بین الملل

تقابل «تهاجمی» جنگنده چین با هواپیمای نظامی آمریکا

به گزارش رویترز، در 26 می (جمعه، 5 ژوئن)، جت های جنگنده J-16 چین تمریناتی را در منطقه هند و اقیانوس آرام انجام دادند. تهاجم غیر ضروری در حین رهگیری. هواپیمای RC-135 نیروی هوایی آمریکا …

ایالات متحده می گوید این حادثه در آب های بین المللی در دریای چین جنوبی رخ داده است.

ویدئوی فاش نشده از این حادثه نشان می دهد که یک جت جنگنده چینی در حال عبور از مقابل یک هواپیمای آمریکایی و تکان دادن کابین یک RC-135 است.

پنتاگون در بیانیه‌ای افزود: «ایالات متحده به پروازها و عملیات‌های ایمن و مسئولانه در هر جایی که قوانین بین‌المللی اجازه دهد، ادامه خواهد داد».

در ماه دسامبر، یک هواپیمای نظامی چینی در سه متری یک هواپیمای نیروی هوایی ایالات متحده در دریای چین جنوبی فرود آمد و خلبانان آمریکایی مجبور شدند برای جلوگیری از برخورد این دو هواپیما اقدام کنند.

آخرین رویارویی بین هواپیماهای چینی در حالی رخ می دهد که پکن درخواست لوید آستین وزیر دفاع آمریکا برای دیدار با مقامات چینی در حاشیه نشست امنیتی شانگری لا در سنگاپور را رد کرده است.

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا که نخواست نامش فاش شود، گفت که چین از سال 2021 تاکنون به ده‌ها درخواست برای مذاکره با پنتاگون پاسخ نداده یا رد نکرده است.

ایالات متحده و چین بزرگترین اقتصادهای جهان هستند و روابط آنها بر سر مسائلی از جمله تایوان، سابقه حقوق بشر چین و فعالیت های نظامی این کشور در دریای چین جنوبی تیره شده است.

310310

دکمه بازگشت به بالا