اقتصادی

تاثیر نوسانات نرخ بهره بر بازار سرمایه

وزیر اقتصاد ضمن بیان اینکه اگر بانک مرکزی بانکدار دولتی نباشد ، وضعیت منابع ارزی دولت نامشخص است.

به گزارش سلام آنلاین ه فرهاد دژپسند در کنفرانس بانک مرکزی قانون ، دولت به وزارت اقتصاد به عنوان نماینده خود دستور داده است که لایحه بانک مرکزی را بررسی کند. و مخالف است ، با این حال ، یکی از وظایف وزارت اقتصاد بهبود طرح و کمک به تحقق چنین برنامه ای است. در سال 2005 ، من مسئول بازنگری در قانون تجارت و همچنین قانون رقابت بودم که بیش از 1000 ماده داشت. در آن زمان ، دامنه اختلاف نظر بسیار زیاد بود.

وی گفت: “اختلاف نظرها نباید باعث اختلاف نظر شود ، اما باید این نظرات مطرح شود و در نهایت از محصولات آنها استفاده شود.” مسیر.

وی افزود: طبق تفسیر شورای نگهبان ، مجلس نمی تواند اساس لایحه دولت را تغییر دهد ، یعنی اگر در قانون نهایی چالشی وجود داشته باشد ، اجرا نمی شود و در نهایت شاهد ورود به سیستم خواهیم بود نهاد نظارتی. بهترین راه برای تهیه قانون مادر واگذاری کار به دولت و استفاده از یک رویکرد جامع است که اگر اجماع وجود نداشته باشد اما در مورد این قانون اقبال داشته باشد ، حمایت مجلس باید آن را بیان کند.

دژپسند معتقد است که امروز در پارلمان برنامه هایی برای بسیاری از دستگاه های اجرایی دولت در نظر گرفته شده است ، اما ما هیچ چالشی بین ارگان ها نمی بینیم زیرا مسائل بانکی و بانک مرکزی بسیار متفاوت است زیرا آنها تأثیر آشکاری بر تمام اجزای اقتصاد دارند .

وی گفت: در میان همه منتقدان طرح اصلاح شده بانک مرکزی که حتی با رهبران انقلاب مکاتبه داشتند ، هیچ کس اعتقادی به استقلال بانک مرکزی ندارد. وی اظهار داشت: اگر بانک مرکزی دولت نباشد ، بانک ها مشخص نیستند و این تأثیر تجارت و ارز است. س isال این است که آیا صادرکنندگان بخش خصوصی حاضرند تحت تأثیر بانک مرکزی تجارت کنند؟

وزیر اقتصاد گفت: فعالیت های بورس اوراق بهادار خزانه داری کشور در کنترل تورم موثر است ، اگر این دو م institutionsسسه اقدام به فروش اوراق بهادار نکنند چه اتفاقی می افتد؟ طبق گفته بانک فدرال ، اگر این اتفاق نیفتد ، تورم موجود به 36 درصد افزایش می یابد.

دژپسند اظهار داشت: اگر تغییرات نرخ بهره بین بانکی به خوبی کنترل نشود ، چشم انداز بهبود و روند صعودی بازار سهام این است که می توانیم به بانک مرکزی کمک کنیم تا جریان نقدی آسیب پذیر را مدیریت کند. “اعتبار) مانند ماه های اکتبر و نوامبر. “این روند نزولی است. اما واقعاً ، از ماه ژوئیه ، زمانی که روند نرخ بین بانکی افزایش یافت ، شاخص کل بورس سهام به طور کلی کاهش یافته است. از آنجا که نرخ بین بانکی 20٪ شده است ، این شاخص روند بازار سهام را پوشش می دهد. اگر بازار سهام همچنان در حال رشد است ، هیچ بحث اضافی در مورد بودجه وجود ندارد ، مانند یادداشت چهارم قانون بودجه.

این مقام مسئول گفت: “وقتی نرخ بهره بین بانکی پایین بود ، اوراق قرضه با قیمت 8000 دلار در هفته به فروش می رسید ، اما با افزایش نرخ بهره ، فروش اوراق قرضه دولتی به شدت کاهش یافت.” سال گذشته 125 میلیارد دلار چک نقدی فروخته شد. اگر برخی می گویند بانک ها مجبور به خرید اوراق بهادار نقدی دولت شدند ، باید تأکید کرد که دیگر نیازی به دولت نیست ، اما روند کار داوطلبانه انجام می شود.

وزیر اقتصاد تأیید کرد که سال گذشته بانک مرکزی این بانک آشفته را به قیمت حدود 11 میلیارد دلار خریداری کرد زیرا در حال بررسی بحث نظارت مجلس بود. آیا با توجه به تحولات جدید نیازی به اصلاح قانون جدید بانک مرکزی نداریم؟ چرا بانک جهانی مخالف رشد کریمه است؟ زیرا این بازار جدید به نفوذ بانک مرکزی اشاره دارد.

وی در خاتمه به جدایی وزارت اقتصاد اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد یک وزارت دارایی مستقل باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا