اقتصادی

بیسکوییت و شکلات هم کالای لوکس شد

اطلاعات تکمیلی:

دبیر انجمن بیسکویت و شکلات با انتقاد از کمبود شکر در این بازار گفت: شکر کمیاب است و کارخانه ما درگیر است، قوی در تهیه شکر.

هفته گذشته قیمت جدید شکر اعلام شد. بر این اساس قیمت شکر به صورت عمده 25 هزار و 500 تن و قیمت خرده فروشی آن 28 هزار تن تعیین شده است، اما شکر همچنان کمیاب است و به دلیل عدم عرضه این محصول در بازار، قیمت عمده آن 35 تا 40 هزار تن است. انبه در هر. کیلو و قیمت آن در بازار تا 500000 عدد آزاد است.

دبیر انجمن بیسکویت و شکلات شیرین با اشاره به کمبود شکر در بازار گفت: در تهیه شکر نقش دارد. قیمت مصوب به صورت عمده ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۵۰۰ مثقال است و شکری با این قیمت در بازار وجود ندارد.

صاحب کارخانه بیسکویت و شکلات برای جلوگیری از مشکلات تولید باید شکر را به هر قیمتی خریداری می کرد و افزود: در عین حال همه شکر را به هر قیمتی می فروختند و برای جلوگیری از معلولیت کارخانه مجبور به تعطیلی شد. آنها توان پرداخت آن را نداشتند.

دبیر انجمن بیسکویت و شکلات گفت: قیمت شکلات صنعتی و فرآورده های قنادی همچنان با محدودیت قیمت شکر 18000 تن تغییر می کند، تغییر اما تولیدکننده با مشکلات زیادی مواجه شده است.

یکی از فروشندگان با اشاره به کاهش تقاضا برای کیک، دسر و شکلات گفت: بازار ما افت کرده است. امسال نسبت به سال گذشته 30 تا 40 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: ما در حال از دست دادن سهم بازار هستیم، بنابراین نمی خواهیم محصولاتمان گران شود زیرا همانطور که قبلاً اشاره کردم در این شرایط 30 تا 40 درصد از بازار را از دست داده ایم. “

یکی از مغازه ها افزود: از طرف دیگر تولید ما به اندازه قبل نیست و به سفارش تولید می کنیم.

دکمه بازگشت به بالا