اقتصادی

بومی‌سازی جوهرهای نانو آنتی‌باکتریال خودکار در کشور

تکنسین های یک شرکت دانش بنیان بر اساس اقلیم ایران یک جوهر نانو پایه آنتی باکتریال اتوماتیک ساخته اند که بر اساس آن برای حل مشکل ویسکوزیته جوهر این لوازم التحریر تولید شده است.

محمدامین مقصودی، مدیرعامل استارتاپ دانش در گفت وگو با سلام آنلاین. وی تولید جوهر نانو آنتی باکتریال را از دستاوردهای این شرکت برشمرد و گفت: این جوهر در داخل کشور ساخته نمی شود و تمامی شرکت های تولید کننده جوهر قلم های خود را از خارج از کشور وارد می کنند.

وی گفت: سالانه 2.5 میلیون دلار ارز برای خرید خودکار جوهر از کشور برداشت می شود.

مقصودی مزیت این جوهرهای اتوماتیک را بومی سازی آن در کشور دانست و گفت: جوهرهای تولیدی این شرکت به ازای هر کیلوگرم جوهر وارداتی 25 درصد ارزان تر از مدل های خارجی است. یک کیلوگرم جوهر برای 4000 تا 8000 خودکار استفاده می شود.

مدیرعامل این شرکت با تایید تقسیم 3 گرم از وزن هر قلم به جوهر خود گفت: این جوهر خاصیت آنتی باکتریال دارد. این جوهر برای شرایط اقلیمی و فشاری کشور تولید می شود.

مقصودی قلم را دارای گوی فلزی دانست که در سوراخ زیر مخزن جوهر قرار دارد و افزود: با حرکت قلم در امتداد سطح نوشته، جوهر بیرون می‌آمد. جوهر معمولی بر پایه روغن است و ویسکوزیته مشخصی دارد و زمانی که ویسکوزیته جوهر زیاد باشد مقاومت چرخشی توپ در هنگام نوشتن افزایش می یابد. بنابراین جوهر به راحتی به صورت خودکار از فلز جدا نمی شود و از طرفی زمانی که ویسکوزیته جوهر بیش از حد کاهش یابد مشکلاتی مانند نشتی جوهر و کاهش خشکی به وجود می آید. علاوه بر این، استفاده از جوهرهای با ویسکوزیته بالا باعث افزایش مقاومت در برابر چرخش توپ در هنگام نوشتن می شود و بر صافی نوشته تأثیر می گذارد.

او گفت: جوهرهای با ویسکوزیته پایین فرآیند نوشتن نرم‌تر و خطوط صاف‌تری نسبت به جوهرهای با ویسکوزیته بالا ارائه می‌کنند. با این حال، هنگام استفاده از جوهرهای با ویسکوزیته کم، باید مراقبت ویژه ای برای جلوگیری از نشت جوهر یا کنترل صحیح جریان جوهر در حین نوشتن انجام شود.

وی افزود: علاوه بر این، یکی دیگر از اشتباهات تایپی، ابهام جوهر اضافی جمع آوری شده است.در یک نقطه در هنگام نوشتن. در این شرکت دانش بنیان با استفاده از آخرین فناوری روز دنیا برای خودکارسازی جوهر این مشکلات را حل کرده ایم و با استفاده از دانش فنی تیم تحقیق و توسعه این محصول را پس از دو سال به مرحله تولید رسانده ایم از تحقیق

به گفته وی، محققان این شرکت قبلا جوهر آبی را برای قلم تولید کرده اند.

انتهای پیام/

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا