرد: در کسر سازمان مدیریت منابع آب برای برنامه هفتم، 40 سطح میلیون هکتار برای اجرای طرح های آبخیزداری طبیعی پیش بینی شده است، اما در شرایط در برنامه دستوری مشخص شده برای سازمان های این بخش، آبخیزداری انجام می شود که در 20 میلیون هکتار از شالیزارهای کشور قرار دارد که در صورت اعتبار قابل دستیابی است.

نوبخت در پایان گفت: این امر برای گرفتن وام نیازی به نامه نگاری ندارد و چرخه آن به صورت خودکار تکمیل و اعتبار مورد نظر بر اساس تعداد مشاغل تخصیص می یابد.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا