تجلیل شخصیت‌های دانشگاهی سوریه از تمدن کهن ایرانیان

تجلیل شخصیت‌های دانشگاهی سوریه از تمدن کهن ایرانیان

یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه تشرین لاذقیه گفت: هوشمندی و برتری تمدن پارسی بر سایر تمدن های بشری مشهود است و تمدن های بزرگی مانند روم و عثمانی با تمام عظمت و تاریخ در تاریخ نمی توانند در مقایسه با تمدن ایرانی. تمدن .

به گزارش سلام آنلاین، روبن فرح، استاد و مدرس دانشگاه تشرین لاذقیه سوریه، با حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه، با سید حامد ملکوتی تبار پیوست فرهنگی کشورمان دیدار کرد. .

روبن با ارائه گزارشی از وضعیت مسیحیان در سوریه و لاذقیه، عشق و علاقه فراوان خود را به مردم ایران و جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد و گفت: زبان و ادبیات فارسی روابط بین فردی سوریه و ایران است. و دو تمدن اسلام و ایران در یک مقطعی از طرف جمهوری اسلامی با هم متحد شدند.

این استاد دانشگاه با اشاره به سابقه طولانی ایران در تاریخ و تمدن باستانی گفت: ایران دارای تاریخ و تمدنی کهن و شگفت انگیز است که قدمتی چند هزار ساله دارد و در تاریخ تمدن ثبت شده است.

وی گفت: نبوغ و برتری تمدن پارسی بر سایر تمدن های بشری آشکار است و تمدن های بزرگی مانند روم و عثمانی با همه عظمت و پیشرفت تاریخ را نمی توان با تمدن ایرانی مقایسه کرد.

روبن با اشاره به جعل تاریخ و تمدن توسط غرب افزود: کشورهایی که به دنبال جعل تاریخ و تمدن برای خود هستند تمدن نمی شوند. تاریخ و تمدن از جعل و دروغ ساخته نشده است.

همه ادیان الهی سعادت انسان را در خداپرستی و توحید می دانند

فرستاده فرهنگی کشورمان در لاذقیه نیز در این نشست گفت: همه ادیان الهی یک هدف مشترک دارند و آن دعوت مردم به سوی خداست. اگر همه انبیای الهی در یک مکان و در یک زمان حضور داشتند، هیچ چالش و درگیری بین آنها وجود نداشت، زیرا همه آنها به یک هدف دعوت می کنند و سعادت مردم را در خداپرستی و عقیدتی می دانند.

وی تاکید کرد که حق و باطل همیشه در تاریخ جنگ داشته اند. مصداق بارز جبهه حق و باطل در سرزمین های فلسطین به طور کامل و به وضوح قابل مشاهده است. از یک سو کودکان بیگناه، از سوی دیگر رژیم صهیونیستی کودکان را به طرز فجیعی کشت، از یک سو زنان و فلسطینی های بی پناه و مظلوم را به خاک و خون کشید و از سوی دیگر صهیونیست ها را به عنوان ظالم در غزه و آن طرف اشغال کرد. از سوی دیگر، شیطان بی رحمانه تصرف می کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا