اقتصادی

تجار می‌توانند از طریق دریا بخش مهمی از نیازهای سوریه را تامین کنند

سلام آنلاین/ خوزستان اعضای هیئت مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه بر لزوم استفاده از حمل و نقل دریایی برای رسیدن به بازار سوریه تاکید کردند.

شهلا عموری در گفت وگو با سلام آنلاین، با اشاره به اهمیت بهبود روابط تجاری با سوریه، یکی از راه های رسیدن به بازار سوریه را استفاده از حمل و نقل جاده ای دانست و گفت: دریا مزیت دسترسی دو کشور است که باید از آن استفاده کرد. . افزایش سهم صادرات غیرنفتی به سوریه باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به شرایط و تعاملات ایران و سوریه، تجار و بازرگانان باید از این شرایط به عنوان فرصت استفاده کنند و به بهترین نحو وارد بازار سوریه شده و سهم بیشتری از بازار کشور را به دست آورند.

یکی از اعضای هیئت مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه با تاکید بر شناخت بازار سوریه برای صادرات به این کشور گفت: از این نظر توسعه صادرات غیرنفتی است. محصولات ما باید از زیرساخت های استان برای توسعه روابط تجاری با سوریه به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

عموری گفت: استفاده از حمل و نقل دریایی برای صادرات راه حلی است که می تواند به بازار سوریه برسد زیرا بسیار ارزان است و می تواند به بهبود سهم تجارت ایران با سوریه و زمینه سازی برای توسعه صادرات به سایر کشورها کمک کند. کشورهای منطقه..

وی گفت: تجار ایرانی به ویژه خوزستان می توانند بخش قابل توجهی از نیازهای سوریه را از طریق تجارت دریایی تامین کنند، زیرا این کشور چشم اندازی منحصر به فرد برای واردات محصولات غیرنفتی از سایر کشورها دارد.

اعضای شورای اجرایی اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه در پایان با تاکید بر اینکه رشد صادرات به رونق تولید کمک می کند و این معادله دو طرفه است، خاطرنشان کردند: گسترش روابط تجاری با سوریه می تواند زمینه ساز افزایش تولید باشد. و اشتغال زایی و در شرایط اقتصادی کنونی کشور باید از ظرفیت ها به بهترین شکل استفاده کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا