اجتماعی

بولیمیا نروزا چیست؟ – سلام آنلاین

سلام آنلاین/ لرستان روانشناسان می گویند در حالی که بسیاری از مردم نگران وزن یا ظاهر خود هستند، افراد مبتلا به بولیمیا بیش از حد نگران اندازه و شکل خود هستند که منجر به خوردن اجباری و سپس استفاده از روش های دیگر می شود.

رضا منصوری در گفت وگو با سلام آنلاین، اظهار کرد: بیشتر با یک چرخه مزمن از شدت و تطهیر مشخص می شود، پرخوری عصبی که معمولاً به عنوان پرخوری شناخته می شود، یکی از شایع ترین اختلالات غذایی در جهان است.

وی افزود که طبق تحقیقات انجام شده توسط انجمن ملی اختلالات خوردن، پرخوری عصبی تقریباً یک و نیم درصد از زنان جوان و یک دهم مردان جوان را تحت تأثیر قرار می دهد که علائم آنها معمولاً در سن 12 سالگی ظاهر می شود. و گاهی اوقات قبل از افراد. رنج بردن. از پرخوری وزن متوسط ​​است.

منصوری ادامه داد: اگر با پرخوری عصبی دست و پنجه نرم می‌کنید، جایی که بیشتر وقت خود را صرف پرخوری می‌کنید و سپس سعی می‌کنید از کالری‌هایی که به تازگی خورده‌اید خلاص شوید، احتمالاً چندین بار در هفته یا در موارد شدید غذا می‌خورید. چرخه چند بار خوردن در روز، ممکن است بیش از حد دزدی کنید تا زمانی که احساس بیماری کنید، افرادی که زیاد غذا می خورند اغلب غذاهای پر کربوهیدرات را ترجیح می دهند.

این روانشناس توضیح می دهد که برای رهایی از کالری اضافی که می خورید، می توانید سعی کنید بدن خود را با استفراغ یا مصرف داروهای مدر، ملین یا جوش شیرین پاکسازی کنید و یا رفتارهای ناسالمی مانند روزه داری، غذا و … را امتحان کنید. این با گرفتن یک رژیم غذایی سخت یا ورزش شدید است.

به این سوال پاسخ دهید که علل پرخوری عصبی چیست؟ وی گفت: با وجود اینکه پرخوری خود را در اختلالات غذایی و عادات پاکسازی نشان می دهد، اما ریشه مشکل، برداشت منفی از خود و باورهای نادرست بدنی است.

منصوری گفت: “اگر از پرخوری رنج می برید، به دلیل اشتباهات یا برداشت های آشکار نسبت به خود ظلم و ستم می کنید، حتی اگر می دانید که پرخوری یک رفتار غیرعادی است که می تواند بر سلامت جسمی شما و ذهن شما تأثیر بگذارد. خلق و خوی شما بد است. خوب نیست، اما به نظر نمی رسد که شما قادر به جلوگیری از خود هستید، به نظر نمی رسد که شما قادر به کنترل عادات غذایی خود نیستید.

وی با بیان اینکه این بیماری مانند همه اختلالات خوردن دلیل واحدی ندارد، گفت: عوامل بیولوژیکی، روانی، محیطی و رفتاری با پرخوری و شرایطی مرتبط هستند که می توانند شما را در معرض خطر قرار دهند. ممکن است شامل سابقه خانوادگی پرخوری یا سایر اختلالات خوردن، سابقه خانوادگی یا شخصی بیماری های روانی مانند افسردگی یا اضطراب یا سوء مصرف مواد، بی احترامی، ویژگی های شخصیتی مانند اوتیسم باشد.اضطراب، ریاضت، ترس بیش از حد، کمرویی، بدبینی. و مسائل آینده سیاه پوست بحران خانوادگی یا شخصی، سابقه سوء استفاده جنسی، آزار جسمی و سایر تجربیات آسیب زا، و تسلیم شدن در برابر فشارهای فرهنگی خانواده یا همسالان برای کاهش وزن و کاهش وزن.

وی در خصوص تاثیر زیاد خوردن بر سلامتی و تندرستی گفت: قطعا رفتار و پاکسازی زیاد باعث بروز مشکلات جسمی مانند التهاب و گلو درد یا مری، زخم دهان، تورم غدد بزاقی، پوسیدگی دندان و دندان می شود. کاهش وزن، مشکلات گوارشی، کم آبی بدن، بوی بد دهان، فشار خون پایین، عدم تعادل الکترولیت ها به دلیل از دست دادن سدیم، کلسیم، پتاسیم و سایر مواد معدنی می تواند در نهایت منجر به ضربان غیر طبیعی قلب، حمله قلبی یا مرگ شود.

منصوری می‌گوید: «همچنین می‌تواند شرایط عاطفی و روانی مرتبط با پرخوری وجود داشته باشد، مانند احساس گناه و کمرویی، حساسیت بیش از حد به کالری‌های مصرفی، اعتماد به نفس پایین مزمن و تصور منفی از خود، افسردگی.» یا اضطراب و طرد دوستان. و فعالیت های تجربی.

این روانشناس افزود: پرخوری عصبی یک بیماری جدی جسمی و روانی است که نیاز به تشخیص و درمان مناسب دارد و پس از آن ممکن است ترکیبی از روان درمانی، درمان پزشکی و مشاوره تغذیه مورد نیاز باشد.

او افزود که متخصصان سلامت روان که پرخوری را درمان می کنند، می توانند از درمان ها و ابزارهای مختلفی برای کمک به بهبودی شما استفاده کنند. خط اول درمان معمولاً درمان شناختی رفتاری برای افراد است که یک مکالمه درمانی انفرادی و کوتاه مدت است و می تواند به شما کمک کند تا بفهمید افکار و احساسات منفی در مورد خودتان و غذا چگونه مرتبط است.

منصوری می‌گوید: «حتی پس از درمان، علائم و نشانه‌های پرخوری عصبی ممکن است در زمان‌های دیگر عود کند.» سال‌ها اگر علائم یا نشانه‌های آشنا را تجربه کردید، بلافاصله با روان‌شناس خود تماس بگیرید. یا یک روانپزشک برای اینکه بفهمد برای جلوگیری از چرخه سم زدایی قبل از بازگشت کامل باید چه کاری انجام دهید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا