اجتماعی

تشدید بارش در شمال کشور

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش بارندگی در چهار استان شمالی کشور و افزایش موج در آب های ایران هشدار داده است.

به گزارش سلام آنلاین سازمان هواشناسی هشدار داد نارنجی وی افزایش فعالیت سامانه بارشی را با بارندگی شدید در این منطقه در روز شنبه 18 تیرماه در استان های شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و فلات مازندران و گیلان شرقی و روز یکشنبه (10 تیرماه) در شمال آذربایجان شرقی و در منطقه را افزایش داد. استان های آذربایجان غربی

در این هوا طغیان مسیل ها، طغیان رودخانه ها در فصل باران های موسمی، کاهش دید لغزنده جاده ها و احتمال ریزش سنگ به ویژه در جاده ها و جاده های کوهستانی، بارندگی، آسیب به سازه های موقت و محصولات زراعی نه چندان دور است. انتظار. بر اساس دستورالعمل سازمان هواشناسی در هنگام سفر به ویژه هنگام عبور از مرز مراقب باشید از چادر و چادر در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنید. پرورش و گردش دام در کنار رودخانه‌ها، حومه‌ها و ارتفاعات، استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آبراه‌ها و نیز اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب به کشاورزی و تسریع در برداشت محصولات کشاورزی را تضمین می‌کند. در دستور کار.

سازمان هواشناسی هشدار داد رنگ زرد سرعت وزش باد شمالی در روزهای شنبه و یکشنبه 24 گره و ارتفاع موج از ساحل به 1.8 متر و در ساحل تا 1.3 متر گزارش شده است. و در سواحل استان مازندران در دریای خزر خطر غرق شدن شناگران احتمال پاره شدن تورهای ماهیگیری، آسیب دیدن ماهیان در قفس و آسیب رساندن به قایق ها و شناورهای سبک را در پی دارد.

بر اساس توصیه های سازمان هواشناسی، ممنوعیت شنا و فعالیت های تفریحی و تردد قایق های کوچک و شناورهای سبک، محدودیت تردد شناورهای سنگین و نیمه سنگین و اتخاذ تدابیر لازم برای فعالیت های دریایی در نظر گرفته شود. .

با تداوم هشدار، حداکثر سرعت وزش باد شمال غرب به جنوب غرب تا 24 کیلومتر افزایش می یابد. مناطقی از سواحل خوزستان، تنگه هرمز و غرب دریای عمان و روز سه شنبه (21 تیرماه) خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تشکیل می شود.

از جمله عوارض این حادثه می توان به خطر غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس ماهیان، اختلال در تردد و فعالیت های دریایی به ویژه حرکت شناورهای سبک، قایق های ماهیگیری و نیمه سنگین اشاره کرد. اختلال در فعالیت سکوی نفت.

توصیه سازمان هواشناسی ممنوعیت شنا، ممنوعیت فعالیت های تفریحی و ماهیگیری، محدودیت تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین، انجام اقدامات لازم برای فعالیت های ساحلی و ساحلی و همچنین سکوهای نفتی.

به گزارش سلام آنلاین در این هشدار نارنجی سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌کند که پدیده‌های جوی تأثیر منفی و خسارت‌های احتمالی به همراه داشته باشد. اخطار نارنجی برای آماده سازی دستگاه مسئول مقابله با پدیده آسیب دیده صادر شده است. هشدار رنگ زرد به این معنی که پدیده های جوی رخ می دهد که می تواند باعث اختلال در سفر و کار روزانه شود. این هشدار برای هشدار به مردم برای آمادگی بیشتر از حد معمول برای حوادث آب و هوایی صادر شد. از سوی دیگر مسئولان نیز از این هشدارها مطلع می شوند تا در صورت لزوم اقدام کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا