فرهنگ و هنر

تقویت نقش و جایگاه مدیریت شهری و روستایی در توسعه صنایع دستی

تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان های شهرداری و دهیاری های کشور و زیرمجموعه وزارت میراث، فرهنگ، صنایع دستی و گردشگری با هدف تقویت نقش و نقش مدیریت شهری و روستایی در توسعه منعقد شد. از صنایع دستی

به گزارش سلام آنلاین. هدف این تفاهم نامه افزایش کمی و کیفی در بهره وری شهرها و روستاها، صنایع دستی ملی و بین المللی، افزایش تولید و کار پایدار با ایجاد زنجیره تامین و قیمت در جهت تسخیر بازار جهانی، حمایت از دستیابی به جهش است. در تولید و کارآفرینی از طریق «زنان پیشروی ایران در مرحله دوم انقلاب اسلامی» و ایجاد فرصت تبادل فرهنگی و معرفی صنایع دستی به گردشگران داخلی و خارجی.

تقویت نقش و نقش مدیریت شهری و روستایی در زمینه توسعه صنایع دستی و افزایش بهره وری در مدیریت شهری با ارتقای کیفیت زندگی مردم با معرفی همه جانبه صنایع دستی و هنرهای سنتی، ایجاد بستر مناسب برای ورود. صنایع دستی در حال ادغام در زندگی و فرهنگ روزمره مردم است و کمک به تولید صنایع دستی در کشور با تمرکز ویژه بر مردم بومی و صنایع دستی فراموش شده از دیگر اهداف امضای این تفاهم نامه است.

تعهد مشترک دو طرف برای دستیابی به اهداف تفاهم نامه عبارت است از: انتقال تجربیات و تشریح نحوه اجرا در فاز اول و تدوین نقشه راه فاز دوم در حوزه صنایع دستی و مدیریت شهری اولویت. روستاها و شهرها، صنایع دستی ملی و بین المللی به منظور ایجاد توسعه منطقه هدف با تدوین شاخص ها و فرآیندهای بهینه و همکاری مشترک برای حمایت از ایجاد اکوسیستم ها، فناوری ها و شتاب دهنده های تخصصی، مراکز خلاق و خانه های خلاق صنایع دستی. و هنر سنتی با هر ظرفیتی که پوشش داده می شود، به ویژه در شهرها و روستاها، در سطح ملی و جهانی.

برگزاری نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی، آموزش اجرای طرح‌های تحقیقاتی و تجربیات موفق داخلی و بین‌المللی برای شهرداران، دهیاران، کارشناسان و مدیران فعال در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی و همکاری، برگزاری نمایشگاه‌ها، همایش‌ها، جشنواره‌ها و ملی . جایزه هنر اصیل ایرانی. و سایر رویدادهای ملی در زمینه صنایع دستی و هنرهای سنتی؛ سایر تعهدات بین دو طرف مشترک است.

این تفاهم نامه به امضای مریم جلالی دهکردی معاون صنایع دستی وزارت میراث، فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مهدی سلیمی رئیس این سازمان رسید. از شهرها و روستاهای این کشور خارج از نمایشگاه صنایع دستی تهران.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا