اجتماعی

تخلف پر هزینه – سلام آنلاین

بیش از هشت سال از آخرین تغییر نرخ جرایم تخلفات رانندگی می گذرد و در این مدت پلیس بارها درخواست به روز رسانی جرایم راهنمایی و رانندگی کرده است و نتیجه این است که اکثریت ها بر سر افزایش نرخ ها توافق دارند. بر اساس اعلامیه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراچا، میزان جرایم رانندگی چهار تا پنج برابر افزایش می یابد.

به گزارش سلام آنلاین. بر اساس آمار نوروزی پلیس، امسال نیز مانند سال های گذشته با خیل عظیم تصادفات و فوتی هموطنان مواجه هستیم، به طوری که از ابتدای سفر نوروزی تاکنون حدود 550 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند. که باید اقدامات بیشتری برای جلوگیری از این اتفاق انجام دهیم. ما در خطر هستیم.

بر اساس آمار پلیس راه کشور در 11 ماهه سال گذشته بیش از 18 هزار و 500 نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند.

به گفته این مقام مسئول، دلایل مختلفی از جمله ناایمن بودن جاده ها، خودروهای آسیب دیده و سهل انگاری رانندگان منجر به بروز حوادث رانندگی می شود. اما در عین حال یکی از مواردی که می توان گفت بیشترین تاثیر را در وقوع تصادفات دارد و یکی از عوامل بروز تصادفات است خطای انسانی و سهل انگاری راننده است.

به گفته کارشناسان، جریمه رانندگان متخلف ممکن است بهترین عامل بازدارنده در تعداد جرایم و تصادفات باشد، در حالی که آخرین تغییر در مورد نرخ جریمه جرایم رانندگی مربوط به سال 1393 بوده و نرخ آن ثابت است و از این نرخ ها، جریمه ها بسیار بالاست. برای رانندگان، و متخلفان نباید متوقف شوند.

درخواست پلیس افزایش مجموع جرایم رانندگی است، بنابراین فرمانده نیروی انتظامی سردار احمدرضا رادان وی در حاشیه هجدهمین همایش ملی پلیس راهنمایی و رانندگی بر عدم پیشگیری از تخلفات رانندگی تاکید کرد و از دولت خواست تا آمار تمامی جرایم رانندگی را افزایش دهد.

وی با اشاره به لزوم افزایش ارزش سوء استفاده گفت: برآورد ما این است که 10 درصد رانندگان دچار تصادف می شوند و این 10 درصد کسانی هستند که اراده را به گردن دیگران می اندازند و باعث تصادف می شوند و جان مردم را به خطر می اندازند.

کمیسر پلیس ملی تاکید کرد که ما معتقدیم اگر هزینه تجاوز افزایش یابد، تجاوز جنسی کاهش خواهد یافت.

به گزارش سلام آنلاین، در عین حال برخی تصور می کنند پلیس تمام درآمدهای ناشی از تخلفات رانندگی را به عنوان درآمد از دولت می گیرد. در حالی که اینطور نیست، نمایندگان مجلس برای هر ریال این درآمدها محل تعیین کرده اند تا این ارقام صرف امور شخصی مردم شود.

سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راه فراجا وی در پاسخ به این نگرانی ها با بیان اینکه پلیس و همه نهادهای مسئول به دنبال پیشگیری برای افزایش آمار جرایم هستند، اعلام کرد که نگاه به این موضوع با هدف کسب درآمد نیست، بلکه برای پیشگیری از خطرات و رفتار است که می تواند خطرناک باشد. .

وی افزود: هدف از افزایش نرخ جرائم تامین سلامت مردم است و اگر جریمه های رانندگی صد برابر شود رفتار درست در زمان مناسب برای رانندگان غیرعادی نیست، رانندگی نکنید. و طبق آمار اقلیت رانندگان در سال گذشته و امسال 1402 نفر جریمه شدند.

به گفته رئیس پلیس راهور فرجا، این طرح برای رانندگانی در نظر گرفته شده است که می‌خواهند با تخطی از قوانین راهنمایی و رانندگی به اراده خود عمل کنند. اما پلیس و هیچ سازمانی به این اقلیت اجازه بازی با سلامت و ایمنی مردم را نمی دهد و یکی از اهداف افزایش میزان جرایم رانندگی حفظ سلامت اجتماعی و پرهیز از رانندگی خطرناک است.

وی با اشاره به اینکه نرخ جرایم رانندگی متفاوت است، افزود: خطر تصادف در برخی جرایم (جرایمی که خطر) 4 تا 5 برابر افزایش یافته است. البته هنوز لیست جدید جرایم به ما ابلاغ نشده است و چیزی که تصویب شده و منتظر ابلاغ هستیم این است که مثلا جریمه سرعت حدود 600 تا 700 هزار تن باشد.

رئیس پلیس راهور فرجا حکم داده است که رانندگی در حالت مستی و مصرف مواد مخدر جرایم جدی است و یکی از جدی ترین جرایم در جهان محسوب می شود.

وی با اشاره به زمانبندی اجرای فوری این اطلاعیه افزود: از زمان اجرای تشریفات اداری تا 10 یا 15 روز آینده اجرایی خواهد شد.

سرهنگ رابعه تابانخت رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ وی در گفت و گو با سلام آنلاین، افزایش نرخ جرایم رانندگی را راهکاری برای کنترل جرایم و کاهش تصادفات عنوان کرد و گفت: این افزایش برای جلوگیری از تخلفات رانندگی بوده و در نتیجه کاهش تصادفات و قربانیان نیز کاهش می یابد.

وی در خصوص افزایش نرخ جرایم رانندگی و مصوبه شورای دولت اظهار داشت که بر اساس تصمیم و برنامه سردار حسینی رئیس پلیس راهور فراجا، به دلیل جریمه و آن سوء استفاده، میزان تخلفات رانندگی باید افزایش یابد. تعهد متناسب با مبلغی است که پرداخت می شود، نیست و بنابراین فاقد محدودیت های لازم است.

وی گفت: نگاه ما نباید این باشد که افزایش جرایم رانندگی به ضرر جامعه است. چرا که هدف این است که با هزینه های پرداختی سطح بالایی از پیشگیری از تخلفات رانندگی داشته باشیم و بر اساس آن شاهد کاهش تصادفات و صدمات باشیم.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران که به افزایش 5 تا 6 برابری جرایم رانندگی اشاره می کند، تاکید کرد: این افزایش تاثیرگذار خواهد بود زیرا تجربه سایر کشورها نیز مشخص است.

با اشاره به اینکه اگر مردم کشورهای دیگر قانون دارند به دلیل فرهنگ بالای آنها نیست. برعکس، این مشروعیت به دلیل بالا بودن میزان تخلفات رانندگی است، می گوید، وقتی جریمه های سنگین پرداخت می کنند، دلیلی برای ممانعت می شود و فرد رفتار خود را در امر تخلفات رانندگی کنترل می کند، نتیجه آن قابل مشاهده است. در کل جامعه.

“در کشورهای دیگر برای بحث در مورد حوادثی که باعث سوء استفاده می شود. میزان جرایم رانندگی به نصف درآمد ماهانه یک فرد می رسد. زیرا اعتقاد بر این است که هرکس تخلف کند و محیط را ناامن کند باید هزینه کند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی کلانشهر تهران از افزایش نرخ جرایم رانندگی استقبال کرد و گفت: با حجم تخلفات در سطح شهر، در صورت عدم افزایش نرخ جرایم رانندگی؛ مدیریت خطرات دشوار خواهد بود.

به گزارش سلام آنلاین، فراموش نکنید که عوامل مختلفی در وقوع تصادفات و تخلفات رانندگی نقش دارند که نیروی انسانی یکی از آنهاست که امید است علاوه بر افزایش عوامل جرایم رانندگی، انواع دیگر تصادفات از جمله ایمنی تردد، افزایش ایمنی خودرو نیز باید مورد توجه قرار گیرد و انتظار می رود پلیس از سایر اقدامات متقابل مانند اجرای نمره منفی برای جلوگیری از تصادفات استفاده کند.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا