تردد در محورهای مواصلاتی منتهی به مرزها روان اما پرحجم است/پلیس نگران موج بازگشت‌هاست

تردد در محورهای مواصلاتی منتهی به مرزها روان اما پرحجم است/پلیس نگران موج بازگشت‌هاست

جانشین رئیس پلیس راهور فرجا گفت: نگرانی جدی ما در راه بازگشت است. لذا خواهشمندیم هموطنان پس از استراحت کافی رانندگی کنند.

به گزارش سلام آنلاین. سردار حسن مومنی درباره راه مرزی می گوید: تا ساعت 12 امروز جمعه دوم شهریور بیش از 64 درصد از زائران امام حسین (ع) به کشورمان بازگشته اند. همچنین الحمدلله تردد در محور مواصلاتی منتهی به مرز روان اما پرحجم است.

وی افزود: شب گذشته شلوغ ترین شب ما بود و از ساعت 12 شب گذشته بیش از 194 هزار نفر وارد کشور شده اند که از این تعداد 100 هزار نفر تنها از مرز مهران بازگشته اند.

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا گفت: از همه هموطنان تقاضا داریم برای ورود به کشور از همان مرزی که از کشور خارج شده اند استفاده کنند. زیرا با توجه به این تعداد و آمار حرکت، تعداد اتوبوس ها و وسایل نقلیه برای مسیر پیش بینی می شود و در صورت تمایل همه هموطنان از مرز مهران به کشور؛ مشکلات در بخش حمل و نقل به وجود می آید.

مومنی با اشاره به اقدامات برخی رانندگان خودروهای شخصی گفت: اکنون شاهد تردد هموطنان با خودروهای شخصی خود به مرز هستیم. اگر یک سوراخ خالی در ماشین خود دارند. آنها همچنین زائران را به شهرهای دیگر بدرقه می کنند و اگر این اتفاق بیشتر بیفتد، کنترل ترافیک بهتر می شود.

وی با اشاره به اینکه پلیس نگران موج بازگشت بود، افزود: بیشترین نگرانی ما در مسیر بازگشت است. از آنجایی که راننده خسته و خواب آلود است، این مشکلات می تواند باعث تصادفات جدی شود. لذا از راننده می خواهیم قبل و در طول سفر استراحت کافی داشته باشد و خانواده را در جریان این مسائل قرار دهد.

جانشین رئیس پلیس راهور فرجه دامه گفت: سفر اربعین سفری طاقت فرسا است. در این سفر عواملی مانند پیاده روی طولانی، گرمای شدید و گاه نامناسب بودن اسکان زائران را مضاعف می کند. بنابراین، هموطنان باید استراحت کافی داشته باشند تا در نظر بگیرند.

مومنی گفت: در سال گذشته بیشترین تصادفات و فوتی ها در جاده در مسیر برگشت رخ داده است. اما امسال تا کنون 38 درصد کاهش تلفات جاده ای را شاهد بوده ایم و امیدواریم این رقم همچنان کاهش یابد و هموطنان به سلامت به کشور بازگردند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا