اجتماعی

«تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند» با ایجاد محدودیت در اعمال حق پدری و برخی حقوق

طبق قانون ، “مجازات پدران را در مورد قتل فرزندان افزایش دهید” ، مشاور حقوقی و نماینده معاون امور زنان و خانواده در امور زنان گفت: “بر اساس این قانون ، وقتی شخصی با دانستن اینکه . در واقع ، دانش قبلی وی در مورد عدم انتقام جسارت ، وی را در ارتکاب جنایات حتی بیشتر جسارت می کرد و فکر می کرد که به دلیل موقعیتی که در خانواده دارد ، مانند پدرش ، دیگر مجازات شدیدی نخواهد داشت.

اشرف گرامی زادگان در مصاحبه با سلام آنلاین ، وی در مورد لایحه “افزایش مجازات پدران در مورد قتل کودکان” گفت: “هر کسی که مرتکب قتل عمدی شود و شاکی یا شاکی نداشته باشد اما محکومیت خود را پشت سر بگذارد تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. زندان ، اما سه تبصره لایحه زیرخط دار شده اند اولین مورد زمانی است که شخصی با دانستن عدم امکان قصاص مرتکب قتل می شود که طبق سابقه این لایحه به حداکثر می رسد.

وی افزود که پرونده دوم ، مانند پرونده “Romarina” و موارد مشابه. این زمانی است که سرپرست مجبور می شود افراد زیر نظر خود را بکشد. با این جرم ، قانون گذاران برای استفاده از حقوق مجرم ، از جمله حق حضانت ، سرپرستی و سایر حقوق ، سرپرستان را برای جلوگیری از اعمال قدرت توسط وی ، محدود می کنند. قانون این محدودیت را به وضوح بیان کرده است. طبق قانون ، قاضی مجازات متناسب با شرایط را صادر می کند. مورد سوم این است که قاتل هیچ نهاد دلسوزانه ای مانند بخشش و گذشت ندارد. آن شخص باید حداقل یک چهارم حبس را به اتمام برساند.

مشاور حقوقی و نماینده مجلس در امور معاونت امور زنان و خانواده هدف از پیش نویس این قانون را حمایت از خانواده ها ، به ویژه حمایت از افراد آسیب پذیر مانند کودکان عنوان کرد و گفت اکنون اگر این عمل یعنی قتل کودک ، شدت و درد آن عمیق و غیر قابل توضیح است.

گرامی زادگان اظهار داشت که معاون امور زنان و خانواده از این حادثه و همچنین خواسته های جامعه به ویژه زنان و خانواده های آنها مطلع بوده است. قتل رومارینا یکی از آن حوادث غم انگیز بود. حادثه ای نگران کننده که جامعه را ملتهب می کند. تماس های مکرر با معاون رئیس جمهور برقرار شد. انتظار می رود معاون رئیس جمهور وارد عمل شود. راه پیش رو اصلاح قانون است. طرح اصلاحات در ماده 612 قانون مجازات اسلامی تنها راه پیشنهادی وكیل است.

به گفته وی ، این معاون در تلاش است راه خشونت خانگی را ببندد و خانواده ها از ابزارهای جدید برای آموزش ، پرورش و استفاده از متخصصان و یاوران استفاده کنند.

وی گفت: بنابراین اولین قدم برای خانواده تهیه پیش نویس قانونی برای اصلاح ماده 612 و سپس بهره مندی از قانون موجود یعنی مشاوره خانواده و مزایای کمک های اجتماعی یا اورژانس اجتماعی است. در این لایحه دستور قصاص صادر نشده است. در گذشته نیز همین طور بود. زیرا در تحصیلات فقهی امکان مقابله به مثل پدر وجود ندارد ، اما مجازات بیشتر یا محدود كردن اعمال حقوق پدر یا سلب نهاد مهربان در تبصره لایحه عملی است كه موجب افزایش مجازات پدر و محروم كردن وی می شود. برخی از حقوق

مشاور حقوقی و نماینده مجلس در معاونت امور زنان و خانواده ، با اشاره به عدم امکان مقابله به مثل پدر برای قتل پسرش و قتل های دیگری که پس از یادآوری رومینا رخ داده است. “امیدوارم این حوادث دیگر تکرار نشود ، اما راه حل افزایش تحریم ها باید در دستور کار قرار گیرد یا سایر مجازات های جایگزین با محرومیت اضافی در نظر گرفته شود. متأسفانه مشکلات زیادی در جامعه وجود دارد. متخصصان باید برای یافتن راه حل های مناسب برای درمان این زخم های عمیق و دردناک تلاش کنند. البته کار ساده ای نیست اما با همکاری و مشارکت کامل می توان فعالیت هایی را انجام داد. دولت همچنین باید از نظر علمی به علل این فشارها و جرایم نگاه کند.

آقای گرامی زادگان با بیان اینکه لایحه افزایش مجازات پدری در پرونده قتل کودک برای نظر دادگاه به کمیسیون صورتحساب دادگاه ارسال شد ، خاطرنشان کرد: اداره حقوقی جمهوری خواه و دو استاد و قاضی در آن حضور داشتند. در این جلسه ، با مرور مباحث تاریخچه آن ، همه چالشهای پیش رو مورد توجه قرار گرفت و در نتیجه متن مورد توافق قرار گرفت.

وی گفت ، در پایان ، این مقاله همان مسیر لایحه های دیگر را دنبال می کند و از طریق دولت به مجلس ارسال می شود. شورای اسلامی تصمیم می گیرد که کدام کمیسیون یا کمیته فرعی باید قانون را بررسی کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا