تازه های کسب و کارعمومی

ترسناکترین فیلم های دنیا

لیست ترسناک ترین فیلم های جهان

اگر از طرفداران پر و پا قرص فیلم 2024 ترسناک هستید و در اوقات فراغت چیزی به اندازه تماشای یک فیلم دلهره آور شما را سرگرم نمی کند پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب با کوکا همراه شوید تا با ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما آشنا شویم.

این فیلم ها از بهترین آثار کلاسیک و مدرن ژانر وحشت محسوب می شوند و حداقل یک بار دیدن هریک از آن ها برای کسانی که تا به حال فرصت تماشای آن را نداشته اند توصیه می شود.

  1. جن گیر (The Exorcist) – سال 1973

جن گیر

جن گیر از مشهورترین فیلم های ژانر وحشت است که بعد از حدود 40 سال همچنان رتبه یک لیست ترسناک ترین فیلم های دنیا را در تسخیر خود دارد. غیر قابل پیش بینی بودن داستان، هیجان و اتفاقات پیچیده ای که در ساده ترین فضاهای ممکن رخ می دهد باعث شده جن گیر یک سر و گردن از هر فیلم ترسناک دیگری بالاتر باشد.

ویلیام فریدکین در فیلم خود با احتیاط تمام تم مذهبی و روانشناسانه را با عشق مادرانه و موضوع جن گیری ترکیب کرده و حاصل آن به اثری ماندگار در سینمای وحشت تبدیل شده که بسیاری برای تجربه ترس مطلق بارها و بارها به تماشای آن نشسته اند.

فیلم درباره رگان دختر نوجوان یک بازیگر موفق است که با بازی با تخته ویجا در زیرزمین خانه پای مهمانی ناخوانده و شرور را به زندگی شان باز می کند و داستان حول و حوش تلاش مادر و مراسم جن گیری برای نجات دختر می چرخد.

  1. درخشش (The Shining) – سال 1980

فیلم درخشش

در تک شات فیلم دلهره آور درخشش شاهکار به تمام معنای استنلی کوبریک با بازی بی نظیر از ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما است که بدون استفاده زیاد از حقه های سینمایی، با موضوع روانشناختی و تنها با تکیه بر اجرای فوق العاده بازیگران چنان ترسی در دلتان خواهد انداخت که بی اختیار از عدد 237 و هر اتاقی که با این شماره علامت گذاری شده باشد دوری خواهید کرد!

اگرچه استفن کینگ – نویسنده کتاب درخشش – از این فیلم متنفر بود، منتقدان استقبال چندانی از آن نکردند، فروش گیشه متوسطی داشت اما همچنان در لیست ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده است.

فیلم درباره نویسنده ای است که به همراه خانواده به عنوان سرایدار زمستانی به هتل کوهستانی خالی از سکنه نقل مکان می کند و جریان فیلم با اتفاقات مرموز و ترسناک و جنون این مرد تا آن جا پیش می رود که فکر کشتن زن و پسر شش ساله اش به جان او می افتد.

فیلم بیگانه

بیگانه بی شک یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی و در عین حال ترسناک است که به طرز شگفت انگیزی موفق شده نظر طرفداران سخت پسند هر دو ژانر را به خود جلب کند، فیلمی مهیج و دلهره آور که نام ریدلی اسکات، کارگردان مشهور هالیوود پشت آن خودنمایی می کند.

ترکیب جالبی از هیولاهای ترسناک و فناوری های پیشرفته در فضای سرد، تاریک و وحشتناک و بازی بی نقص سیگورنی ویورو همگی دست به دست هم دادند تا این فیلم در تاریخ سینمای وحشت ماندگار شود.

فیلم درباره خدمه یک فضاپیمای تجاری به نام نوسترومو است که در مسیر بازگشت به زمین و با دریافت پیام کمک از سیاره دیگر به آن جا می روند و داستان فیلم حول وقایع فوق العاده ترسناک و تلاش خدمه برای زنده ماندن جلو می رود.

فیلم کشتار با اره برقی تگزاس

کشتار با اره برقی تگزاس از ترسناک ترین فیلم های تاریخ هالیوود است، فیلمی سراسر خشونت و مرگ که از داستانی واقعی الهام گرفته، توبی هوپر با ترکیب جالب ترس و حس شوخ طبعی توانسته اثری تاثیرگذار و ماندگار در تاریخ سینمای وحشت به یادگار بگذارد و به دلیل محبوبیت فراوان این فیلم، طی سال های پس از آن دنباله های متعددی برایش ساخته شده است.

داستان فیلم درباره 5 نوجوان است که دنیای امن پشت سرشان را رها کرده و برای دیدن محل دفن پدربزرگ های خود به ناحیه ای در تگزاس مسافرت می کنند اما در این مسیر با مرد صورت چرمی و خانواده آدمخوارش روبرو می شوند و این آشنایی سرآغاز داستانی خونین و دلهره آور خواهد بود.

فیلم هالووین

فیلم هالووین جز اولین فیلم های ترسناک اسلشر محسوب می شود، جان کارپنتر با ساخت این فیلم در واقع یک کلاسیک مدرن خلق کرده و در طول فیلم با بهره گیری از هر دو نوع ترس فضاهای تنگ و ترس های ناگهانی در یک زمان، در تلقین احساس ناخوشایند توام با ترس و ناامنی در مخاطب بسیار موفق عمل کرده است. واقعا چه کسی فکر می کرد یک ماسک ساده بتواند تا این حد وحشت بیافریند؟

داستان فیلم درباره قاتل روانی است که در کودکی با ضربات چاقو به خواهرش حمله کرده و حالا پس از 15 سال چند روز قبل از هالووین از زندان فرار کرده است.

فیلم 28 روز بعد

اگر به فیلم های ترسناک با موضوع زامبی علاقمند هستید بی شک از تماشای این فیلم پشیمان نخواهید شد، دنی بویل در این فیلم کابوس مانند، به لطف زامبی هایی که برخلاف ورژن های قبلی بسیار سریع می دوند و با بهره گیری از موسیقی مهیج در خلق اتفاقات دلخراش و صحنه های عصبی کننده موفق عمل کرده است.

داستان فیلم درباره مرد جوانی است که روی تخت بیمارستان از خواب بیدار می شود و با قدم گذاشتن به دنیای بیرون با صحنه ای باورنکردنی به سبک فیلم های آخر الزمانی روبرو می شود، جایی که انسان ها به ویروسی عجیب آلوده و به زامبی های ترسناک تبدیل شده اند، بازماندگان مشکوک به نظر می رسند و تلاش آن ها برای زنده ماندن جریان اصلی فیلم را شکل می دهد.

  1. برو بیرون (Get Out) – سال 2017

فیلم برو بیرون

فیلم برو بیرون به معنای واقعی کلمه یک شاهکار ترسناک مدرن محسوب می شود اما هدف جوردن پیل کارگردان جوان فیلم چیزی فراتر از ترساندن محض مخاطب است و در خلال فیلم به بیان حقایق ترسناک تری می پردازد که ریشه عمیق در سیاست های هویتی آمریکای معاصر دارند.

فیلم درباره عکاس جوان سیاه پوستی است که برای دیدار والدین نامزدش برای اولین بار به روستایی در اطراف نیویورک سفر می کند. او می ترسد مبادا به دلیل رنگین پوست بودن از سوی آن ها طرد شود، اگرچه ظاهرا خانواده دختر جوان تعصبی نسبت به این مسئله ندارند اما حقیقت ماجرا ترسناک تر از آن چیزی که است که حتی فکرش را بکنید!

فیلم بابادوک

بابادوک از دیگر فیلم های معروف ژانر وحشت است که تنها به دنبال ایجاد ترس و دلهره در دل مخاطب نبوده است. بلکه در این فیلم جنیفر کنت ترکیب جالبی از دنیای هیولاهای ترسناک و چالش های یک زن بیوه و فرزندش ایجاد کرده که در دل آن می توان رد غم و افسردگی عمیق زنانه و تنهایی ناامید کننده یک زن را دنبال کرد.

داستان بابادوک درباره یک زن بیوه افسرده است که پس از مرگ شوهرش به تنهایی با پسر 6 ساله اش زندگی می کند و خواندن کتابی به نام بابادوک برای کودک باعث می شود اتفاقات ترسناک و دلهره آوری برای این مادر و پسر رقم بخورد.

  1. جادوگر (The Witch) – سال 2015

جادوگر

جادوگر در نگاه اول فیلمی روانشناختی با یک داستان عامیانه انگلیسی به نظر می رسد اما در واقع بیشتر به افسانه های ترسناک جهنی شباهت دارد که اگرچه در آن خبری از هیولاهای وحشتناک نمی باشد اما با پس زمینه ای آرام و در عین حال مرموز توانسته ترس باورپذیری در جان مخاطب بیندازد و بازی آنی تیلور جوی در اولین تجربه خود به عنوان نقش اول جذابیت فیلم را دوچندان کرده است.

جادوگر درباره خانواده ای با پنج فرزند دختر است که بعد از طرد شدن از جامعه ای که در آن زندگی می کردند به جنگل تاریکی پناه می برند تا به تنهایی در مزرعه خود زنده بمانند اما حضور جادوگری در جنگل زندگی آن ها را با حوادث ترسناک و غم انگیزی روبرو می کند.

  1. ما (Us) – سال 2019

فیلم ما

فیلم ما اثر دیگری از جوردن پیل کارگردان فیلم “برو بیرون” است که در فیلمش بدون بهره گیری از ابزار ترسناک، هیولاهای تخیلی و یا جلوه های ویژه دلهره آور و تنها با حضور دیگرانی از جنس خود شخصیت های فیلم توانسته ترس در دل آن ها و صد البته تماشاگران بیندازد.

اگرچه این فیلم از بسیاری جهات چندان کامل به نظر نمی رسد اما سرشار از صحنه ها و تصاویری است که تا مدت ها در ذهن شما باقی خواهد ماند.

این فیلم قصه خانواده ای است که برای سفر تعطیلات به ساحل می روند، جایی که مادر خانواده خاطرات مبهم خود را به یاد می آورد و روبرو شدن با خانواده ای که بسیار شبیه آن هاست وقایع مرموز و ترسناک فیلم را رقم خواهد زد.

فیلم مکان آرام

مکان آرام فیلمی متفاوت در ژانر وحشت است که برخلاف سایر آثار پر سر و صدای ترسناک از عنصر صدا به عنوان زنگ خطری برای نزدیک شدن به مرگ استفاده کرده است. این فیلم به کارگردانی و نویسندگی جان کرازینسکی و با بودجه 17 میلیون دلاری توانست به فروش خوبی در گیشه دست پیدا کند.

جان کرازینسکی و همسرش امیلی بلانت جزو بازیگران اصلی فیلم نیز می باشند.

داستان فیلم درباره زن و شوهری با سه فرزند است که در میان هیولاهای ترسناک نابینا که حس شنوایی بسیار قوی دارند در تلاش هستند تا زنده بمانند، اما بدون کوچک ترین سر و صدایی!

  1. احضار (The Conjuring) – سال 2013

فیلم احضار

جیمز وان استاد ترس انداختن به جان تماشاگر است، جادوگری که از تمامی حقه های ترس و دوربین – از موجوداتی که کنار تخت کمین کرده اند تا شیاطینی که در خواب حمله می کنند – استفاده می کند تا مخاطب را تا سر حد مرگ بترساند!

زاویه حرکت دوربین، موسیقی متن و جلوه های ویژه احضار همگی دست به دست هم داده اند تا این فیلم به یکی از بهترین فیلم های ژانر وحشت تبدیل شود.

دکمه بازگشت به بالا