فرهنگ و هنر

تبدیل بقایای چنار ۳۵۰ ساله در باغ‌فردوس به مجسمه مولانا

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه یک شهردار تهران گفت: با دستان این هنرمند مجسمه چوبی مولانا بر تنه خشک درخت چنار در باغ فردوس حک شد.

به گزارش سلام آنلاینحمید مهری در این اطلاعیه گفت: منطقه اول دارای بافت جاده‌ها و باغ‌های قدیمی از جمله درختان کهنسال خشک است که علاوه بر خطر ریزش، ظاهر شهر را ناخوشایند کرده است. تبدیل این درختان خشک شده به آثار هنری ماندگار پروژه ای است که بخش زیبایی محلی در طرح بهاران خمیت روی آن کار کرده است و با استفاده از ایده و ایده هنرمندان و در راستای محیط زیست در راه اجرا می شود. شمال تهران.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه یک تهران گفت: یکی از این درختان باغ فردوس، درخت هواپیمای 350 ساله است که به گفته اهالی، قطر 3 متر پس از عبور از یک دوره. سبزی و طراوت خشک می شود و تا ارتفاع باقی می ماند و حذف می شود. به شکل مولانا توسط استاد منبت کاری چوب طراحی و تراشیده نشده است و با استفاده از ابزار لازم در جای خود و بدون حرکت آن را به تصویری برای شهر تبدیل می کند. .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر، وی افزود: دغدغه رسیدن به شهرها، موزه ها و ارتقای سطح دانش بصری مردم باعث احیا و پیوند مناطق شهری شده است که صمیمیت مردم با ژانر هنر و هنرمند یکی از مهمترین آنهاست. هدف اصلی از اجرای چنین آثاری است، بنابراین گاهی اوقات با توجه به استقبال هنرمندان، ابزار لذت و حتی سختی های کار هنرمند را با جان و دل به آنها بدهید.

مهری گفت: این فعالیت ناخودآگاه خودجوش ترین کارگاه هنری شهری است که در آن روابط عمیق بین هنرمندان و مردم برقرار می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا