اجتماعی

تقدم پیشگیری بر درمان فقط حرف و سخن نیست

دکتر امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نماینده بهداشت و درمان، کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: حمایت از درمان فقط در حد حرف نیست. چه کسی را برای مدیریت کار انتخاب می کنیم. ما باید افرادی را جذب کنیم که متعهد به اجرای برنامه باشند.

به گزارش سلام آنلاین. دکتر صداقت در نشست بررسی «اولویت های نظام سلامت در برنامه نامزدهای ریاست جمهوری» که روز یکشنبه در جمع نمایندگان حوزه سلامت کاندیدای ریاست جمهوری در سازمان نظام پزشکی برگزار شد، صحبت می کرد. چالش های نظام سلامت مشخص است. وقتی از سلامت صحبت می کنیم باید بدانیم که 75 درصد مشکلات سلامت زیر نظر وزارت بهداشت نیست.

وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت بر اساس مستندات فوق موظف به حل مشکلات نظام سلامت است، افزود: همه نامزدهای ریاست جمهوری به نظام بیمه نیروی انسانی، تقویت شبکه بهداشت و درمان شهری و روستایی و هزینه خدمات درمانی با آنها اعتقاد دارند. مواجهه با مشکلات و چالش ها.

قاضی زاده هاشمی نماینده ستاد سلامت در این برنامه گفت: با توجه به اینکه مشکل را می دانیم باید بدانیم چه کسی را برای مدیریت کار انتخاب کنیم. ما باید افرادی را جذب کنیم که متعهد به اجرای برنامه باشند و متعهد به افزایش سهم نظام سلامت در تولید ناخالص داخلی باشند. باید افرادی را جذب کنیم که متعهد به نیروی انسانی باشند و نیروی انسانی نظام سلامت را بزرگترین سرمایه این بخش بدانند.

وی با اشاره به اینکه برخی آب شرب را با برجام ناموفق مرتبط می دانند، خاطرنشان کرد: این افراد تهمت می زنند و می گویند 70 درصد مردم از جیب خود در حوزه سلامت هزینه می کنند. در حالی که پرداختی از جیب مردم حدود 30 تا 35 درصد است. وقتی از موضوعاتی مانند ترجیح پیشگیری به درمان صحبت می کنیم باید توجه داشته باشیم که آب آشامیدنی بر سلامت انسان تأثیر می گذارد و اگر سالم نباشد سلامت انسان را تهدید می کند.

صداقت گفت: هرکسی که بخواهد در انتخابات 17 تیر شرکت کند، می‌تواند فردی را انتخاب کند که فقط پشت میز بنشیند و به برجام وصل شود یا شما می‌توانید فردی را انتخاب کنید که روز جمعه به سیستان برود. مشکل آب شرب مردم بلوچستان حل شود. پیشگیری قبل از درمان فقط یک کلمه نیست. منظور از پیشگیری بر درمان این است که مثلاً بدانیم مشکلات روانی می تواند بر سلامت انسان تأثیر بگذارد و در این زمینه اقدام شود.

وی درباره تکریم نیروی کار گفت: ما طبق برنامه نیروی کار را می فرستیم و مالیات های پزشکی را بدون هزینه افزایش می دهیم. چرا مالیات مسکن را به 80 درصد افزایش می دهیم؟ چرا از چشم پزشکان و متخصصان قلب و عروق با نشان طلای زیر 80 درصد مالیات را افزایش نمی دهیم؟ این موارد به لبخند بایدن و ترامپ بستگی ندارد. همه این مسائل داخلی و مربوط به میزان تعهد رئیس جمهور است. نکته مهم و اساسی این است که کرامت انسان از بهشت ​​نازل نمی شود. نیروی انسانی نظام پزشکی وفاداری خود را به اسلام و انقلاب اسلامی نشان داده و در دوران جنگ محدود و دوران کرونا جان خود را فدا کرده است.

صداقت با بیان اینکه برخی به دنبال تشکیل دولت روحانی هستند، افزود: مسائلی مانند مالیات بر خدمات پرستاری همچنان وجود دارد و این موضوع باعث مهاجرت نیروی انسانی به ویژه به خلیج فارس می شود.

ادامه هید

دکمه بازگشت به بالا