فرهنگ و هنر

بیش از ۷۵۰ موقوفه با نیت تسهیل در امر ازدواج جوانان وجود دارد

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه با اشاره به حمایت همه جانبه این سازمان از مسائل ازدواج جوانان گفت: بیش از 750 هدیه برای تسهیل ازدواج جوانان مشکل دار در نظر گرفته شده است. مانند تهیه جهیزیه، تأمین مسکن برای زوج جوان و تأمین مخارج زناشویی.

به گزارش سلام آنلاین، حجت الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص ضرورت تشکیل خانواده و ازدواج و حمایت از اوقاف و خیران بیان کرد: یکی از مسائلی که در ما ایرانیان و خیریه وجود دارد. جامعه اسلامی از نظر اجتماعی و از نظر دینی بسیار مهم است، مسئله تشکیل خانواده و ازدواج است.

وی با اشاره به وجود آیات و روایات مختلف در خصوص اهمیت تشکیل خانواده خاطرنشان کرد: اسلام دینی اجتماعی است و انسان فطرتا اجتماعی است و اولین رکن جامعه تشکیل خانواده است. .

اوقاف معاون فرهنگی و اجتماعی و امور خیریه گفت: ازدواج سنت و سیره پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (علیهم السلام) است. جوامع انسانی

حجت الاسلام عادل ادامه داد: اسلام ازدواج را مقدس می داند و به جوانان دستور می دهد به دلیل نگرانی از فقر و مشکلات از قبل ازدواج را در سنین پایین به تاخیر نیندازند زیرا خداوند متعال آنها را از خود بی نیاز می کند. رحمت ..

“ما در اوقاف هدیه ای داریم که به حمایت از جوانانی که در شرف ازدواج هستند و با مشکلات مالی و مالی روبرو هستند، اختصاص داده شده است. تجهیزات. فرهنگ ازدواج باید با این موهبت ها و رشد آنها حمایت شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مرکز خیریه سازمان علاوه بر اجرای هدف از هدایای ازدواج، بحث حمایت از زوج های جوان و به ویژه تامین هزینه ها را نیز ادامه می دهد. خوب. همچنین طرح ویژه ای به نام پیوند آسمانی با مشارکت خیرین و استفاده از محل نذری و سایر هدایای عروسی اجرا شد.

حجت الاسلام عادل با اشاره به وجود بیش از 750 هدیه با هدف تسهیل ازدواج جوانان مشکل دار از جمله تهیه جهیزیه، تامین مسکن زوج های جوان و تامین هزینه های عروسی گفت: این 184 هدیه است. بسیار سازنده؛ هر ساله تعداد زیادی از زوج های جوان تحت حمایت این هدایا قرار می گیرند. علاوه بر این در جاهایی که برکات و امامزادگان فراوان است، اتاق عقد در اطراف تربت خانه و حرم مطهر برپا می شود تا زوج های علاقه مند به نذر عروسی خود را در فضایی معنوی بخوانند و از آن بهره مند شوند.

وی مسائل مسکن را یکی از محدودیت های اصلی در بحث ازدواج عنوان کرد و یادآور شد: در گذشته هدایایی در حوزه مسکن وجود داشت که عمداً برای استفاده زوج های جوان داده می شد. امروزه با توجه به نیاز جامعه، بهتر است کسانی که منابع مالی دارند و حاضر به کمک مالی هستند، کمک های مالی را در این مسیر هدایت کنند تا به زوج های جوان کشورمان کمک کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا