بین الملل

بورل خواستار حمایت بین‌المللی برای تضمین صلح پایدار در افغانستان شد

نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه و سیاست های امنیتی روز چهارشنبه خواستار تلاش های مشترک برای دستیابی به صلح پایدار در افغانستان شد و بر نقش مهم آسیای میانه و آسیا و جنوب در امنیت و ارتباطات منطقه تأکید کرد.

جوزپ بورل ، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه و سیاست امنیتی ، در پیامی توئیتری نوشت: “صلح و ثبات در افغانستان باید یک هدف مشترک و یک مسئولیت مشترک باشد.”

دیپلمات های ارشد اتحادیه اروپا اخیراً در تاشکند ، پایتخت ازبکستان با رهبران جنوب و آسیای میانه دیدار کردند. رهبران درباره انسجام اقتصادی ، امنیت منطقه ای و به ویژه آینده افغانستان گفتگو کردند و بر لزوم ثبات و صلح در افغانستان برای رشد اقتصادی و همکاری های منطقه ای تأکید کردند.

بورل با تأکید بر جلسات خود با رهبران منطقه هشدار داد که بازگشت به هرج و مرج افغانستان می تواند منطقه را در برابر قاچاق مواد مخدر ، ایدئولوژی رادیکال ، تروریسم و ​​در نهایت خشونت آسیب پذیر کند. امنیت اروپا را تحت تأثیر قرار دهد.

وی بار دیگر تأکید کرد که اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن آماده حمایت از روند صلح به رهبری افغانستان هستند و هشدار داد که اشغال نظامی طالبان یا هرگونه تلاش برای ایجاد نخبگان اسلامی “غیرممکن” است. قابل قبول است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا