اجتماعی

بهره‌برداری از کارخانه آسفالت «شماره یک» شهرداری تهران در گرمدره

معاون فنی و عمرانی رئیس جمهور تهران از افتتاح کارخانه آسفالت شماره یک در روز شنبه ۱۹ تیرماه مصادف با شصتمین رویداد امید و افتخار خبر داد.

به گزارش سلام آنلاین، عباس شعبانی اعلام کرد کارخانه آسفالت شماره یک تهران روز شنبه ۱۹ تیرماه مصادف با شصتمین رویداد امید و افتخار با حضور استاندار به بهره برداری می رسد.تهران: جمعی از شهرداران و جمعی از اعضای شورای شهر تهران شورای اسلامی حضور خواهد داشت.در اجرای طرح.

وی با اشاره به اینکه این کارخانه در غرب تهران و در منطقه گرمدره واقع شده است، یادآور شد: کارخانه شماره یک آسفالت این شهر در زمینی به مساحت 2000 مترمربع در ابتدا نیاز به آزمایشات زمین شناسی داشت، بنابراین با ریختن و روسازی با بتن نورد شده، ساخته شده است. به طوری که فونداسیون گیاه قابل اجرا بوده و پس از اجرا مراحل تست گرم را پشت سر گذاشته و فرآیند تولید آن مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته است.

شعبانی با بیان اینکه مساحت راه های تهران 110 کیلومتر مربع معادل 15 درصد کل مساحت تهران است، افزود: اگر عمر آسفالت را نزدیک به 10 سال در نظر بگیریم، هر سال 10 درصد از مساحت کل تهران را در نظر بگیریم. 11 کیلومتر مربع از جاده های پایتخت، باید با راه های لاستیکی مورد نیازشان بازسازی شود.

وی با توجه به ضخامت هفت سانتی متری آسفالت در هر مترمربع، گفت: با توجه به این میزان، احیای معابر تهران به یک و نیم میلیون آسفالت در سال نیاز دارد.

معاون فنی شهرداری تهران با تایید اینکه طی دهه گذشته میزان آسفالت کشیده و اجرا شده در معابر پایتخت از 500 تا 600 هزار تن در سال بیشتر نبوده است، خاطرنشان کرد: این میانگین سالانه قطعا مورد حمایت است. کارخانه آسفالت مهندسی و جامعه مدنی و تهیه از بخش خصوصی حاصل شد که نشان دهنده تاخیر 10 میلیون تنی در تولید آسفالت است. از این رو با توجه به اهمیت پروژه بهسازی راه تهران، مدیریت شهری تصمیم به تأسیس کارخانه شماره یک لاستیک سازی غرب تهران گرفت.

وی با اعلام اینکه این کارخانه در بنینگهوون آلمان تولید می شود، گفت: این واحد قادر به تولید انواع مخلوط لاستیکی از جمله توپکا، بایندر و دوبین با ظرفیت 240 تن در ساعت است. ارتفاع سازه برج کارخانه بیش از 30 متر است و شامل پنج قسمت مشترک فونداسیون، ماسه، سیلو، ماده داغ، میکسر و سمپاش می باشد.

به گزارش وبدا، شعبانی با اشاره به ساخت این کارخانه با مونتاژ و حمل سه هزار قطعه، خاطرنشان کرد: ظرفیت فیلتر 920 متر مربع و کیسه فیلتر 780 ذره است که در حال توقف است. بیرون در کمترین حد ممکن و کمتر از 20 PPM و میزان آلودگی صوتی هر واحد کمتر از 60 دسی بل است.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا