ترکیه چطور سلبریتی‌هایش را برای زلزله به خدمت گرفت؟ /۵میلیارد دلار حاصل همکاری با سلبریتی‌ها

شبکه تلویزیونی ترکیه سه شب پیش تمام برنامه های خود را متوقف کرد و همزمان یک برنامه ویژه پخش کرد. این برنامه با کمک مشاهیر و مفاخر کشور می تواند تا سقف 5 میلیارد دلار کمک مردمی برای مردم مناطق زلزله زده جمع آوری کند.

ترکیه چگونه از سلبریتی های خود برای زلزله استفاده می کند؟  5 میلیارد دلار در نتیجه همکاری دولت و افراد مشهور

ایسناپلاس: «همه ترکیه یکی است» یا «TÜRKİYE TEK YÜREK» نام یک برنامه تلویزیونی است که دو شب پیش از ۲۱۳ شبکه تلویزیونی و ۵۶۲ ایستگاه رادیویی در ترکیه و خارج از کشور پخش شد. برنامه زنده مشترک جمع آوری کمک های مالی مردمی برای مناطق زلزله زده کشور با حضور بسیاری از چهره های سرشناس و شناخته شده کشور برگزار شد.

این نمایش با بازی «نیهات هاتی اوغلو»، «پلین چیفت»، «چغلا شیکل»، «تومر دوگرو»، «نازلی چلیک»، «آکون ایلیکلی»، «ارسلان یلماز» و «دنیز بایرام اوغلو» یک روزنامه نگار است. این کشور مسئول است.

«همه ترکیه یک قلب» چگونه منتشر می شود؟

این برنامه تلویزیونی که در یک استودیوی سیاه رنگ ساده اجرا می شود چندین میز و گوشی در مقابل شرکت کنندگان قرار دارد که همه شرکت کنندگان از چهره ها و چهره های سرشناس کشور هستند که هر کدام رسانه های مستقلی در شبکه های اجتماعی دارند میلیون ها نفر. اما آنها تصمیم گرفتند، دلسوزانه و همدلانه جلوی دوربین تلویزیون نشستند و تلفنی با خیرین صحبت کردند و مبلغ جمع آوری شده را یادداشت کردند و در برنامه اعلام کردند. هنرمندانی که فضای قبل و بعد از نمایش خود را با لباس های رسمی و مشکی و با ساده ترین گریم و آرایش به دور از تصاویر مدلینگ و عزاداری متضاد می کنند. آنها شهرت و محبوبیت خود را در خدمت این برنامه قرار داده اند تا کمک بزرگی به زلزله زدگان این دیار عزادار باشند.

«باریش آردوچ»، «بوراک دنیز»، «هنده اورشلی»، «بوراک اوزچیویت»، «ابراهیم سلیم»، «دمت اوزدمیر»، «ادا آژه» از جمله افراد مشهوری که در این مراسم حضور داشتند می‌توان به آن اشاره کرد.

ترکیه چگونه از سلبریتی های خود برای زلزله استفاده می کند؟  5 میلیارد دلار در نتیجه همکاری دولت و افراد مشهور

می خواهیم رکورد تاریخی را بشکنیم!

در ابتدای این مراسم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به صورت تلفنی این مراسم را همراهی کرد و به همین دلیل به کمپین “یک قلب ترکیه” پیوست.

اردوغان ضمن خوشامدگویی به حضار گفت: ما شکوه ملت خود را در چنین شرایطی از تراژدی گذشته دیده ایم. و امیدواریم این بار با چهره ای که رکورد تاریخی را بشکند، عظمت خود را دوباره نشان دهند و شک ندارم که به اذن خدا این بار هم می توانیم بر این مشکل فائق آییم.»

کلید شکستن رکورد تاریخی که اردوغان از آن صحبت کرد این بود که آمار تجار و فعالان اقتصادی، هنرمندان، سیاستمداران، ورزشکاران، سازمان‌های غیردولتی و بانک‌های کشور درگیر این بخش و همچنین کمک‌های مردمی باشند. . بلافاصله گزارش شد که مقدار قابل توجهی پول در این زمان در برنامه جمع آوری شده است.

پس از اردوغان بسیاری از شخصیت های سیاسی این کشور از جمله رئیس مجلس ترکیه، نخست وزیر سابق و حتی نمایندگان دوره های مختلف این کشور در این مراسم حضور داشتند و هر کدام از آنها تلاش کردند تا اجاق گاز را با منابع مالی گرم کنند.ویژه آنها . کمک هزینه ها و حقوق و همچنین سخنرانی های تشویق کننده آنها. آنها یک کمپین ملی دارند به روشی که تانسو چیلر، یکی از نخست وزیران سابق کشور که با 1 میلیون لیره از کمپین حمایت کرد، گفت: “امروز می خواهم خودم را از تمام هویت های سیاسی خود پاک کنم و به عنوان یک زن صحبت کنم. من بر خلاف نخست وزیر سابق معتقدم که با این قدرت و اتحاد این پیروزی را به دست خواهیم آورد و این پیروزی را می بینم و احساس می کنم.

این برنامه در نهایت توانست 5 میلیارد دلار جمع آوری کند و در اختیار هلال احمر و مرکز مدیریت فوریت های ترکیه (AFAD) قرار دهد.

ترکیه چگونه از سلبریتی های خود برای زلزله استفاده می کند؟  5 میلیارد دلار در نتیجه همکاری دولت و افراد مشهور

ترکیه چگونه از سلبریتی های خود برای زلزله استفاده می کند؟  5 میلیارد دلار در نتیجه همکاری دولت و افراد مشهور

چرا مهم است که “همه ترکیه یک قلب” را بررسی کنید؟

در پی وقوع زلزله مهیب کرمانشاه در 30 آبان ماه 1397، سازمان های ذیربط در کشور بلافاصله از مردم برای مشارکت و کمک به مردم زلزله زده درخواست کمک کردند. سازمان هایی مانند هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و کمیته امداد و نجات امام خمینی (ره) شماره حساب های خود را اعلام کرده و از مردم کمک خواستند. اما ناگهان شاهد مداخله سلبریتی ها و هنرمندان ورزشی و حتی دیگر ستاره های اینستاگرامی بودیم که تصمیم گرفتند به جای هدایت مردم به نهادهای مربوطه و بدتر از آن ارجاع، به طور مستقل اقدام به جمع آوری پول و اجناس کنند.کاروان خودروهای سنگین خود به منطقه. زلزله، هرج و مرج و ناهماهنگی در وسایل ارسال و جمع آوری و کمبود برخی کالاها، سرقت برخی خودروها توسط سارقان، سرنوشت برخی مجموعه ها، سلیقه برخی چهره ها و همچنین سرنوشت برخی از پول ها. را نیز مطرح کرد. بسیاری از حاشیه ها فعال هستند

بی اعتمادی مردم به نهادهای دولتی که توسط سلبریتی ها و حتی اینفلوئنسرهای کوچک در اینستاگرام به کمک رسانی به مناطق زلزله زده می پردازند باعث هدر رفتن کمک های مردمی شده است و همین امر باعث ایجاد شک و تردیدهای جدی شده است.

همچنین ضعف مسئولان در مدیریت سلبریتی ها و حوادث و همچنین ناتوانی در اقناع و رفع بی اعتمادی شکل گرفته، باعث اختلال جدی در مدیریت حوادث زلزله کرمانشاه شده است.

با این حال، برنامه “تمام ترکیه متحد است” نمونه منحصر به فردی از آشتی مردم در قدرت با مشاهیر این کشور و کمک به یکدیگر برای حل بحران های ملی است. جایی که سلبریتی ها شهرت خود را به هیأت حاکمه می دهند و هیأت های حاکمه و نخبگان سیاسی رنگ سیاسی خود را کنار گذاشته و از قدرت رسانه ای مشاهیر و مشاهیر کشور برای دستیابی به نتایج مطلوب برای کل کشور استفاده کرده اند. که مزایایی را نیز به همراه دارد. به نفع نخبگان سیاسی و حاکمیت، هم هنرمندان و مفاخر سرشناس کشور و هم مردم آن از بحران متاثر و متاثر شده اند. احتمال وقوع چنین حوادثی در کشور ما کم است.

ترکیه چگونه از سلبریتی های خود برای زلزله استفاده می کند؟  5 میلیارد دلار در نتیجه همکاری دولت و افراد مشهور

چرا ترکیه می تواند اما ما نمی توانیم؟

آیا اتفاقات مهمی که در ترکیه رخ داد، ممکن است در ایران هم رخ دهد؟ چرا در کشور ما رابطه حاکمیت و سلبریتی ها به درستی تعریف نشده است؟

  • شهرت یعنی چه؟

تا چند سال پیش واژه ستاره واژه عجیبی در ادبیات رسانه ای کشور بود که کمتر کسی فکر می کرد به یکی از پرکاربردترین واژه های رسانه های کشور تبدیل شود. واژه پرکاربرد ممکن است هنوز تعریف مشخصی نداشته باشد، اما یکی از پدیده های مهم در زمینه علوم ارتباطات در سراسر جهان است.

شاید در تعریف شهرت، تعریف جامع و کاملی امکان پذیر نباشد، اما به گفته برخی از کارشناسان شبکه های اجتماعی، می توان گفت ستاره اولین فردی است که چهره و اندام به عنوان محصول دارد. از روابط تغییر یافته سیستم رسانه های اجتماعی و مهمتر از همه، او دارای رسانه است.

شبکه های اجتماعی در سال های اخیر توانسته اند افراد را به رسانه تبدیل کنند و هر کاربری با تعداد مخاطب مشخصی می تواند برای خود داشته باشد. اما در میان آنها، افراد مشهوری که طرفداران زیادی دارند، تاثیرگذارترین آنها هستند. این تمام نقش هایی است که قبلاً بازی می کردیم. رسانه های جمعی ما بزرگ فکر کردیم، حالا به سلبریتی ها منتقل شده است و چون سلبریتی شکل انسانی دارد، می تواند مخاطبان بیشتری داشته باشد و نفوذ بیشتری داشته باشد.

  • چرا رابطه دولت و سلبریتی ها در کشور ما خوب نیست؟

یکی از عادات بینندگان اخبار تلویزیون محلی ما تماشای محکومیت سلبریتی ها و اظهار نظر منفی آنها در مورد مسائل سیاسی کشور در بسته هایی است که قرار است در قسمت اطلاع رسانی پاسخ محکمی دریافت کند. . همان سلبریتی هایی که احتمال می رود فیلم ها و سریال هایشان دقایقی بعد از تلویزیون پخش شود. با این شعار که سلبریتی ها در سیاست کشور دخالت نکنند. اما اگر بعد از مدتی همین شخص در حمایت از او بیانیه ای صادر کند در مورد او مبالغه می شود.در همان قسمت اطلاعات. در بسیاری از موارد، سلبریتی ها نیز حقوق بگیر یا وام گیرنده، یک دولت و یک بخش مستقل هستند، اما می بینیم که او خود را از هر قرار ملاقات و تماسی جدا کرد. این دوگانگی در رسانه های این کشور ناشی از دوگانگی خط نهادهای فکری فرهنگی در رابطه با چهره ها و مشاهیر و از سوی دیگر این دوگانگی در خط مشی ستارگان است. بلاتکلیفی نامطمئن و دو طرفه را نشان می دهد و در برهه ای حساس و حساس کشور، سرمایه های اجتماعی کشور را مانند شمشیر دولبه بریده است. در صورت وقوع زلزله روبه روی هم قرار می گیرد. هنگام حمایت از تیم ملی فوتبال در جریان اعتراضات و حتی خشونت های خیابانی، با یکدیگر مقابله کنید و مانند محل برگزاری ورزشگاه عمل کنید.

ترکیه چگونه از سلبریتی های خود برای زلزله استفاده می کند؟  5 میلیارد دلار در نتیجه همکاری دولت و افراد مشهور

  • چگونه افراد مشهور را مدیریت کنیم؟

در سال های اخیر دخالت مستقیم هیئت حاکمه در اشتباهات و حتی نقض قوانین سلبریتی ها نه تنها بیهوده بوده، بلکه بر این معضل التهابی نیز افزوده است. به نظر می رسد دولت به جای اینکه مستقیماً وارد مدیریت سلبریتی شود، هزینه آن را پرداخت می کند. آن را به یک شرکت خصوصی بسپارید. شرکت های ستاره ساز با سرمایه گذاری های خود در حال ظهور هستند و چنین شرکت هایی اجازه نخواهند داد که یک سلبریتی با یک حرکت بی پروا سرمایه آنها را از بین ببرد.

از طرفی مسئولان سیاسی و فرهنگی باید مبنای منطقی و قانونی را از شرکت ها مطالبه کنند و اگر ستاره ای مقصر است شرکت توجه کند زیرا شرکت تاثیر تجاری سلبریتی ها را می بیند. مسئولیت او را مجبور به کنترل کرد. اتفاقی که مخصوصاً برای بازیکنان در همه جای دنیا می افتد که حتی کارت قرمز یک بازیکن می تواند کل تیم را از انسجام خارج کند.

همانطور که ما امروز در این جهان پس از ورود زندگی می کنیم رسانه های جمعی و رسانه های اجتماعی ما باید از آنها استفاده کنیم. روابط با سلبریتی ها به همین صورت است. هر دو سلبریتی تا جایی که می توانند در چارچوب و نهادهای فرهنگی عمل کنند، استفاده از سرمایه اجتماعی برای فعالیت های مثبت به نفع همه ملت است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا