اقتصادی

تاثیر زیاد اصلاح سوخت پالایشگاه‌ها بر کاهش آلاینده‌های هوا

مدیرکل حفاظت محیط زیست تهران تأکید کرد: تصفیه روغن در کاهش آلودگی موثر و مفید خواهد بود.

به گزارش سلام آنلاین. سعید محمودی همزمان با گرامیداشت هفته هوای تازه با شعار “هوای تازه ، تعهد مسئولان ، درگیری مردم” ظهر امروز در مراسم افتتاحیه پروژه بهسازی و بهینه سازی اجاق گاز شرکت نفت نفت ، با اشاره به پالایشگاه و واحد. وی گفت: چنین اقداماتی که منجر به پالایشگاه های نفت می شود ، در کاهش آلودگی موثر و مفید خواهد بود.

وی گفت: هر دو کوره آجر پالایشگاه ها از سوخت مایع استفاده می کردند و به خصوص در مورد ترکیبات گوگردی آلاینده بودند. وی افزود: در طول سال حدود 3500 تن سوخت مایع در این اجاق ها استفاده می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران خاطرنشان کرد: با افتتاح این پروژه اجاق گاز از امروز سوخت مصرف می کند و این یک اتفاق مثبت و موثر برای کاهش آلودگی پالایشگاه خواهد بود. محدودیت صد در صد کاهش می یابد.

حمیدرضا خلیلی ، مدیرعامل پالایشگاه نفت پارس نیز در این مراسم گفت که داشتن پیوست های زیست محیطی در پروژه ها و فعالیت های این شرکت تحت دفتر اجرایی امام خمینی (ره) یک امر ضروری است. موفقیت به پایان رسید. مرحله دوم این پروژه که امروز راه اندازی شده است ، از سه منظر یک پروژه کاملاً مقاوم اقتصادی است. ابتدا نتایج این پروژه باعث افزایش 15 درصدی تولید در محصولات این شرکت می شود.

وی گفت: “دومین مشکل ، مسئله زیست محیطی پروژه است که با توسعه فناوری جدید ، بهره وری تولید از حدود 45٪ به 85٪ افزایش می یابد ، به این معنی که می توان به آن دست یافت.” انرژی گرمایی مورد نظر با مصرف سوخت کم. ” مشکل سوم کاهش آلودگی است و با اجرای این پروژه آلودگی اکسیدها ، گوگرد ، مونوکسید کربن و سایر آلاینده ها در گاز دودکش کوره و سیستم احتراق تقریباً به صفر می رسد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا