تازه های کسب و کارعمومی

تجهیزات لازم برای آرایشگاه مردانه

هر آرایشگاه باید ابزار و تجیزات مورد نیاز را برای پاسخگویی به تقاضای مشتریان داشته باشد. به طور کلی داشتن ابزار و تجهیزات با کیفیت و کارآمد فاکتور اصلی برای جذب مشتریان جدید می باشد بنابراین بهتر است برای خرید وسایل مورد نیاز آرایشگاه مردانه خودتان کمی بیشتر تحقیق و دقت کنید و بر روی ابزار هایی سرمایه گذاری کنید که علاوه بر باکیفیت بودن از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشند. وسایل مورد نیاز آرایشگاه مردانه اولین موردی است که آرایشگرها برای افتتاح یک آرایشگاه به آن فکر می نمایند. هر اندازه که این وسایل بروز تر باشند، خروجی کار آرایشگران نیز بهتر می باشد و می توانند مشتریان زیادی را به سمت خود جلب نمایند. در ادامه مطلب از سایت به ابزار و وسایل مورد نیاز آرایشگاه مردانه می پردازیم.

Necessary equipment for men's barber shop

اصلی ترین ابزار و تجهیزات آرایشگاه مردانه

سعی کنید یک قانون ساده در خرید وسایل مورد نیاز آرایشگاه مردانه را همیشه در خاطر داشته باشید و آن این است که هیچگاه محصول ارزان را فدای کیفیت نکنید. سعی کنید بر روی ابزار و تجهیزاتی سرمایه گذاری کنید که بتوانید از آنها برای سال ها استفاده کنید. با اینکار علاوه بر صرف جویی در هزینه ها مشتریان تجربه خوبی را در آرایشگاه شما کسب می کنند. تفاوتی نمی کند که شما یک آرایشگر حرفه ای هستید، یا در آغاز فعالیت کاری خود قرار دارید، در هر حال برای کار در آرایشگاه می بایست وسایل و تمهیدات لازم را فراهم آورید.

به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که آرایشگری حرفه ‌ای است که مردم در هر زمانی به آن نیاز دارند. زیرا اصلاح و آرایش مو و موهای صورت برای جلب نظر دیگران و مرتب به نظر رسیدن الزامی است، اگرچه این کار ممکن است آسان به نظر برسد اما مهارت و تخصص نیاز دارد. برای اینکه یک آرایشگر کامل باشید، باید مجموعه خاصی از ابزارها را داشته باشید که خدمات شما را کامل کنند، این مورد هم برای آرایشگران حرفه ای و هم برای افراد مبتدی نیاز می باشد.

صندلی آرایشگری

یکی از مهم ترین وسایل مورد نیاز آرایشگاه مردانه که در جذب و حفظ مشتریان موثر است، صندلی آرایشگری می باشد. اگر دوست دارید مشتریان شما با تجربه خوبی از آرایشگاه خارج شوند بر روی صندلی آرایشگری باکیفیت سرمایه گذاری کنید. امروزه صندلی آرایشگری متعددی در بازار موجود است که برای خرید آن باید بیشتر دقت کنید. همان طور که می دانید روزانه مشتریان زیادی با صندلی آرایشگری تماس برقرار می کنند بنابراین باید صندلی آرایشگری نرم، راحت و باداوم باشد. سعی کنید روی یک صندلی آرایشگری باکیفیت سرمایه گذاری کنید.

یکی از مهم ترین خصوصیاتی که در هنگام خرید صندلی آرایشگری باید به آن دقت داشته باشید : نرم و راحت بودن نشیمن گاه و قابلیت تنظیم ارتفاع می باشد. قابلیت تنظیم ارتفاع برای آرایشگر بسیار مهم بوده زیرا این امکان را به آرایشگر می دهد تا تسلط بیشتری بر روی موهای مشتری داشته باشد. در نهایت در خرید صندلی آرایشگری به ویژگی هایی همچون داشتن قابلیت خوابیدن پشتی ، تنظیم ارتفاع دستی و یا اتوماتیک ، داشتن نشیمن گاه نرم و راحتی اشاره کرد.

ضد عفونی کننده آرایشگاه ها

نظافت در آرایشگاه مورد بزرگی است، بهداشت کلید اصلی فعالیت شما است. قبل از خدمات رسانی به مشتری، باید ابزار خود را ضدعفونی کنید، در حالت ابتدایی می توانید از ضدعفونی کننده دست یا صابون و آب گرم نیز استفاده کنید. اسپری ضد عفونی کننده یکی از موارد مهم می باشد. بعد از هر مشتری باید گیره های خود را ضدعفونی و تمیز کنید. وجود این مورد در تمام کیت های آرایشگری ضروری است.

ابزار و تجهیزات فرعی آرایشگری

یکی دیگر از ابزار و وسایل مورد نیاز آرایشگاه مردانه گیره مو ، موچین ، دسته تیغ ، آب پاش ، شانه ، برس ، موپران و پیشبند می باشد. این محصولات را میتوانید در بازار و با قیمت های مناسب تهیه کنید. کیفیت این محصولات با توجه به قیمتشان متغیر میباشند. ولی درکل خرید این محصولات هزینه زیادی برای شما ندارد.

ماشین اصلاح

اولین و مهم ترین ابزار و وسایل مورد نیاز آرایشگاه مردانه ماشین اصلاح می باشد. با استفاده از ماشین اصلاح با شماره شانه های آن می توانید در کوتاه ترین زمان موها را با توجه به درخواست مشتری کوتاه و مرتب کنید. همان طور که می دانید ماشین اصلاح امروزه در دو حالت به فروش می رسد : ماشین اصلاح با سیم و بی سیم. توصیه می کنیم هر دو مدل آن را تهیه کنید و هر کدام دارای مزایا و معایبی می باشد. با ماشین اصلاح بی سیم قطعا تسلط بیشتری بر روی موهای مشتریان خود خواهید داشت اما در روز هایی که سرتان شلوغ است امکان دارد شارژ آن به اتمام برسد.

بنابراین سعی کنید از هر نوع ابزار و محصول آرایشگری چند عدد موجود در آرایشگاه خود داشته باشید که در صورت لازم از آنها بهره ببرید. همچنین در هنگام خرید ماشین اصلاح به خصوصیاتی همچون به ضد زنگ بودن تیغه ، داشتن سیم بلند و با کیفیت ، قابلیت تعویض تیغه ، مقاوم بودن در برابر ضربه ، وزن مناسب ، همراه داشتن شانه ها و داشتن شاسی تنظیم تیغه دقت کنید. بهتر است بدانید  ماشین های اصلاح در سه نوع ریش تراش ، خط زن ، و اصلاح مو کاربرد دارند و باید هر کدام را به طور جداگانه تهیه کنید.

محصولات زیبایی و مراقبت از مو

یکی دیگر از ابزار و وسایل مورد نیاز آرایشگاه مردانه محصولات زیبایی و مراقبت از مو می باشد. این دسته شامل ابزار و موادی است که از آن برای حالت دهی، ترمیم و به طور کلی مواردی به جز کوتاهی مو استفاده می شوند. محصولات زیبایی و مراقبت از مو همچون نرم کننده، شامپو، سرم مو، رنگ مو، دکلره و کراتینه اشاره کرد. توصیه می کنیم تمام موارد فوق را برای آرایشگاه خود تهیه کنید. به یا داشته باشید هرچه بیشتر خدمات ارائه بدهید، مشتریان بیشتر و درآمد بهتری نیز خواهید داشت.

شانه

یکی از وسایل مورد نیاز آرایشگاه مردانه ، شانه است. ناگفته نماند که چه در حال مدل دادن یا کوتاه کردن موهای سر، ریش یا سبیل باشید و چه یک فرد مبتدی و تازه کار باشید، قطعا برای آماده سازی و ارائه هرگونه خدمات آرایشگری به یک شانه مو نیاز خواهید داشت. اکثر شانه های آرایشگری حدود دوازده اینچ طول دارند و دارای دندانه های پهن و درشت در یک طرف و در طرفی دیگر دارای دندانه های کوتاه و ریز هستند. این نوع شانه های آرایشگری این قابلیت را به آرایشگر می دهند تا راحت و آسان تر به کوتاهی و با قیچی و ماشین اصلاح بپردازد. همچنین بهتر است شانه های آرایشگری را از جنس پلاستیکی تهیه کنید زیرا شستشوی آن راحت تر بوده و نسبت به شانه های چوبی طول عمر بیشتری دارند.

قیچی آرایشگری

یکی دیگر از وسایل مورد نیاز آرایشگاه مردانه قیچی آرایشگری می باشد. قیچی آرایشگری نقش بزرگی را برای خلق کردن مدل موهای لایه ای جذاب و شیک ایفا می کند. قیچی برای مواقعی که نیاز دارید موهای خود را سریع بتراشید و تمیز کنید، گزینه کارآمدی است. قیچی ها دارای انواع متفاوتی هستند. برخی برای کم پشت نمودن، برخی برای مدل دادن و برخی برای کوتاه کردن موها مورد استفاده قرار می گیرند.  هنگام خرید قیچی باید به دو فاکتور مهم دقت کنید : سبک بودن قیچی و تیز بودن تیغه آن. قیچی باکیفیت باید سبک بوده و دست آرایشگر را در مدت زمان طولانی خسته نکند. هرچه وزن قیچی آرایشگری سبک تر باشد قطعا شما تسلط بیشتری برای هدایت آن خواهید داشت. به طور کلی هنگام خرید قیچی آرایشگری خود به خصوصیات زیر توجه فرمایید :  ضد زنگ بودن ، سبک بودن ، راحت بودن ، تیز بودن و مناسب با سایز دستتان بودن یک قیچی با کیفیت برای آرایشگاهتان تهیه کنید.

حوله

در حین انجام خدمات آرایشگری، حوله در بسیاری از مراحل مانند پاک کردن کرم اصلاح اضافی از روی صورت، تمیز کردن رطوبت، کوتاه کردن موهای گردن و مواردی از این دست کمک می کند.

ابزار آماده سازی

هر خدمات آرایشگری مانند کوتاه کردن مو یا تراشیدن موهای صورت، باید با ابزار خاصی شروع شود تا برای پوست یا موها مشکل ساز نشود. این ابزارها عبارتند از کرم نرم کننده، پماد، بطری اسپری برای مرطوب کردن موها در حین کوتاه کردن، آب گرم برای خیس کردن موها قبل از کوتاه کردن و البته شنل برای گرفتن موهای ریخته شده.

دسته تیغ

یکی دیگر از وسایل مورد نیاز آرایشگاه مردانه دسته تیغ می باشد که بسیار پرکاربرد است. برای مواقعی که نیاز به اصلاح دقیق با زاویه خاصی روی سر یا صورت دارید، دسته تیغ به کارتان می آید. اگر حرفه ای هستید و در مهارت های آرایشگری تخصص لازم را دارید، حتی ممکن است بتوانید با یک تیغ ، یک مدل موی محو شده زیبا را پیاده سازی کنید. در این بخش به معرفی تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی آرایشگاه مردانه خواهیم پرداخت که برای آرایش و پیرایش مو استفاده می‌شوند.

تجهیزات رفاهی

از دیگر تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی آرایشگاه مردانه می توان به تجهیزات رفاهی اشاره کرد. این موارد شامل وسایلی همچون صندلی انتظار، تلویزیون، چایی یا قهوه ساز، آب سرد کن و تمامی موارد مشابه دیگر است. این موارد به عواملی همچون میزان فضا، محل افتتاح و سطح لوکس بودن مغازه بستگی دارد.

کلام آخر

زمانی که به فکر تاسیس یک آرایشگاه می ‌افتید؛ اولین چیزی که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کند، لوازم و تجهیزات مورد نیاز است. همانطور که می دانید؛ آرایشگری یکی از مشاغل مفرح و البته پردرآمد است اما اینکه بتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید و از این شغل درآمد خوبی کسب کنید؛ می بایست یک آرایشگاه نسبتاً مدرن با تجهیزات به روزی، داشته باشید.

زمانی که به فکر تاسیس یک آرایشگاه می ‌افتید؛ اولین چیزی که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کند، لوازم و تجهیزات مورد نیاز است. همانطور که می دانید؛ آرایشگری یکی از مشاغل مفرح و البته پردرآمد است اما اینکه بتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید و از این شغل درآمد خوبی کسب کنید؛ می بایست یک آرایشگاه نسبتاً مدرن با تجهیزات به روزی، داشته باشید. البته بسته به اینکه قصد ایجاد یک آرایشگاه زنانه را دارید و یا مردانه؛ وسایل و تجهیزات آن، می تواند متفاوت باشد. در ادامه این مقاله فهرست تجهیزات و لوازمی که برای راه اندازی یک آرایشگاه مردانه نیاز دارید، ذکر خواهیم کرد.

دکمه بازگشت به بالا